Săptămâna 21 – 26 februarie a fost o săptămână în care s-au lansat noi tehnologii de check-in şi mobi situri, ce vin în întâmpinarea nevoilor operatorilor aerieni din România, dar şi o săptămână în care s-au lansat câteva situri de turism:
- din luna martie, pasagerii Tarom vor putea face quick boarding pe Aeroportul Otopeni, cu ajutorul automatelor de self check-in;
- pasagerii Blue Air pot cumpăra, începând cu această săptămână, bilete de avion de pe situl mobil al operatorului;
- Traian Bădulescu face o pledoarie pentru agentul (consultantul) de turism, lucru deloc încurajator pentru cei ce vor să construiască o agenţie de turism exclusiv online;
- conform Piconet, peste 150.000 de persoane au plătit parcarea prin SMS în 2011;
- pentru cei care nu au ajuns la ultimele două seminarii travelVision, turismul online înseamnă căutare de informaţii – rezervare – plată – emitere bilet şi nu se rezumă doar la rezervare;
- trebuie să fac neapărat o actualizare listei cataloagelor online cu unităţi de cazare; săptămâna trecută s-a lansat Cazare-Turisti.ro, un sit care are multe în comun cu alte situri de profil;
- Pe lână proiectul Cetăţile Braşovului, Braşovul mai beneficiază de încă un proiect Regio de promovare turistică, Experienţe culturale de neuitat în inima Transilvaniei, proiect în cadrul căruia a fost lansat situl turculturalbrasov.ro.
Exclusiv cum? Daca ne referim la agentiile de turism online, nu e nimic descurajator… Si ele au in spate agenti de turism, deci consultanti. Exista in Romania agentii de turism clasice care, pe site, au un consultant care sta online permanent la dispozitia potentialilor clienti si raspunde la intrebari. Din pacate, legislatia romaneasca nici nu permite infiintarea unei agentii de turism strict online – este nevoie de un sediu care trebuie sa indeplineasca parametrii unei agentii de turism clasice.
Exclusiv online din punctul de vedere al utilizatorului obisnuit de internet obisnuit sa isi aleaga singur pachetele turistice si sa se documenteze despre atractii de pe siturile de specialitate.
Sunt oameni care prefera acest lucru, pentru ei nici nu exista acel sediu cerut de lege. Singurul contact pe care ei il iau cu agentia in cauza e cu operatorul din call-center si asta doar pentru a confirm zboruri sau rezervari la hoteluri. In ce masura sunt vazuti acestia ca si consultanti? Sediul agentiei e pentru angajati doar in cazul nostru.
Dupa ce am citit postul spre care am facut trimitere, am ramas cu impresia ca militati pentru consultantul/agentul de turism in carne si oase, de unde si afirmatia mea. Daca majoritatea celor implicati in turism ar milita pentru consultantii in turism in carne si oase, nu ar mai exista initiative onlie. Bine, este destul de fortat, recunosc :), mai ales acum cand se cauta atragerea de clienti prin cat mai multe canale de comunicare.