Skip to main content

Cetăţile Braşovului renasc pe terminalele TomTouch

Ieri, citeam pe metropotam.ro un articol despre centrele de informare turistică din Bucureşti, ba chiar despre info-chioşcuri ce ar trebui să deservească aceste centre de informare turistică, iar azi, în timp ce mă gândeam la un răspuns la articolul respectiv, numai că dau peste un nou info-chioşc TomTouch în staţia de metrou Unirii. TomTouch este divizia interactivă a CS Vision, firma care s-a ocupat şi de implementarea reţelei de info-chioşcuri din programul International Romania – Bulgaria network of information terminals.

Cum mă interesează fenomenul, mai ales atunci când vine vorba de informare turistică în medii digitale, mi-am aşteptat timp rândul pentru testing. Nu vă gândiţi că erau cine ştie ce curioşi strânşi grămadă în faţa info-chioşcului. Doar un cuplu şi-a făcut curaj să vadă despre ce e vorba, dar s-a lăsat păgubaş repede.

După ce şi-au terminat treaba, m-am apropiat şi am constatat că este vorba despre promovarea proiectului regional Cetăţile Braşovului, proiect selectat în cadrul Programului Operațional Regional și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională. Alături de organismele menţionate mai devreme se regăseşte şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, având în vedere că este vorba de un proiect de promovare turistică a zonei Braşovului, iar beneficiarul de drept al proiectului este Consiliul Judeţean Braşov.

Din păcate, nu am putut să aflu nimic nou, având în vedere faptul că singura operaţiune posibilă era aceea de a naviga pe o pagină pe care era afişat un puzzle. Bag de seamă că piesele puzzel-ului ar fi trebuit să fie clickabile, dar acest lucru nu era posibil.

TomTouch TomTouch

Am fost tentat să cred că folosirea info-chioşcurilor TomTouch pentru popularizarea proiectului este doar un testing al producătorului echipamentelor (aşa, ca să arate cât de mândră este echipa braşoveană din spatele TomTouch), dar m-am liniştit. E posibil ca info-chioşcul să fie parte a unui contract de livrare produse specifice şi prestat servicii de informatizare (în valoare de 200.000 EUR) încheiat de Consiliul Judeţean Braşov cu CS Vision, prin care a fost dezvoltată cea mai mare reţea de terminale de exterior şi de vitrină (sursa).

Din păcate, nici pagina web a proiectului Cetăţile Braşovului nu este accesibilă. Judecând după informaţiile pe care am putut să le citesc în cache, la terminalul respectiv ar fi trebuit să fie disponibile informaţii de interes turistic despre 6 cetăţi din zona Braşovului: Cetatea Rupea, Cetatea Făgăraş, Cetatea Feldioara, Biserica Fortificată Prejmer, Biserica Fortificată Viscri, Biserica Fortificată Hărman.

Voi aţi mai întlnit info-chioşcuri prin intermediul cărora se popularizau proiecte din cadrul Programului Operațional Regional?

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

7 păreri despre “Cetăţile Braşovului renasc pe terminalele TomTouch

  1. Si noi am testat unul din terminalele existente in Bucuresti. Din pacate, singura optiune de avansare in sit era spre imaginea cu Cetatea Feldioara. Dupa indelungi incercari, am reusit sa ne intoarcem si la Home Page. Asteptam cu nerabdare sa se dezvolte proiectul.

  2. În ce zonă a Bucureştiului aţi întâlnit terminalul?

    Nici nu îmi imaginez cum ar fi putut să meargă, în condiţiile în care baza de date era „în construcţie”.

    Acum văd că site-ul merge.

  3. In legatura cu info-kioskul din unirii, probabil nu era complet functional, sau nu stii tu sa folosesti un touch-screen. Chiar ieri am dat peste el in metrou si a mers ok, atat cartile cu info despre cetati cat si puzzle-ul.

    1. @Silviu si @Bogdan, posibil ca eu sa fi dat peste terminalul de informare turistica in primele sale zile de existenta, cand inca se faceau pregatiri.

      In rest, ce parere aveti de promovarea Brasovului si imprejurimilor sale tocmai printre bucuresteni? Nu vi se parea mai normal ca genul asta de promovare sa se faca numai in apropierea obiectivelor vizate (nu ca nu s-ar face)?

  4. Pingback: eTurism Bref (6) | Ghid Turistic Digital 2.0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.