Săptămâna trecută, tripsta.ro a organizat o întâlnire informală cu câţiva bloggeri de turism şi jurnalişti pentru a-şi expune planurile de viitor în zona Europei de Sud. Vorba vine, discuţiile au degenerat în zona bloggingului de călătorii şi flight tickets hacks. 🙂
Cum probabil aţi intuit deja, am fost şi eu prezent la Vaca Muuu, locul în care a avut loc întâlnirea, alături de Ioana de la Viajoa, Anca de la 1001calatorii.ro, Ina de la lumeamare.ro, Cezar de la imperatortravel.ro, Cristina Dobreanu de la Forbes România, Ana-Maria Smădeanu de la capital.ro şi gazdele întâlnirii, Philipp Brinkmann, CEO travelplanet24.com, Alexia, PR travelplanet24.ro, Marius Negre, International Distribution Manager travelplanet.24, şi Ciprian Caraba, proaspăt marketing specialist la tripsta.ro.
S-a discutat despre cel mai mare vs. primul sit de emitere bilete de avion, despre aplicaţii de comandă taxi, grecii preferând, evident, Taxibeet, despre how to în bloggingul de călătorii şi alte lucruri la care nu am avut acces datorită poziţionării la masă. 🙂 Fetele din cea de-a doua jumătate de masă sunt rugate să facă completările de rigoare.
Dar să lăsăm aceste aspecte pentru zona din comentarii şi să vedem cum stă tripsta.ro pe zona de mobile.
Nu cred să fi văzut până acum o evoluţie mai spectaculoasă ca cea a tripsta.ro, şi asta pentru că, în primul trimestru din 2013, numărul vizitelor de pe dispozitive mobile a crescut de 5 ori comparativ cu primul trimestru al anului 2012, iar veniturile realizate din rezervările efectuate de pe dispozitivele mobile au crescut cu peste 425%, depășind 50.000 €.
Procentual numărul vizitelor pe situl tripsta.ro efectuate de pe dispozitive mobile (inclusiv tablete) a crescut cu peste 528%, comparativ cu primele trei luni ale anului 2012, ceea ce a dus şi la creşterea numărului de rezervări efectuate de pe dispozitivele mobile. O creștere de peste 358,3% în aceeaşi perioadă de referinţă.
Pentru a nu lăsa loc de interpretări aiuritoare trebuie menţionat că situl a fost lansat în septembrie 2011, deci vorbim de o creştere raportată practic la perioada de start a business-ului din .ro. În prezent, veniturile de pe urma rezervărilor de pe dispozitivele mobile s-au stabilizat la o medie lunară de 9% din total vânzări.
În ceea ce privește dispozitivele utilizate în primul trimestru al anului 2013, 58% din totalul vizitelor au fost efectuate de pe dispozitive iOS, iar 42% de pe dispozitive Android.
În primul trimestru al anului 2012, iPhone și iPad erau responsabile pentru 81% din totalul vizitelor efectuate, iar dispozitivele Android erau responsabile pentru doar 16% din totalul vizitelor.
Raportat la aceeaşi peroadă de referinţă, valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 14,46% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, depășind în prezent 300€, aproape dublu față de media pieței în 2012 (~800 RON), făcută publică de Romcard.
De asemenea, la începutul lunii aprilie, tripsta.ro a anunțat îmbunătățirea sistemului de rezervări hoteliere, introducând metoda de plată Direct Pay (plata direct la hotel), prin care clienții pot încheia o rezervare și să plătească serviciile direct la hotel.
Aștept cu interes o comparație pe zona mobile între principalii actori pe piața biletelor de avion online din .ro. Nu uitați că și paravion.ro are acum versiune de sit mobil, dar și aplicație. Poate în curând și vola.ro va intra pe zona de mobile și atunci lucrurile vor deveni și mai interesante.
Si eu astept sa vad proiecte noi pe mobile 😀 Este o piata in crestere. Mi se pare ca romanii au mare incredere in telefoanele lor si trecerea de la online la mobile se face mai usor decat de la offilne la online.
Cu siguranţă multifuncţionalitatea terminalelor este atributul cheie în adopţia internetului mobil. Vine la pachet cu aparatul foto, mp3 playerul, GPS-ul, tabla de şah etc.
Eu sunt uimit totuşi de viteza de adopţie a rezervărilor mobile într-o industrie în care nu se fac cumpărături din impuls. Bine, circumstanţele se schimbă, acum totul se învârte în jurul conceptului de SoLoMo, ceea ce te interesează fiind deja lângă tine, în imediata apropiere.
Nu se aplică pentru bilete de avion. Doar în cazul în care cumpărătorul este fidel brandului. E o piaţă de urmărit, mai ales acum când tot apar tipul de aplicaţii care în afară se folosesc de ani buni.
Urmăreşti ZF Mobilio Awards? Acolo se văd trendurile. 🙂