Cum spaţiile interioare nu au totdeauna loc pentru info-chioşcuri, acestea sunt inlocuite cu info-desk-uri. Practic, acestea se rezumă la dispozitive de tip tabletă susţinute de un stativ.
Cum Sibiul este un centru al culturii, administraţia locală a decis ca, într-un parteneriat cu dezvoltatorul de aplicaţii mobile iConsult, să pună la dispoziţia administratorilor de puncte de interes turistic info-desk-uri iPad ce redau o agendă digitală a oraşului.
Conform comunicatului de presă de pe situl Primăriei Municipiului Sibiu, primul info-desk a fost lansat la Sibiu cu ocazia Festivalului Internaţional de Teatru Sibiu de anul acesta şi a înregistrat de atunci peste 35.000 de accesări cu un număr de aproximativ 2.000 de vizitatori pe lună.
14 astfel de info-desk-uri sunt amplasate în prezent în hoteluri importante, cafenele din oraş şi în centrele de informare turistică administrate de municipalitate.
În spetele start-up-ului Eventya, un manager de evenimente cu platformă proprie, sunt Andrei Luca şi Ionuţ Munteanu. Mai jos puteţi viziona un clip de prezentare al platformei Eventya. Aceasta poate exporta conţinutul către surse externe prin RSS, widget-uri sau situri mobile.
Eventya Pitch from Andrei Luca on Vimeo.
Conform unui alt comunicat de presă de pe situl primăriei, toate informaţiile amintite mai sus, alături de localizarea locurilor de parcare, vor fi disponibile într-o aplicaţie mobilă pentru iPhone şi pentru Android.
Toate punctele de interes vor fi afişate pe o hartă interactivă ce va afişa punctele de interes din proximitatea utilizatorului.
Pe viitor, sibienii dar şi turiştii vor putea plăti parcarea direct din aplicaţie.
Din câte înteleg eu, aplicaţia va avea la bază două API-uri: API-ul Eventya şi API-ul firmei ce va implementa noul sistem de taxare sau, după caz, un serviciu SMS integrat. Aștept cu interes lansarea din noiembrie.