igotravel.ro este un ghid turistic ce oferă informații turistice celor ce călătoresc individual, acoperind toate aspectele unei vacanțe, de la transport și cazare, la petrecerea timpului liber.
Cu siguranță vă aduceți aminte de portalurile de turism statice (cele gândite ca și ghid turistic) dezvoltate de firme de webdesign sau de publicitate cu scopul de a le folosii pe viitor pentru afișare de bannere sau pentru afișare de AdSense. Cu timpul, tehnologiile web au avansat, la fel și viziunile asupra conținutului web, luând astfel naștere blogurile nișate și ghidurile turistice online cu contribuitorii cărora internauții puteau interacționa prin comentarii sau social media. Este și cazul proiectului igotravel.ro, un ghid turistic în limba română dedicat pentru moment Croației.
Pentru a afla mai multe despre proiectul igotravel.ro am stat de vorbă cu unul dintre fondatorii săi, Simona Moldovan, coordonator de proiect, încercând să scot în evidență scopul și planurile pe termen lung ale acestui proiect de conținut.
Cum a luat naștere proiectul igotravel.ro? De ce Croația ca focus al proiectului și de ce igotravel.ro și nu un nume de domeniu mult mai reprezentativ?
Eram studenți în ultimul an la facultate și sincer ne-am săturat de Vama Veche și litoralul românesc. Am hotărât ca la anu’ încercăm ceva nou. Așa că anul următor, în august, am cumpărat patru tichete Eurail Pass și ne-am trezit în gara din Split, Croația. A fost dragoste la prima vedere cu marea Adriatică. De atunci au trecut cinci ani, iar noi petrecem vacanțele de vară pe litoralul croat.
Noi călătorim întotdeauna pe cont propriu, indiferent dacă călătorim cu mașina sau cu trenul noi planificăm ruta și atracțiile turistice pe care dorim să le vizităm. Ideea cu igotravel.ro era să furnizăm informații utile celor care își planifică o vacanță pe cont propriu, de aceea am ales acest nume de domeniu. Focusul nostru deocamdată este Croația, dar poate o să includem și alte țări ca Muntenegru, Albania, Grecia sau Italia.
Cine este echipa din spatele proiectului și cu ce se ocupă ea? O agenție de turism specializată pe outgoing sau pur și simplu pasionați de călătorii?
Suntem două cupluri (ingineri de profesie), colegi din anii de studenție. Nu suntem agenție de turism, suntem doar pur și simplu pasionații de călătorii.
Care a fost investiția inițială în proiect?
Cea mai mare investiție a fost și este timpul nostru liber. Selectarea și structurarea informațiilor, fotografiilor (făcute de noi), editare a textelor și a clipurilor video. Am plătit un grafician pentru desenarea logo-ului și plătim hostingul.
Cum intenționați să monetizați proiectul?
Toți din echipa igotravel.ro au un day job destul de bine plătit. Așa că nu dorim să-ne îmbogățim din acest proiect. Folosim bannere Hotels Combined și rulăm AdSense. Ideea e ca din eventualele comisioane să plătim hostingul și eventual să finanțăm unele dezvoltări tehnice ale site-ului.
Ce probleme actuale ale pieței de turism rezolvă igotravel.ro?
Sincer, noi nu cunoaștem problemele pieței de turism din România, am pornit de la ideea că, atunci când noi am vrut să aflăm mai multe informații despre orașele și obiectivele turistice din Croația, nu am găsit nimic relevant în limba română care să fi fost de folos. Inițial voiam să fie un blog, dar am hotărât că o formă mai structurată a informațiilor și a experienței noastre va fi mai utilă celor care planifică o vacanță pe cont propriu în Croația.
Unde vedeți proiectul peste 3 ani? Cum intenționați să îl creșteți?
Dorim să adăugăm mai mult conținut și să publicăm în mod regulat în rubrica noastră de știri turistice din Croația. Dorim ca peste 3 ani să avem mai mult de 300 de pagini de conținut și minim 2000 de fani Facebook.
Încercăm să fim prezenți pe forumurile online, unde oamenii sunt interesați de o vacanță în Croația, de asemenea, încercăm să contactăm bloggeri din blogosfera românească care eventual sunt interesați de proiectul nostru.
Probabil, la fel ca și mine, mulți ar vedea un astfel de proiect dezvoltat de o entitate însărcinată cu promovarea turismului pentru Croația, inițiativa fiind cumva atipică venind din partea unor pasionați de călătorii. Este atipică și din punct de vedere structură a sitului prezentat pe alocuri ca blog, deși nu este un blog propriu-zis, interacțiunea cu vizitatorii acestuia fiind limitată la canalele social media. Idei de genul acesta au mai fost dezvoltate în online-ul românesc, un exemplu care îmi vine acum în minte fiind proiectul thecitybreak.ro, momentan on hold. Deși construit pe o platformă de blogging se voia mai degrabă un ghid complet pentru city-break-uri, cu sfaturi de călătorie, POI-uri, recomandări, toate acestea scoase în evidență în urma unor documentări riguroase, și nu neapărat în urmă trăirii unor experiențe, așa cum e și cazul igotravel.ro.
Pe partea de blogging există proiecte dedicate exclusiv anumitor destinații și construite pe baza experienței autorilor: Blog Vienez, Viața în Roma sunt două exemple.
La fel de bine, pe fondul orientării spre conținut a agențiilor de turism, igotravel.ro ar putea atrage atenția unei agenții de turism specializată pe outgoing în Croația. Evident, posibilitățile de colaborare sunt multe și nu fac subiectul acestui articol.
În ultimă fază, aș vedea proiectul transformat într-o aplicație mobilă de tip ghid turistic, ce ar putea fi folosită pentru a sugera utilizatorilor lucruri de văzut și făcut în funcție de destinația în care aceștia aleg să meargă în Croația.
Voi ce alte proiecte de conținut, în special de tip ghid turistic, mai cunoașteți?