Și-a atins moldaviantour.ro scopul în proiectul de promovare a turismului transfrontalier?

Am uitat să menționez faptul că proiectul Bistrița, Poarta Transilvaniei, din care face parte și situl despre care v-am vorbit ieri, s-a încheiat la sfârșitul lunii decembrie 2011. În aceste condiții nu ne rămâne decât să ne întrebăm ce se întâmplă cu tot suportul  de promovare online construit pentru a susține proiectul? Cât timp de la încetarea proiectului va mai primi îmbunătățiri sau mentenanță? Chiar aș vrea să aflu lucrurile astea, așa că dacă e cineva mai în temă decât mine, e rugat să lase un comentariu.

Nu de alta, dar în acest caz sunt zeci, dacă nu chiar sute de situri web.


De exemplu, în perioada 2004-2006, s-a derulat Programul de Vecinătate România – Republica Moldova, în cadrul căruia Asociația Contrafor Iași (în colaborare cu ANTREC Iaşi şi ANTREC Republica Moldova) a primit finanțare de la Uniunea Europeană pentru proiectul Promovarea turismului transfrontalier, rural, etnografic și oenologic, proiect ce a presupus și crearea unui sit cu informaţii despre atracţiile turistice din zonele rurale ale judeţelor Botoşani, Iaşi şi Vaslui (Regiunea de NE) şi din Republica Moldova.

Situl în cauză poate fi accesat la adresa www.moldaviantour.ro (deși numele de domeniu e în engleză, conținutul e exclusiv în limba română). Din păcate, situl nu mai e de niciun folos din moment ce nu e frecventat deloc de vizitatori (1 vizitator la 4-5 zile), drept pentru care nu putem decât să considerăm faptul că și atins scopul pe parcursul perioadei în care s-a desfășurat proiectul mai sus amintit (până în 30 iunie, 2009).

Conform informațiilor furnizate de presă, timp de mai multe luni, oamenii implicați în proiect au luat parte la documentarea ştiinţifică şi cercetarea de teren a monumentelor şi siturilor istorice, a muzeelor şi colecţiilor particulare, a manifestărilor, a centrelor meşteşugăreşti active, podgoriilor şi centrelor de degustare, a festivalurilor şi manifestărilor de gen și a pensiunilor tradiţionale. Toate acestea au fost transpuse într-un ghid turistic tipărit, ce acoperă 105 localităţi, 75 din judeţele Iaşi, Botoşani şi Vaslui și  30 din Republica Moldova.

De ce situl folosit la promovarea proiectului mai e ținut online din moment ce nu influnețează în nici un fel activitatea turistică și culturală în zonă? Dacă mai luăm în calcul și faptul că alte proiecte sunt în curs de derulare, proiecte adaptate cererii și tehnologiilor actuale, e o informație în plus. Într-adevăr, o informație care nu deranjează pe nimeni. Există clauze în astfel de proiecte care presupun ca platformele de promovare online să fie întreținute pe o perioadă anume?

Ce e ciudat e faptul că Asociația Contrafort, ce are ca obiective sprijinirea activităţilor de conservare a patrimoniului mobil, imobil şi virtual, sprijinirea şi revigorarea obiceiurilor şi folclorului și promovarea produsului cultural autentic, dar și sprijinirea minorităţilor culturale şi sociale de pe teritoriul românesc şi din afara graniţelor, a abandonat proiect deși ar fi servit scopului său pe termen lung. Nu de alta, dar lucruri s-au tot întâmplat de la demararea poiectului până în prezent. E curios faptul că nimeni nu a dorit să participe la actualizarea sitului în cauză, deși Asociația Contrafor Iași a specificat faptul că e deschisă la astfel de colaborări.

La fel de bine, mă gândesc că Uniunea Europeană ar trebui să verifice dacă a mai alocat fonduri pentru proiecte asemănătoare, în zone date, și să încerce să le reînvie pe cele existente cu finanțări mult mai mici. Beneficiarii unor astfel de proiecte de promovare turistică și culturală ar trebui forțați prin lege să cedeze platformele de promovare online altor contractori, mai ales dacă acestea nu au avut rezultatul scontat. Bine, ce spun eu posibil să vi se pară ridicol, dar ar ajuta foarte mult și societate civilă când vine vorba de finanțări, bani importanți putând fi alocați pentru probleme mult mai usturătoare.

Ca orice cititor fidel de refresh.ro am să vă întreb: unde se duc proiectele cu finanțare europeană când se duc? 🙂

Total
0
Shares
0 comments
  1. Pingback: Cât de mult contează mediul online în promovarea turismului românesc?
  2. Pingback: e-Turism Bref (27) – 10 – 16 decembrie | Ghid Turistic Digital 2.0
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Bistrița, Poarta Transilvaniei, acum cu acces și de pe internet

Next Article

Mersul Trenurilor, varianta mobilă oficială

Related Posts
Total
0
Share