Harta Brandurilor Românești este un proiect Seed Consultants, din campania Români Buni Europeni, ce își propune să cartografieze cele mai populare branduri de pe teritoriul României.
Într-o primă etapă, românii din cele 9 regiuni geografice și-au votat brandul favorit. Într-o a doua etapă, între 10 – 21 iulie, românii pot vota brandurile favorite din lista de branduri românești finaliste, listă pe care se găsesc și branduri din turism sau HoReCa.
Astfel, în regiunea Dobrogea, aveam ca branduri de turism Casa cu Flori – Vama Veche, orașul Constanța, Delta Dunării, regiunea Dobrogea, stațiunea Mamaia, Mănăstirea Peștera Sf. Andrei și Murfatlar. Și, surprinzător, regiunea Transilvania.
În regiunea Muntenia, sunt listate branduri precum Castelul Peleș, Delta Dunării, domeniile Tohani, orașul Giurgiu, regiunea Munteni, regiunea Oltenia, Popas Cory Ysa, Prahova Valley, Tarom, Vinul de Pietroasele și Vulcanii Noroioși.
În regiunea Moldova, pe lista brandurilor din turism finaliste se găsesc brandurile e-avion.ro, Beciul Domnesc, regiunea turistică Bran, Casa Panciu, Fetească de Odobești, Gramma Wines, orașul Iași, Mănăstirea Voroneț, regiunea Moldova, orașul Piatra-Neamț și Vinul de Cotnari. Listarea e-avion.ro pe lista brandurilor românești să facă parte din noua strategie de social media? 🙂
Brandurile din turism finaliste din regiunea Bucovina sunt Mănăstirea Voroneț și Sucevița.
Regiunea Transilvania are cele mai multe branduri din turism, prin care orașul Alba Iulia, orașul Brașov, Castelul Bran, Cetatea Alba Carolina, Cetatea Sighișoara, Domeniile Sâmburești, Dracula, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, I love Cluj, Muzeul Național Brukenthal, Piața Sfatului din Brașov, Salina Turda, Sarmizegetusa Regia, orașul Sibiu, orașul Târgu Mureș.
În regiunea Maramureș, brandurile din turism populare sunt Cimitirul Vesel de la Săpânța, Mocănița, Hotel Mara, pensiunea Poarta Maramureșului.
Centrul Istoric Oradea, Fetele de la Căpâlna și Țara Beiușului sunt branduri reprezentative pentru regiunea Crișana.
În regiunea Banat, cele mai populare branduri din turism sunt Cramele Recaș, Sky Group (au în portofoliul ghidul turistic skytrip.ro) și orașul Timișoara.
În regiunea Oltenia, cele mai îndrăgite branduri din turism sunt Ansamblul de la Târgu-Jiu al lui Constantin Brâncuși, Cheile Sohodolului, Constantin Brâncuși, județul Gorj, Mănăstirea Lainici, Mănăstira Tismana, regiunea Oltenia, Stațiunea Rânca, Corcova și Delta Dunării.
Dacă ne uităm pe lista brandurilor nominalizate pentru fiecare regiune în parte, observăm că mai toate regiunile se bucură de existența unor branduri turistice ca mănăstiri celebre sau podgorii, ceea ce denotă că în România ar prinde turismul rural (și cu componentă religioasă) și turismul viticol. Lucru ca s-a făcut remarcat și în workshop-ul Elemente de branding și avantaje competitive ale României, din cadrul evenimentului Turism în România în 2030.
De asemenea, regăsim printre branduri și regiuni turistice sau orașe promovate intens online sau în media clasică. Cele două branduri din turism care activează exclusiv sau parțial online sunt o surpriză pe lista brandurilor finaliste.
Lista celor mai populare branduri românești se va anunța pe 24 iulie 2013.
[Harta Brandurilor Românești | via chinezu.eu]