Campanii de promovare pe blogurile de turism pentru agențiile de turism mici

campanii online, bloguri
Acum o lună de zile am fost invitat ca special speaker la unul din atelierele de online HotSeat. Am vorbit despre ce am ştiut eu mai bine şi anume despre blogosfera de călătorii. 
Pe scurt, nu am inventat apa caldă. Prezentarea din cadrul evenimentului e mai jos.

Înainte de a începe să expun pe larg prezentarea mea, vreau să menționez faptul că informația e utilă în special agențiilor de turism sau operatorilor din turism mici, care nu își permit să apeleze la o agenție de online. Dacă sunteți la polul opus și ați semnat cu o agenție de online care v-a făcut cu siguranță un mix bun de bloggeri generaliști și bloggeri de turism, mai scump dar nu neapărat mai eficient, vă îndemn să contestați ce spun mai jos, așa mai țineți sub control și valul acesta de consultanți pe online care apar peste noapte. 🙂
Pentru reprezentanții agențiilor de turism mici interesați de colaborări cu bloggerii de turism am un mesaj, nu vă lăsați influențați de ce se întâmplă acum în piață, când blogosfera de turism e arătată cu degetul ba că lucrează pe bază de comision, ba că face compuneri etc. Întrebarea cu care trebuie să plecați la drum e ce fel de potențiali consumatori doriți să vă atrageți?. Consumatorii de 2 concedii anuale sau oamenii care caută să evadeze cu orice ocazie? Consumatorii pricepuți în ace, brice și … mai știu eu ce sau consumatorii interesați stric de domeniul turism, călătorii? Evident, mixuri de audiențe pot fi făcute oricând. Nu plecați urechea la volume neapărat, uitați-va și la brand, că practic campaniile pe bloguri asta înseamnă, brand awareness, și sunt eficiente pe termen mediu și lung, deci nu au neapărat efecte imediate.
Să nu îmi spuneţi că blogosfera de turism e irelevantă, că altfel noi, bloggerii de nişă nu am mai primi comunicate de la companii de profil, deşi când e vorba de mişcări în teren generaliştii au de câştigat. Ceva nu se leagă aici. Ia, vreau să aud placa aia cu orice expunere e mai bună decât nicio expunere.
Revenind la ce am spus mai sus, înainte de a iniția o campanie trebuie să setați obiective. Trebuie stabilit ce se dorește de la campanie?

  • Vânzări? Poate e cazul să vă orientați în altă parte cu riscul de a vă îndepărta de publicul vostru. Un blog generalist cu trafic mare posibil să nu îţi asigure expunerea pe care ţi-o doreşti, comportamentul cititorilor posibil să fie de hit and run, ceea ce înseamnă un bounce rate mare. Exceptând 5-6 bloguri de turism cu trafic mare, restul blogurilor au o medie de 200 unici pe zi, mare parte din ei interesaţi de detalii, deci şanse mult mai mari să acorde atenţie asupra a ceea ce vreţi să comunicaţi.
  • Brand awareness pe termen mediu și lung? Pentru asta există o întreagă comunitate de bloggeri de turism, călătorii etc. pentru toate buzunarele.
  • Aveți nevoie de conținut pentru destinațiile pe care le promovați pe situl de agenție? Blogosfera de turism/călătorii vă poate ajuta.
  • Vreți să vă transformați mesajul comercial într-unul mai prietenos cu potențialii clienți? Blogosfera de turism/călătorii te poate ajuta.

După ce v-ați setat obiectivele, în funcție de produsele/serviciile pe care doriți să le evidențiați, se trece la identificarea bloggerilor relevanți.

  • Unde găsiți acești bloggeri? E simplu, din blog în blog de turism/călătorii o să găsiți blogroll-uri pe nișa turism. Puteți alege după numele blogului, după subiectele pe care le tratează, după preferința pentru o destinație etc.
  • Nu uitați, e frumoasă blogosfera de turism/călătorii din afară, dar vă asigur că oamenii investesc timp și bani în ceea ce fac, așa că respectați-le munca.
  • Urmăriți topurile, competițiile de profil, secțiunile publice din trafic.ro, evenimentele la care sunt invitați bloggerii de turism/călătorii și o să dați de bloggerii de călătorii pe care îi căutați. Nu uitați să socializați cu ei offline.
  • Puteți începe de la acest articol.

Nu zic că e o muncă ușoară în identificarea bloggerilor relevanți, dar numai așa vă puteți asigura calitatea de care aveți nevoie. Evitați bloggerii generaliști care vă recomandă un prieten care se activează doar la campanii sau care a fost celebru odată. Contactați-i și stabiliți de comun acord termenii de colaborare.
Odată finalizată etapa de identificare a bloggerilor relevanți pentru voi și termenii de colaborare, stabilliți un plan editorial. Stabiliți tipul de conținut și planificați postările pe bloguri, pe rețelele sociale etc. de așa natură încât să ajungă la un număr cât mai mare de cititori și să fie de impact, să aibă un call to action.
Nu în ultimul rând, măsurați rezultatele în afișări pe o perioadă determinată, backlink-urile, mețiunile în blogosferă de la bloggeri din afara campaniei etc.
Aceștia sunt niște pași simpli pe care trebuie să îi urmați dacă vreți să cunoașteți blogosfera de turism și avantajele acesteia. Țin să menționez faptul că orice campanie pe bloguri poate rula în același timp cu o campanie AdWords sau pe alte canale de social media, fiind mixul pe care îl recomand.

