Oraşele devin vizibile pe internet. Timişoara

Am continuat aventura mea printre site-urile prin intermediul cărora se promovează oraşe, de data aceasta cu focus pe Timişoara, influenţat fiind şi de evenimentul ce se va desfăşura în acest week-end, #timisoaranoastra.

timisoara.ro

Cum iniţiativele administraţiei publice se lasă încă aşteptate şi în acest oraş, nu mi-a rămas decât să mă opresc asupra celor private. Nu am insistat foarte mult pentru că, încă din primele rezultate afişate de Google, am dat peste proiectul ONG-ului timsoara.ro … timisoara.ro. Este un proiect complex ce aduce în atenţia locuitorilor Timişoarei şi a turiştilor ştiri locale, evenimente, locuri şi alte atracţii ale oraşului, având o secţiune dedicată în exclusivitate turismului.

În ceea ce priveşte scopul proiectului, am să las aici un citat din descrierea proiectului oferită de echipa timisoara.ro, ca o bataie de obraz la adresa neputinţei administraţiei publice de a face ceva în direcţia promovării oraşului după modele europene sau mondiale:

Niciunul dintre noi nu ştia ce înseamnă să promoveze un oraş, iar modelele din România ne arătau că aşa nu vrem să fie. Am început să căutăm documente şi modele în Europa, SUA, Australia, Asia. Toate proiectele de succes erau create de autorităţi, iar devizele lor adunau sume uriaşe pentru noi. Studierea acestor proiecte ne-a ajutat însă să înţelegem cum trebuie promovat un oraş.

[…]

Ideea de bază era să aducem în faţa oamenilor care locuiesc în Timişoara, dar şi a turiştilor, tot ceea ce se întâmplă în oraş şi merită să fie vizitat, citit, ascultat, testat, văzut, cunoscut.

Sursa: timisoara.ro

Poate din punct de vedere trafic nu se compară cu proiectul concurent timisoreni.ro, aflat în portofoliul Inform Media, dar consider că informaţia este mult mai detaliată, ceea ce îi face loc proiectului timisoara.ro într-un articol pe acest blog, pe când timisoreni.ro functionează ca un director de evenimente, anunţuri, adrese.

Puteţi fi la curent cu evenimentele din Timişoara, urmărind fluxul de mesaje pe Twitter sau abonându-vă la pagina de Facebook a timisoara.ro.

#Timisoaranoastra, ediţia a II-a

Revenind la Timişoara, poate nici o administraţie publică sau agenţie de turism nu va reuşi să promoveze oraşul aşa cum o fac bloggerii în cadrul iniţiativelor de vizitare a oraşelor, iniţiative susţinute de afaceri locale şi organizate de bloggeri locali pentru bloggeri din oraş şi din ţară.

Mâine, pe 30 iulie, se va desfăşura a doua ediţie a evenimentului Prin Timişoara Noastră, eveniment menţionat şi pe site-ul timisoara.ro (doar e în target, nu? 🙂 ), eveniment pe care organizatorii îl văd ca pe un pariu pus cu toti timisorenii care spun ca nu ai ce vizita in acest oras mai mult de 2 ore. Mai multe detalii despre eveniment găsiţi pe blog-ul Olteei Zambori, de unde am extras şi citatul de mai devreme. Pentru actualizări din timpul plimbării prin oraş urmăriţi pe Twitter hashtag-ul #timisoaranoastra.

Total
0
Shares
4 comments
  1. Chiar daca prezenta pe internet a Timisoarei nu a fost principala ocupatie a oficialilor (exista de ani de zile o sectiune turistica pe site-ul primariei – primariatm.ro si de acolo afli si de timisoara-info.ro), trebuie sa recunosc ca Timisoara s-a miscat bine din punct de vedere turistic, fiind printre primele cu birou de informatii turistice serios.

    Le-am cunoscut pe doamnele de la infocentrul turistic din centrul Timisoarei si mi-a placut de fiecare data interactiunea cu dansele, isi dau interesul (printre limitarile bugetarilor) sa ajute pe oricine calca pragul biroului.
    Din cand in cand sunt si expozitii in cadrul infocentrului turistic, asa ca merita revederea lui.

    Sfatuiesc pe oricine trece prin Timisoara sa intre pe Aleea Alba Iulia la acest birou de informatii turistice.

  2. Despre preocuparea oficialilor pentru promovarea Timişoarei pe internet poţi citi în articolul de aici:

    Tind să cred că e prea devreme să discutăm de acest aspect, având în vedere că oficialii încă folosesc fax-ul ca metodă de comunicare.

    Dar aşa cum ai zis şi tu, pare-se că lucrurile evoluează pe un fir normal în ceea ce priveşte activităţile clasice de promovare.

  3. Pingback: Idei câștigătoare în competiţia Pepsi Refresh
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Redescoperă România de pe iPad

Next Article

Aplicaţii mobile de călătorie pe mobilio.ro

Related Posts
Total
0
Share