De inclinaţiile spre metodele moderne de expunere, promovare (sau cum vreţi voi să le spuneţi) ale Devei am mai vorbit cu ocazia expoziţiei din cadrul Muzeului Civilizaţiei Dacice şi Romane, ce facilita accesul la informaţii prin intermediul codurilor bidimensionale.
Foto: Cristian Bortes, Deva – view from the ruins via Flickr, Creative Commons Attribution
Dacă pe partea de cultură autorităţile s-au arătat deschise la noile tehnologii, pe partea de promovare a oraşului se pare că cel puţin se străduiesc să îl facă vizibil online. Zic asta pentru că, pentru oraşul turistic Deva, situl primăriei are dedicată o secţiune separată sub titlul de timp liber, secţiune în care cei interesaţi pot găsi informaţii despre istoria oraşului, obiective turistice, evenimente sau alte atracţii cum e punctul de interes turistic Aqualand Deva sau Cetatea Deva.
De asemenea, administraţia publică locală a pus la dispoziţia editorului de hărţi Schubert & Franzke informaţii nformatii în detaliu despre toate drumurile, sosele drumuri si strazi, statii de cale ferata, cursuri de apa si forme de relief, zone împadurite si rezidentiale, obiective turistice si parcuri naturale, acestea făcând posibilă digitizarea hărţii oraşului în cel mai mic detaliu. Harta, accesibilă la deva-city.map2web.eu, poate ajuta potenţialii turişti la orientarea în cadrul oraşului şi la identificarea obiectivelor turistice sau agenţilor economici. Nu îmi dau seama în baza a ce proiect se face această digitizare a hărţilor de localităţi şi comune, în situaţia în care oraşul Deva nu este singurul din România care beneficiază de acest serviciu.
Lăsăm administraţia publică de o parte şi ne focusăm atenţia către iniţiativele private de promovare ale oraşului Deva. Din punctul ăsta de vedere, oraşul Deva a rămas la promovarea de tip portal prin orasuldeva.ro, iniţiativă Silver Soft S.R.L. Deşi are un meniu alambicat, portalul pune la dispoziţia vizitatorilor informaţii complete despre turism, restaurante, hoteluri etc. Cu ajutorul norc.ro administratorii au integrat în sit tururi virtuale ale oraşului. Din păcate, portalul nu acoperă foarte bine partea de evenimente, aspect luat în vedere de cei de la huon.ro, sit specializat în ştiri locale. De altfel, portalul se bucură şi de profil de Facebook, facilitând astfel comunicarea dintre cei interesaţi de ce se întâmplă în Deva.
De asemenea, cred că multe firme de webdesign au fost cu ochii pe proiectul e-România 2, ce prevede un portal cu informaţii despre localităţile ţării, şi au profitat de ocazie să înregistreze domenii precum e-localitate.ro în speranţa că vor putea fi cedate proiectului atunci când va fi cazul, lucru de altfel vehiculat şi pe blogurile de specialitate ca reacţie la sumele investite în acest proiect. Esta şi cazul Blue Star Design care a înregistrat domeniul e-deva.ro, sit care are tot structura de portal şi care completează doar pe alocuri orasuldeva.ro fie cu o lista de agentii de turism, fie cu o lista a băncilor din oraş etc. Atenţie! Presupunerea mea nu e neapărat adevărată; am tras o astfel de concluzie pe fondul lansării proiectului e-România şi a zvonurilor legte de siturile pentru fiecare localitate din ţară, cu mult înainte de anunţarea publică a proiectului.
În ceea ce priveşte social media, cei interesaţi pot adera la cele două pagini ale oraşului pe Facebook, Deva (Hunedoara, România) şi Deva, România, pentru a cere informaţii de la locuitori sau pentru a fi la curent cu ce se întâmplă aici.
Aşa cum v-am obişnuit, profilul oraşului nu e complet, aşa că sunteţii invitaţii mei să contribuiţi cu alte profile online ale oraşului, bineînţeles, în comentarii. 🙂