Si am ajuns la episodul 3 dedicat setarii unei campanii de remarketing. Cei care nu au apucat sa citeasta celelalte articole sunt invitati sa citeasca Episodul 1 si Episodul 2.
Sa trecem la treaba. 🙂
Astfel, ne apare aceasta minunata pagina in care incepem sa ne facem de cap 🙂
O sa luam pas cu pas. Incepem prin denumirea campaniei de remarketing, asadar, alegem bugetul dorit.
Ce buget sa pun?
Sa va zic sincer, toata lumea ma intreaba care este bugetul optim pentru o campanie de remarketing, cate afisari fac pe luna si la ce pret etc. Bugetul il selectam in functie de volumul de oameni pe care il targetam!
In episodul trecut v-am aratat cum targetam audienta, astfel, putem sa vedem deja la ce numar de oameni o sa livram anunturile. Ca sa va dau un exemplu concret: daca as avea investiti 20 euro/zi in campanii de search, iar site-ul meu are un trafic destul de mic, as aloca un buget de 5-6 euro/zi pentru o campanie de remarketing (care mai mult ca sigur nu se consuma 🙂 ).
Dynamic Remarketing
Asteptam cu sufletul la gura sa ajunga si in Romania! Pana atunci va las sa va „delectati” cu acest articol de pe blogul AdWords.
Din cate am vazut, acesta sectiune este destul de ignorata. Aici putem sa facem setarile cele mai importante pentru campania noastra.
Sa incepem. 🙂
Avem posibilitatea sa afisam utilizatorului anuntul nostru in anumite intervale orare.
De ce este foarte bine sa ne folosim de acesta setare?
Sa zicem ca suntem o agentie de turism si vrem sa oferim discount X% oamenilor care fac comanda in weekend sau suntem o agentie de ticketing care functioneaza de la 9:00 pana la 18:00 si ne axam foarte mult pe apelurile telefonice, este foarte important sa afisam banner-ul in intervalul orar respectiv pentru ca ad-ul sa aiba relevanta.
Ad rotation se refera la campaniile care vor folosi pentru acelasi grup mai multe variante de banner (nu ma refer la dimensiuni, ci la mai multe bannere).
Setarile default din AdWords sunt „Optimize for clicks: Show ads expected to provide more clicks” care, din punctul meu de vedere, nu ofera o imagine de ansamblu buna asupra bannerelor.
Va sugerez sa folositi Rotate indefinitely pentru a vedea cu adevarat care bannere convertesc mai bine.
Frequency capping se refera la numarul maxim de afisari ale unui ad pe care un user unic le vede intr-un interval de timp (zi/saptamana/luna).
Sunt multe discutii pe tema asta pe care le-am avut la intalnirile Lumea SEO PPC si cu alti colegi de breasla, iar o concluzie clara de la bun inceput nu se poate trage. Sa va dau un exemplu din domeniul turismului.
Exemplul 1
Daca avem in momentul de fata cele mai bune oferte pentru o anumita destinatie(i) si suntem la curent cu preturile concurentei si vrem sa ii transmitem (impunem) utilizatorului ca daca vrea la un moment dat sa mearga in acea destinatie si primul lucru care trebuie sa ii sara in minte este numele agentie noastre sau mesajul pe care banner-ul il transmite, atunci va recomand sa lasam „No cap on impressions„.
Exemplul 2
Suntem o agentie de turism si facem un eveniment in care ne chemam vizitatorii site-ului la o mica intalnire. Acea intalnire are loc intr-un restaurant/hotel, dar avem locuri limitate.
Sa presupunem ca vrem sa promovam catre toti utilizatorii (audienta generala) si ne adresam catre o audienta mare sau suntem foarte mult constransi de buget, atunci recomand folosirea limitei de frecventa (cap).
Personal, eu fac setarile la nivel de zi si, in functie de numarul de oameni la care ma adresez, prefer sa setez cap limit la 20.
- In acest stadiu al campaniei, nu bugetul trebuie sa fie problema, ci ce setari facem si ce mesaj dorim sa trimitem.
- Sa alegem orele de afisare al ad-uri in functie de necesitatile business-ului nostru.
- Sa alegem daca limitam frecventa.
Stay tuned pentru Episodul 4 in care structuram campania de remarketing la nivel de Ad group si incepem sa adaugam ad-uri.
FOARTE TARE articolul. Esti foarte bun … Catiei pe consultanta la ora?
Sunt foarte interesatA!!!