Târgul de Turism al României 2011

În perioada 31 martie – 2 aprilie 2011, s-a desfășurat la Romexpo Târgul de Turism al României, ediția 2011.

Cum nu puteam să ratez nici ediția din acest an, sâmbătă am făcut o vizită la târg, nu pentru a căuta vreo ofertă ci pentru a vedea ce inițiative de promovare mai iau agențiile și alte părți implicate în promovarea turismului.

Mi-au atras atenția iniţiativele locale de promovare a turismului autohton, iniţiative parte a Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului.

Am făcut o incursiune pe la toate standurile iniţiativelor, încercând să aflu nivelul de implicare al administraţiei publice în promovarea online a acestor iniţiative.

Prima oprire a fost la standul Municipiului Alba Iulia, unde am afat că autoritățile lucrează la conturarea brandului turistic al municipiului și promovarea cetății. Logo-ul turistic al municipiului are fix forma amprentei la sol a cetății. Din cele comunicate de reprezentantul standului, pe partea de promovare online se merge momentan pe secțiunea Ghidul Turistic de pe site-ul primăriei municipiului Alba Iulia, precum și o încercare timidă de promovare pe Facebook. De altfel, un mare accent se pune pe promovarea offline a cetății prin circuitul intern Traseul Porților în cetatea bastionară Alba Carolina.

Am mulțumit frumos și am trecut mai departe la standul Municipiului Curtea de Argeș, unde se promova proiectul Crutea domnească de Aregeș, proiect cu o finanțare de aproape 1 milion de lei. Una din domnișoarele ce ofereau informații despre inițiativă a fost de acord să ia parte la o discuție liberă din care am aflat că abia în luna mai se vor lua măsuri de promovare mai intensă în mediul online a proiectului, momentan site-ul aferent proiectului, www.curteadomneascadearges.ro, fiind singura încercare de prezență online, site care, de altfel, este în plin proces de updatare, multe dintre obiectivele listate neavând imagini reprezentative sau descrieiri detaliate. Site-ul nu este încă indexat foarte bine de Google.

Proiectul Curtea domnească de Argeș vizează promovarea produselor turistice locale printre care Muzeul Municipal Curtea de Argeş, Biserica Domnească, Biserica Sân Nicoară, Muzeul de etnografie Casa Norocea, Parcul Fântâna lui Manole, Mânăstirea Curtea de Argeş, traseul turistic către Cetatea Poenari, Lacul Bâlea şi Lacul Vidraru.

Am mulțumit frumos domnișoarei, am dat cu subsemnatul pe tabelul nominal cu cei interesați de proiect și am pornit agale printe standurile de la parter, unde am făcut un mic popas la Asociația de Turism a Municipiului București, crezând că pot obține mai multe informații cu privire la proiectul seebucharest.ro. Din păcate, logo-ul primăriei în secțiunea partenerilor de pe bannerele afișate la stand m-a indus în erorare, Asociația de Turism a Municipiului București fiind doar unul din partenerii primăriei în programul de promovare turistică a Bucureștiului. Evident, foarte amabil reprezentantul asociației prezent l-a stand m-a îndreptat către persoana în măsură să ofere informațiile ce mă interesau pe mine.

Doar o semnătură în alt tabel nominal cu oamenii ce susțin promovarea orașului m-a despărțit de continuarea aventurii printre proiectele locale de promovare a turismului în România. Cea mai lungă oprire am făcut-o la un alt stand unde se promova turismul argeșean, standul Municipiului Câmpulung Muscel, asta și pentru că eram familiarizat cu zona, iar dna. Iuliana Ungureanu, responsabilul de proiect, a avut amabilitatea să îmi povestească despre proiect și despre monumentele ce se vrea a fi popularizate.

Așa am aflat de faptul că orașul Câmpulung este un tezaur în ceea ce privește crucile vechi de piatră (cruci votive), 37 la număr, iar la intrare în oraș, undeva pe dreapta, există castrul roman Jidava. Am fost intrigat de faptul că, deși am trecut pe acolo de multe ori, nu am remarcat prezența lui. Am povestit și despre dificultatea de a vizitat civilizat Cetățuia Negru Vodă sau Biserica Nămăiești, ambele obiective parte din programul de promovare a zonei. Alte obiective incluse în program sunt Biserica Domnească, Biserica catolică Sf. Iacob, precum și o serie de evenimente culturale ce au menirea de a atrage turiștii (inclusiv Festivalul de Film Turistic și Ecologic), dar nu și Biserica Flămânda.

Din păcate, proiectul de promovare turistică a zonei nu se bucură încă de promovare online.

Aș mai fi vrut să fac o oprire și pe la standul unde se promova Bucovina, dar, ostenit după atâta muncă de documentare, m-am retras spre casă, nu înainte de a cumpăra câteva produse naturale de pe la standurile de pe Aleea Negustorilor din incinta Romexpo: șuberec cu carne, cașcaval afumat și jambon de proc. O încântare pentru ochi și un deliciu pentru suflet 😛

Mai multe poze în albumul de pe pagina de Facebook a blogului.

Total
0
Shares
6 comments
  1. Pingback: Greşeli frecvente pe semi site-urile de turism electronic (V)
  2. Pingback: directbooking.ro, un nou mall de vacanţe
  3. Pingback: Promovarea turismului prin intermediul retelelor sociale
  4. Pingback: Greșeli frecvente pe site-urile de turism
  5. Pingback: SEO și PPC în turism
  6. Pingback: Proiect Regio: Curtea Domnească de Argeş
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Cetăţi dobrogene: (L)Ibida

Next Article

Greșeli frecvente pe site-urile de turism

Related Posts
Total
0
Share