Îmi surâde ideea de a crea o agenție de turism online numai pe bază de programe de afiliere pentru cazare, transport etc. Bine, nu știu dacă putem numi agenție de turism online o astfel de inițiativă, poate un sistem de afiliere în regim de agenție de turism. Dar, ca să poți câștiga încrederea potențialilor cumpărători de servicii turistice, trebuie să fii gata să oferi suport pentru ceea ce promovezi, ba chiar să demonstrezi că poți concepe pachete de servicii proprii.
Am tot întâlnit astfel de practici, iar azi vă aduc în atenție agenția de turism Onext Travel Point, din Oradea, agenție 100% online.
Vizitatorii au acces la serviciile de cazare intermediate de agenție și bilete de avion prin intermediul unui internet booking engine, travelstoremaker.com, un GDS conectat la mai multe baze de date și surse specializate pe turism, dar și prin intermediul unor programe de afiliere ca booking.com sau holidaytrex.ro. De asemenea, serviciile de transport intermediate de agenție sunt oferite potențialilor cumpărători prin sisteme de afiliere cu sunnycars.de sau cruiseportal.de. Pe partea de divertisment agenția promovează activități prin programe de afiliere cu viator.com sau onlineticketsshop.com. Voi ce părere aveți despre astfel de practici?
De asemenea, la opțiunile de mai sus se adaugă și emiterea de asigurări de călătorie online, lucru pentru care există și opțiunea Europa în meniul cu Destinații, opțiune încadrată ca nuca în perete. Secțiunea de asigurări de călătorie ar fi putut fi promovată în meniul orizontal din susul paginii. Cred că ar fi trebuit o clasificare pe subcategorii a serviciilor pe care agenția le oferă. De exemplu, o categorie de genul Vacanțe Tematice ar putea include următoarele subcategorii: 1 Decembrie, Vacanțe Active, Vacanțe cu Familia, Vara la Munte etc. Pentru vizibilitatea acestor categorii (cred că este principalul motiv pentru care nu s-a recurs la o structurare) s-ar fi putut face bannere interactive, așa cum s-a procedat pentru secțiunile bilete de avion, Crăciun 2011 etc.
Din câte îmi dau seama agenția se folosește de un blog la care face referire ca Revista de Turism pentru a-și promova serviciile, activitate la care se adaugă promovarea pachetelor turistice prin intermediul site-urilor de reduceri. Oferte ale agenției au fost listate pe site-uri ca zumzi.ro, fundeal.ro, shopdeals.ro sau prodeal.ro. Sper doar că lucrarea de licență Marketingul online la Agenția Onext Travel (via) nu a fost focusată doar pe aceste metode de promovare în online. 🙂
Parcurgând revista de turism virtuală am dat peste un post cu explicații pentru o serie de termeni turistici. Sunt de părere că existența site-ului de agenție și a revistei de turism trebuie interconectatăt la maxim, de aceea cred că, din paginile de descriere ale unităților de cazare, pachetelor turistice etc., se pot face trimitere către acest post pentru a pune în temă turiștii despre lucrurile cu care au de-a face. Totuși, pentru a păstra turistul pe pagina unei unități de cazare se poate recurge la afișarea explicațiile pentru un termen anume în casete explicative ce apar la trecerea cursorului peste termenul respectiv. E o metodă de informare ce nu ar trebui să lipsească de pe nici un site de turism.