De Sibiu v-am mai vorbit în câteva rânduri, fie că am vorbit de metodele de plată a călătoriilor în mojloacele de transport în comun din Sibiu, fie de reconstrucţia lui virtuală cu ocazia competiţiei pentru Capiala Culturală în 2007 sau de prezența pe internet a Sibiului.
Azi trecem de la nivel local la nivel judeţean prin prisma sitului de promovare turistică sibiu-turism.ro.
Situl face parte din proiectul Regio Sibiu, See you in Transylvania! şi, aşa cum am menţionat mai sus, promovează turismul de la tradiţii la trasee turistice dedicate.
Este structurat ca un ghid turistic, în 3 secțiuni, Ce vedem, Ce facem, Ce trebuie să știm, toate obiectvele beneficiind de pagini de descriere cu date de contact şi coordonate geografice. Toate aceste pagini pot fi distribuite pe canalele de social media cele mai folosite de internauții români: Facebook, Twitter, Google Plus.
Toate acest secțiuni beneficiază de vizibilitate și prin intermediul widget-ului de căutare din meniul din partea dreaptă a sitului. Fie că vizitatorii sitului caută cazare în zona Sibiului, fie că sunt interesați de restaurante, cluburi sau evenimente, acest instrument poate crește viteza de identificare a intereselor. Sau nu. Asta pentru că nu oferă vizitatorilor posibilitatea de a selecta localitatea de interes dintr-un pick-list.
Rezervarea camerelor în unitățile de cazare înscrise pe sit se poate face prin forularul de contact pus la dispoziție pentru fiecare unitate de cazare.
Tot răsfoind situl, am dat de peste pagina dedicată drumului fortificațiilor transilvănene, secțiune în care este recomandată aplicația dedicată bisericilor fortificate din Transilvania – Kirchenburgen, aplicație pe care am menționat-o și eu în articolul de aici. Cred că e prima dată când văd o recomandare externă de pe un sit de poiect Regio. Se justifică pentru că aplicația este susținută de Biroul de Coordonare Biserici Fortificate, entitatea ce intră la instituții de cult și culturale, deci intră în bugetele alocate de stat. La fel de bine sunt trimiteri externe către siturile unităților de cazare listate pe sit.
Un alt instrument ce completează widget-ul de pe prima pagină din perspectiva lipsei localităților de interes este harta interactivă, hartă pe care vizitatorii sitului pot afișa de la activități de interes, la trasee turistice, locuri de cazare, restaurante și așa mai departe. Harta este construită pe un API Google Maps.
Situl de promovare turistică a Județului Sibiu se află în administrarea Administrației Județene de Turism Sibiu și este accesibil publicului larg în limbar română, engleză și germană. De asemenea, trebuie menționat faptul că proiectul în cauză beneficiază de acoperire social media pe Facebook, Twitter, Flickr, Youtube și Panoramio.
De curiozitate a făcut proiectul? Fiindcă e a fost foarte deștept.
Un site foarte bun și arată că se poate face promovare bine gândită a turismului și la noi în țară.
Ştefan, chiar crezi că e un superlativ printre siturile de prezentare? Ce te face să crezi asta în afară de realizare?