Proiecte de turism înscrise la Webstock Awards 2011

Când Cristian Manafu a anunțat Webstock Awards, mi-am zis că e imposibil să ratez o trecere în revistă a proiectelor înscrise în competiție, mai ales că era imposibil să nu fie și câteva proiecte din categoria turism.

Acum un an, am scris doar despre proiectele câștigătoare, având acces la mai puține informații despre cele înscrise în competiție. Cum anul acesta am fost pe fază, iată mai jos proiectele calificate în competiție:

Proiecte de turism înscrise la categoria Publishing

În această categorie au fost clasificate proiectele online bazate pe continut specializat în formate inedite și deschise interacțiunii cu utilizatorul, iar în ceea ce privește proiectele cu specific #deturism (sper să nu se supere Corina că fac astfel de aroganțe 🙂 ) ce s-au încadrat la această categorie sunt:

  • cupluta.ro. Dacă urmăriți blogul de față, nu cred că mai are nevoie de prezentare, dacă ați ajuns aici din Google, vă invit să vizitați site-ul proiectului, după care vă invit să vă dați cu părerea fie în comentariile acestui articol, fie în comentariile articolului în care am prezentat proiectul. O singură mențiune: dacă proiectul ar fi fost susținut de ceva sponsori, s-ar fi încadrat mai bine la categoria Blogging Campaigns.
  • thecitybreak.ro. Un alt proiect care nu mai are nevoie de nici o prezentare pentru cunoscătorii pieței turismului online. Mai multe detalii despre proiect găsiți aici.

Proiecte de turism (sau adiacente) înscrise la categoria Utility

În categoria Utility sunt listate aplicații online sau pentru desktop ce pun la dispoziția uitlizatorilor instrumente de lucru/informare în activitățile de zi cu zi, cele mai potrivite proiecte pentru activitatea turistică fiind:

  • poftabuna.ro. Până acum nu am fost tentat să vorbesc despre astfel de proiecte, deși am avut o astfel de tendință, dar dacă însuși Google este interesat de site-urile de recenzii restaurante, eu de ce nu aș face-o? Bine, nu este un proiect axat pe recenzii de restaurante, ci mai degrabă un director de restaurante, platformă ce permite și recenzii pe lângă localizarea celor mai apropiate restaurante cu livrare la domiciliu în zona de interes.
  • The Weather, City Edition. Și în cazul în care preferați informații meteo doar pe desktop, nu și pe site-ul pe care îi administrați, ScreenSaver for Mac poate fi soluția. Screensever-ul, al cărui autor este Ștefan Trifan, vă facilitează accesul la informații meteo din peste 470 de orașe ale lumii și vă e util doar dacă călătoriți cu laptopul după voi.

Clipuri virale

Singurul clip viral pe care îl pot încadra aici este cel dedicat campaniei QuickMobile (derulată prin Blogal Initiative) și pus cap la cap de o echipă de bloggeri din Iași. Așadar, vă prezint Bloggeri fără GPS. Acum, judecați voi cam câte vizualizări ar trebui să aibă un clip viral. 🙂

Proiecte de turism înscrise în categoria User Generated Content

Cum conținutul creat de utilizatorii obișnuiți de internet poate genera dispute, discuții constructive, afișări ș.a.m.d., nici oamenii cu interese în aria turismului online (sau arii adiacente) nu s-au lăsat mai prejos și și-au înscris proiectele în competiție.

