Oraşele devin vizibile pe internet. Braşov

După atâtea anunţuri despre evenimente şi aplicaţii mobile, a venit timpul să ne îndreptăm atenţia către site-urile de promovare a oraşelor pe internet. Cum azi se desfăşoară evenimentul #prinbrasovulmeu, am ales să vorbesc despre Braşov.

Braşovul, la un click distanţă

Ca de obicei, în procesul de identificare a acestor tipuri de site-uri plec de pe site-urile primăriilor, unde de obicei se găsesc secţiuni cu informaţii turistice. De această dată, site-ul Primăriei Municipiului Braşov redirecţionează către un site turistic, ghid-brasov.ro, site pe care vizitatorii sunt întâmpinaţi de un mesaj al primarului. Nu îmi dau seama dacă site-ul este un proiect al primăriei executat de către agenţia media Digital Brain, agenţie de la care împrumută şi ceva din identitatea vizuală.

Contrar aşteptărilor, site-ul nu este un ghid al firmelor din Braşov şi împrejurimi, aşa cum sunt majoritatea site-urilor ce au cuvântul ghid în numele de domeniu asociat cu numele oraşului, ci unul turistic de pe care cei intersaţi se pot informa despre oraşul Braşov şi bisericile sale, despre bastioane, despre muzee şi activităţi culturale sau evenimente şi împrejurimi. Din păcate, site-ul nu încurajează interacţiunea vizitatorilor fiind unul static. Deşi informaţiile sunt bine structurate în categorii sunt prezentate succint, cei ce vor să afle mai mult despre un anumit obiectiv fiind nevoiţi să caute surse adiţionale.

Şi asta nu e o problemă, pentru că există site-uri administrate fie de firme, fie de grupuri de oameni ce îşi iubesc oraşul (sau pur şi simplu au văzut în acest tip de expunere o modalitate de a face bani) ce oferă informaţii care mai de care mai diverse.

De exemplu, Inside Communication, firmă de comunicare, administrează site-ul brasov.ro, site ce îşi propune să ţină la curent pe cei interesaţi cu tot ce se întâmplă în Braşov din punct de vedere timp liber. De asemenea, agenţia de turism OMTravel vine în îmtâmpinarea celor interesaţi cu brasovean.ro (sau brasovturism.ro), site ce păstrează acceaşi structură de ghid turistic ca şi ghid-braşov.ro, dar pe o platformă ce încet, încet îşi pierde din popularitate.

Din punctul meu de vedere, de departe cel mai interesant site de going-out ce promovează Braşovul este iubescbrasovul.ro. Ce e interesant e că site-ul este gândit ca o comunitate ce poate participa la generarea de conţinut sau la îmbunătăţirea celui actual, iar pentru o informare cât mai complexă fiecare local, obiectiv etc. înscris în site este asociat cu evenimentele ce au avut loc sau se vor desfăşura în locul respectiv. De asemenea, evenimentele listate pe site pot fi adăugate în calendarele vizitatorilor direct din paginile dedicate.

Şi pentru că promovarea unui oraş nu înseamnă numai text şi imagini statice, nu ezitaţi să faceţi şi un tur virtual.

Bloggerii, despre oraşele ţării

Ieşirile organizate în rândul boggerilor sunt un bun prilej de a promova obiective dintr-un anume oraş. Am amintit pe blog de astfel de evenimente, eu participând chiar la cel care a deschis această modă :). Îmi pare rău că nu am putut onora invitaţiile Corinei pentru plimbările prin Târgovişte şi Bucureşti, şi încerc să mă mulţumesc sc cu faptul că astfel de ieşiri îmi dau subiecte pentru blog :). Aşa cum a fost şi cazul ieşirii din acest sfârşit de săptămână: #prinbrasovulmeu, eveniment organizat de către Ovidiu Eftimie de la prinbrasov.com (actualizare din 19 octombrie 2011) printre ai cărui parteneri se numără şi Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Braşov, al cărui site poate fi pus alături de cele expuse mai sus.

Dacă ştiţi site-uri de promovare a Braşovului mult mai complexe decât cele menţionate sau dacă vreţi să comentaţi despre cele menţionate, nu ezitaţi să faceţi o intervenţie în comentarii. Având în vedere faptul că Braşovul este una dintre destinaţiile montane accesibile, sunt sigur că se bucură de multă vizibilitate în online. Haideţi să facem cunoscute proiectele care chiar merită.

Total
0
Shares
6 comments
  1. Când am pus articolul în draft, aveam în gând fix prinbrasov.com, dar nu ştiu cum se face de l-am uitat :).

    Cât despre ilovebrasov.ro parese că e dragoste mare pentru oraşul de sub Tâmpa şi în limba lui Shakespeare. Păcat că e doar în numele site-ului.

    Cred că site-urile astea cu “iubesc”, “ilove” în numele de domeniu au lipici la public în perioada zilei de Sf. Valentin. Atunci toată lumea iubeşte!

    Mulţumesc pentru recomandări.

  2. @Cristi Mosora, mulţumesc pentru sesizare. Am corectat.

    Cât despre organizare, nu contest meritul omului, eu am link-uit doar către un blog ce promova evenimentul. Faptul că am menţionat-o pe Corina ca organizator pentru ieşirile din Târgovişte şi Bucureşti, nu o face organizator şi pentru cel din Braşov. Dacă asta s-a înţeles (ăsta fiind aspectul ce a determinat intervenţia ta), îmi cer scuze faţă de cititori.

    Legat de iubescbrasovul.ro, nu cred că scopul lui principal e acela de a promova Braşovul turistic, ci Braşovul din punct de vedere going-out, scop ce intră cumva şi în partea asta de promovare turistică.

Dă-i un răspuns lui eftimie Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Info-chioșcuri în Ploiești

Next Article

Marketing afiliat prin clichoteluri.ro

Related Posts
Total
0
Share