Deşi majoritatea celor invitaţi ca vorbitori la evenimentul Marketing online în turism şi-au prezentat, mai mult sau mai puţin, serviciile în raport cu industria turistică, evenimentul a început prin a se prezenta amploarea blogosferei de turism, total inexistentă la eveniment. Această prezentare a fost aşa, ca o premisă pentru cei din industrie în ceea ce priveşte blogosfera de turism ca mediu de vizibilitate (legătură introdusă pe 18 septembrie 2012).
@epetrvs zice @filipalexandru – el e specialistul. Informatia asa a fost: din 12.000 de bloguri Ro, 500 sunt de turism
— Anne-Marie Chelariu (@the_Anne_Marie) September 14, 2012
Vorbind de vizibilitate, blogosfera din .ro numără 500 de bloguri de turism, estimativ vorbind.
Daţi-mi voie să am reţinerile mele.
În februarie 2011, făceam o estimare a numărului blogurilor de turism la 228 după Zelist, număr la care se mai adaugă blogurile cu numele complet al autorilor ca nume de domeniu şi alte jocuri de cuvinte sau nume proprii de ţări. Estimez asfel vreo 350 de bloguri, din care active undeva la 200. Şi când te gândeşti că în Germania sau Austria le numeri pe degete, conform spuselor lui Cezar în cadrul primei întâlniri a bloggerilor de turism, de la Hostel Peaches.
Prima problemă pe care mi-aş pune-o ar fi cea legată de criteriile de categorisire a blogurilor de turism, general vorbind. Tot în cadrul întânirii de mai sus, s-a pus problema turismului ca industrie și a călătoriilor ca pasiune, de unde și nevoia de a diferenția blogurile în bloguri de turism (bloguri profesionale) și în bloguri de călătorii. Așa ne putem pronunța corect în ceea ce privește numărul de bloguri de un fel sau altul. Am tot vorbit de aceste delimitări în posturile Despre secțiunea “blog travel” din cadrul Roblogfest 2011 și Să luăm pulsul blogosferei nișate pe turism (II).
Chiar sunt curios dacă în blogurile de călătorii să includem și blogurile de drumeții montane sau dacă în categoria blogurilor de turism să încludem sau nu blogurile agențiilor de turism.
Eram dator sa-ti raspund la intrebarea cu blogurile despre drumetii montane de cateva zile, asa ca-ti voi raspunde aici. Da, includem şi blogurile de drumeţii în categoria blogurilor de călătorie/turism, însă acestea au anumite particularităţi: unele sunt sezoniere, la fel ca bloggerii care scriu pe ele (ex. unii se duc doar vara la munte), altele nu mai sunt active de luni sau chiar ani de zile. Foarte multe sunt gazduite pe platforme gratuite, de aici si lipsa de interes a celor care le scriu. Aproape niciunul din drumetii care scriu pe aceste bloguri nu vad aceasta activitate ca pe una aducătoare de profit la un moment dat.
Pe de altă parte, foarte mulţi se inspiră în drumeţiile lor din articolele celor de mai sus! Este nevoie de astfel de bloguri pentru că traseele şi refugiile/cabanele de pe munte au nevoie şi ele de review-uri şi aceşti drumeţi fac o treabă foarte bună. Şi cred că n-o să vedem niciodată scris pe un astfel de blog: “acest articol face parte din campania #prinBucegi, sponsorizată de Cabana Poiana Izvoarelor, Pate Scandia şi Telegondola Sinaia”, deci sunt obiective.
Concluzia: e nevoie de bloggerii drumeţi în blogosfera de turism, cu rugămintea de a fi puţin mai consecvenţi!
Da, blogurile de care ai amintit se transformă din niște jurnale actualizate frecvent în niște ghiduri statice, drept pentru care cred că le încadrăm la un moment dat la bloguri inactive.
Vedem cum stă situația în câteva zile, am pus cap la cap câteva liste de bloguri de călătorie inclusiv cele amintite mai sus, urmează să fac un clean-up pe ele ca să scot duplicatele și vom avea un număr aproximativ de bloguri de turism/călătorii (active și inactive).
Culmea ar fi să iasă aproape de numărul estimat, să vezi ce dezamăgire pe mine atunci. 🙂