Foto: Rogers Cadenhead, Newseum: Do You Trust Blogs? via Flickr, Creative Commons Attribution

Total
0
Shares
0 comments
  1. Este Awareness.
    Linkurile pe bloguri nu ar trebui făcute din blogroll, ci din studiu. Un site care acceptă fără comentarii un advertorial de la tine, ar accepta, fără comentarii, un advertorial de la oricine – și asta știm ce poate însemna.
    Dacă ne orientăm la numărul de backlinks pe care deja le au unele agenții de turism, ne apucă amețeala. Dar, sunt ele bune la ceva? Sunt agenții care și-au „luat-o” de la Google pentru backlinks de proastă calitate.
    Deci, până la urmă, ce studiez?
    În niciun caz un blogroll.
    Studiez piața pe nișa mea. Caut pe Google rezultatele cele mai relevante pentru cuvintele cheie care mă interesează. Dacă am camere multe în garanție în Bulgaria pentru jumătatea a doua a lunii septembrie și vreau să mă asigur că scap de ele, caut, de exemplu: “plaje bulgaria”, “ghid bulgaria”, “turism bulgaria”, “evenimente septembrie bulgaria” sau… și mai targetat, dacă sunt în Nisipurile de Aur, caut orice relaționează cu asta. E la fel ca o campanie de Adwords. Și nu avem niciun motiv să credem că ar exista vreo diferență! Adwords aduce link juice.
    Caut autoritate și reputație, caut calitate, caut perspective.
    Raportul investiție/rezultate este, în mod paradoxal, decent doar în cazurile backlinkurilor de pe site-uri sănătoase, cu autoritate și cel mai important: destul de scumpe.
    Nu cunosc agenții de turism cu oarecare online success care au investit în site-uri de 5 euro / backlink.
    Dacă aș investi în niște site-uri luate dintr-un blogroll, aș încerca să găsesc recomandări. Altfel, e o loterie, nu crezi?

    1. Mulţumesc pentru comentariu! Îţi înţeleg punctul de vedere. Înclină foarte mult spre partea de SEO, lucru care nu e de ignorat, evident. Cu toate acestea, cum îţi explici campaniile de travel (şi) cu bloggeri generalişti? În afară de expunere mai mare către un public nu neapărat interesat care sunt avantajele?
      Legat de blogroll, spuneam că e un punct de plecare în descoperirea de noi bloguri de travel. Evident, nu le iei direct de bloguri de calitate, pentru asta le analizezi, ceri recomandări mai ales dacă au deja campanii expuse ca portofoliul.

  2. Probabil că e mai mult de discutat aici, poate trebuia să particip la workshop.
    Așa cum am spus, dacă mă promovez pe diferite bloguri din nișă, vreau doar expunere. Bine, eu poate vreau mai multe, gen vila și piscină, cu merțan în garaj. Însă obțin doar expunere.
    Nu cred că există studii de caz, gen: am publicat 20 de articole în blogosferă și am vândut cu 1% în plus. Rentabilitatea poate să vină și din expunere, însă nu cred că e varianta cea mai potrivită pentru online.
    Concret, ce mi-ar aduce mai multă popularitate și implicit… vânzări?
    1. 20 de articole în blogosferă;
    2. 1 link pe un site reputat.
    Bloggerii publică articolul, după care cel mai probabil n-o să mai discute despre asta vreodată. Linkul rămâne poate chiar și pe prima pagină o perioadă, după care își pierde valoarea. Să nu fim ipocriți – și eu public advertoriale pe bani. De câte ori m-a interesat conținutul pe care-l public? O singură dată, atunci când am contractat, pentru că nu vreau bălării pe saituri. După, îl las acolo până expiră și nu știu dacă am să mă întorc vreodată la el. Dacă este vorba despre agenție, ea vrea profit. La fel se întâmplă și cu bloggerii în general. Trebuie să fie profit. Mai ales că (și aici… hai să încercăm, din nou, să nu ne ascundem după deget) multe dintre advertoriale nu promovează, de fapt, ceea ce vinde toată lumea. Avem parte și de situații excepționale, cu oferte incredibile, dar alea se promovează de la sine. Calitatea vinde ORICUM. Eu, poate și tu, am pune pe site o știre excepțională, fără bani.
    Linkul valoros îmi aduce PR. Vechimea și conținutul fac restul de treabă. Dacă tragem linie, după treaba asta o să am popularitate. Și-o să rămân cu mai mult decât 20 de linkuri ieftine, pe saituri care, cine știe când, o să dispară sau o să fie abandonat. Că așa sunt blogurile.
    Am generalizat puțin, însă lucrurile pot sta altfel, de la caz la caz. Dar, dacă vrem să facem un fel de statistică și să concluzionăm, trebuie să generalizăm.
    Dacă avem în vedere o campanie, acolo cea mai bună variantă e Adsense și din nou, site-uri reputate, pentru că am nevoie de ceva rapid și certitudini. Blogurile nu pot fi decât experimente, însă în online nu ai rezultate din experimente decât dacă inventezi ceva extraordinar.
    Poate-mi pun multă lume în cap acum, dar cine vrea să facă bani din online și turism o să mă înjure fără motiv. Dacă nu investești, n-o să câștigi nimic. Un blog mic nu înseamnă decât un blog mic. Cu tot respectul pentru cei ce pun suflet în ele, blogurile de nișă ajută la vânzări decât într-o mică măsură. Dacă aș fi agenție, aș încerca să scot ceva de super calitate. Și-atunci blogurile mici probabil că o să scrie despre asta gratuit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Rezumatul evenimentului HotSeat dedicat turismului online

Next Article

Secțiunea de pensiuni din aplicația auto.ro a devenit o aplicație mobilă de sine stătătoare

Related Posts
Total
0
Share