  • Asta-i România care-mi place. Prima etapă a proiectului inițiat de Alexandru Filip și infoturism.ro s-a încheiat, asta nu înseamnă că proiectul a fost doar ceva de sezon, ci că se pregătește să schimbe doar anotimpul. Mai multe detalii aici. Să îi urăm succes lui Alex!
  • Bucharest by Hand. Nu știu dacă proiectul acesta își găsește locul între poiectele de turism. La fel de bine poate fi o platformă dedicată pasionaților de fotografie, un blog, o platformă de popularizare a materialelor video sau audio și așa mai departe. Dar la fel de bine este o platformă dedicată comunităților artistice și creative ce vor să prezinte Bucureștiul într-un mod alternative, drept urmare îi poate îndruma pe artiștii rătăcitori prin lumea într-un univers numai de ei știut și înțeles.
  • reteteculinare.ro. În afară de faptul că site-ul este un punct de întâlnire al celor pasionați de rețete culinare, acesta este și un director de restaurante, drept pentru care consider de cuviință că se încadrează perfect în aria proiectelor de turism.
  • Romania-Tourist.info. Singura întrebare pe care mi-o pun legat de acest proiect e dacă are, într-adevăr, vreo șansă în fața atâtor proiecte web 2.0. Pentru mai multe detalii urmăriți eticheta forum. Inițiativa este, totuși, lăudabilă, deși are o concurență aprigă.

Blogging Campaigns

Fie că au găzduit bannere, fie că au testat produse, bloggeri s-au implicat în campanii.

  • Redescoperă România pe două roți. Voi ce ziceți, mai are nevoie de prezentare?

Special Projects

Această categorie cuprinde campanii ale brandurilor, ce au inclus cel puțin o platformă de social media.

  • Please, take your seat. Sincer să fiu, nici nu știu ce să vă spun despre această campania derulată de Air France, pentru că e prima dată când aud de ea. Campania presupune check-in (nu, nu pe Foursquare, Gowalla sau Facebook) și îmbarcarea într-un avion virtual plin de premii pentru cei ce dau curs acestei invitații.
  • Redescoperă România. Pe scurt, campania în care își doresc toți bloggerii să meargă :).

Mobile Applications

Și ultima categorie în care am găsit listate proiect ce au legătură cu turismul este cea dedicată aplicațiilor mobile, categorie în care găsim o grămadă de aplicații uitle în călătorii:

  • Aplicație Android pentru sistemul de parcare prin mobil Tpark. Aplicația, dezvoltată de Piconet pentru sistemul de parcare prin SMS dezvoltat de Timsoft, permite utilizatorilor să folosescă telefonul mobil pentru a plăti parcarea la minut (după primele 30 minute) în Timișoara și Oradea, în zonele semnalizate TelPark/AIO.
  • Centrul Vechi. Aplicația iPhone, dezvoltată de Roi Media, este un ghid al localurilor din Centrul Vechi al Bucureștiului (~150).
  • Cinema+. Aplicație iPhone ce pune la dispoziția utilizatorilor programul cinematografelor din peste 27 de orașe din România.
  • George Enescu Festival iPhone App (InfoIdeea). Aplicația oferă utilizatorilor posibilitatea de a afla rapid noutățile, de a găsi ușor locurile de desfășurare ale evenimentelor și de a afla detalii despre seriile de concerte. Mai multe detalii aici.
  • Indexa Layar (Advanced Ideas). Vezi posturi pe blog ce fac referire la browserul de realitate augmentată.
  • Paradise Travel – aplicație mobilă. Rămâne cum am stabilit!
  • Redescoperă România (iLeo)
  • The Deals (MB Drăgan). Listez aici aplicația pentru că oferă și tichete de reducere pentru pachete turistice.
  • Trip Viewer for iPad (iQuest)

 Să mai zică Răzvan acum că oamenii nu citesc ghiduri de călătorie de pe telefonul mobil. 🙂

Dacă considerați că și alte proiecte din cele înscrise în competiție se încadrează în aria turismului, nu ezitați să lăsați un comentariu cu explicații :).

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: Turist în Bucureşti. Ghidul Centrului Vechi pe mobil
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Marketing şi Comunicare în Turism prin Reţele Sociale

Next Article

Partneriatul dintre jurnalul.ro și esky.ro, confirmat oficial

Related Posts
Total
0
Share