La seminarul travelVision de săptămâna trecută, Mihai Manoliu, sales manager la PayU, a subliniat faptul că cu cât numărul modalităților de plată este mai mare pe siturile de comerț electronic, cu atât mai multe șanse pentru magazinul în cauză să convertească vizitatorii în cumpărători propriu-ziși.
Același lucru este valabil și când vine vorba de căutat taxiuri; cu cât mai multe opțiuni de a contacta o firmă de taximetre, cu atât mai bine. Dintre sunatul direct la dispecerat, cererea unui taxi prin SMS sau cu ajutorul unei aplicații mobile dedicate sau plasarea unei comenzi online, clienți aleg cea mai la îndemână metodă de a găsi un taxi liber, evitând astfel discuțiile în spații în care se cere liniște, plictisul dispecerilor etc. Și asta lucrează foarte bine mână în mână cu fidelizarea consumatorului. Ca să înțelegeți acest ultim aspect, trebuie să menționez faptul că aceste metode funcționează cel mai bine atunci când sunt adoptate de o companie anume de taximetre.
Bucureștenii se pot bucura de existența a 3 astfel de aplicații proprietare, companiile de taximetre temerare în acest domeniu fiind Grant Taxi [Android | iPhone], Taxi As [Android | iPhone] și Speed Taxi [Android | iPhone]. Fix în această ordine. Dintre companiile menționate doar Speed Taxi are implementat un sistem de preluare a comenzilor online, aspect ce probabil o va scoate în evidență din punct de vedere al facilitării acesului la comenzi cu ajutorul noilor technologii. Dintre companiile ce facilitează accesul la comenzi prin formulare online mai amintesc Meridian Taxi, Taxi 2000, Sprint Taxi etc.
Toate cele 3 aplicații sunt dezvoltate de firma Clever Tech S.R.L., din București, și permit localizarea clienților pe hartă, cu ajutorul GPS-ului de pe telefonului mobil sau prin triangulație, astfel încât, la o simplă apăsare de buton, adresa exactă să fie trimisă dispeceratului și de aici celui mai apropiat texi. Utilizatorii aplicațiilor intervin doar pentru a introduce detalii mai amănunțite ale adresei (stradă, număr etc.), putând salva adresele într-un istoric din care se poate alege ulterior. De asemenea, aplicațiile culeg automat date personale din profilul de utilizator al telefonului mobil: nume, prenume, nr. de telefon, adresă de email.
Aplicațiile ce agregră date de contact ale companiilor de taximetre pot fi adaptate mai greu la modelul prezentat mai sus (comezi taxi fără intervenția operatorilor umani), fiind nevoie de colaborare între dezvoltatori și numeroase firme de taximetre pentru adaptarea soluțiilor de dispecerat (comunicații și date) la soluția propusă de dezvoltatori. De fapt, nu cred că poate fi așa dificil, din moment ce online există un astfel de serviciu dezvoltat de către Ameriza Software S.R.L., etaxi.ro, un serviciu de mediere între companii de taximetre și clienți.
[via computerblog.ro & hotnews.ro]