Provocări actuale pentru administratorii de pensiuni turistice

pensiuni romania, vacante romania, cazare romania, finantare europeana, proiecte de investitii
Peste 150 de participanți, administratori de pensiuni, autorități publice locale și centrale, reprezentanți ai unor instituții de stat, consultanți în finanțări europene, bloggeri și presa s-au întalnit în penultima zi a Târgului de Turism al României, sâmbătă, 14 martie 2015, la Romexpo, în cadrul conferinței România Vacanțelor – Cazare la Pensiune, pentru a afla despre despre cum se fac proiecte cu finanțări europene, despre modalitățile concrete de dezvoltare a afacerilor în turism și a potențialului turistic la nivelul României.
Cum am fost prezent la eveniment în calitate de partener media am notat câteva informații interesante pentru cititorii acestui blog din prezentările vorbitorilor.

Marius Bostan, Fundația Naționala a Tinerilor Manageri, despre pachetul educațional dedicat întreprinzătorilor în turism

romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-marius-bostan_zpsuc3eamga.jpg
Instrumente de promovare a turismului:

Pachet educațional pentru dezvoltarea afacerii:

  • Program de ‪#‎eLearning‬ Întreprinzător în Turism (module: management turistic, plan de afacere, marketing și promovare, IT&C; cercetare de piață: 26 rapoarte de cercetare; cursuri video pentru bucătar, ospătar, recepționist, cameristă; agenda managerului în turism: grafice de planificare, cercetări turistice).

Ștefan Bruno, președinte Biroul de Cercetări Sociale, despre cercetarea de piață asupra pensiunilor din România din cadrul programului de eLearning

 photo 3-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-stefan-bruno_zpsmk9yoadv.jpg

  • majoritatea managerilor de pensiune nu au educație antreprenorială;
  • grad de ocupare 90 de zile/an, după cursurile manageriale în turism gradul de ocupare a crescut la 120 zile/an;
  • concentrări de pensiuni în lanțul carpatic și litoralul Mării Negre;
  • cele mai vizitate localități: Brașov, Stațiunea Mamaia, București;
  • micul dejun este important în pachetul de vacanță;
  • turiștii români preferă să plătească cash, nu cu cardul;
  • turiștii străini preferă pensiunea, caută un confort mai mare decât românii și preferă să viziteze obiective și atracții din zona pensiunii;
  • turiștii străini se informează de pe Lonely Planet și TripAdvisor despre România.

Completare Marius Bostan: sindicalizarea (catalogul pensiunilor) nu a dat rezultatele dorite, managerii de pensiuni nu vor să investească în promovare.

Maria Nichita, Expert Fonduri Europene, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, despre finanțările pentru startup-urile în turism rural/agroturism

 photo 2-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-Maria-Nichita-AFIR_zpsuwxfgoy1.jpg

  • 70.000 eur pentru startup-uri în turism de la AFIR (agropensiuni), fără cotă de participare, dar cu condiții de îndeplimit (afacerile trebuie să fie făcute în familie și sursele de hrană de la ferme);
  • 2552 cereri de finanțare depuse online pe www.afir.info, 1860 cereri de finanțare selectate, 1130 contracte încheiate (148 mil. Euro); ghidul solicitanților pentru proiecte în turism va fi disponibil pe sit din aprilie-mai.

Lidia Burluc, consultant fonduri UE‬, Evolva Trend Consultant, despre prioritățile de acordare a fondurilor europene

 photo 4-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-lidia-burluc_zpskou7bowk.jpg
Inițiative dorite din partea investitorilor în turism, conform criteriilor europene:

  • Portal turism
  • Turism digital
  • Dezvoltarea competențelor profesionale
  • Dezvoltarea serviciilor prin soluții IT

Priorități de investiții:

  • axa 7, investiții în turism: lucrări de construcții, reabilitarea stațiunilor balneare

Claudia Pilat, consultant FNTM, despre proiectul cu fonduri europene Agropensiunea Insula Christian

  • 3000 mp, 3 margarete, 4 dormitoare, sală de mese, loc de joacă pentru copii;
  • Pune accent pe o agendă de evenimente pentru a-i păstra turistului interesul asupra zonei.

PNDR 2014-2020:

  • Familiarizarea investitorilor cu legea turismului 2014 (disponibilitatea a cel puțin 50% din investiție este recomandată, focus pe dotări, focus pe agropensiuni până la 8 camere);
  • Norme metodologice: amplasare minim 1000 mp, nivel de clasificare stele sau margarete, proiect.

Dragoș Anastasiu, președinte Eurolines Romania, despre proiectul ‪#‎robelo‬ (Romanian Best Locations)

 photo 5-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-dragos-anastasiu_zpspgznzt23.jpg

  • targetul ideal pentru a rămâne în ‪#‎business‬ este gradul de ocupare de 75% per an;
  • românii reprezintă 95% din clienții pensiunilor din RO, sunt dependenți de week-end, de vreme, rezervă independent etc.;
  • clienții aduși la pensiune de agențiile de turism sunt convinși de pensiuni să rezerve direct a doua oară;
  • la Green Village se încurajează relațiile pe termen lung cu agențiile de turism, pentru că ele aduc clienți străini;
  • agențiile pot investi mai mult în promovare și, astfel, să atragă potențiali clienți pentru pensiuni;
  • investitorii nu trebuie să aștepte să se întâmple lucruri, nu trebuie să se aștepte suportul autorităților;
  • banii gratis sunt o nenorocire antreprenorială;
  • nu există afaceri de succes pe banii altcuiva;
  • robelowebsit comun de rezervare, promovare comună, achiziții comune, alt fel de turism; vă mai aduceți aminte de inițiativa Centrala Comună de Rezervare pentru Delta Dunării? se voia a fi un proiect asemănător;
  • nu se mai vinde turism, se vând experiențe;
  • 40 locații robelo în prezent.

Voicu Vasile, product management business segment, Telekom Romania, despre servicii pentru investitorii din turism

 photo 6-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-Vasile-Voicu-Telekom_zpsb5fu7ezk.jpg

  • Telekom se vrea a fi operator de primă alegere în concediile turiștilor (date fixe, date mobile, servicii cloud, soluții IT&C);
  • ce verifică turiștii când merg în vacanță: internet la recepție, big screen TV în cameră, wi-fi în cameră;
  • oferte pentru investitorii în turism în materie de echipamente: de la 23 eur/lună smartphone, de la 35 eur/lună pentru tablete, laptopuri Dell etc.;
  • site builder, server de email;
  • servicii TV Ho.Re.Ca prin tehnologia direct to home; TV Samsung cu canal special pentru industrie, canal pentru oferte publicitare.

Emil Munteanu, managing partner Atra Doftana, despre proiectul Atra

  • proiect cu fonduri europene pe o suprafață de 1000 mp;
  • investiție 1 mil euro;
  • cifra de afaceri în 2014: 945824.45 lei;
  • grad ocupare 53% în 2014;
  • clienți: 40% corporate (nu ar înregistra acest procent fără agențiile de turism), 60% individuali (puțini turiști străini);

Mihaela Mitu, Direcția Generală Industrie Alimentară, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, despre atestarea produselor tradiționale

Cum se atestă un produs tradițional:

  1. Cerere înregistrare,
  2. Verificarea la fața locului,
  3. Înaintare documentație,
  4. Atestarea produsului.

Scheme de calitate:

  1. Produs cu denumire geografică controlată
  2. Produs cu indicație geografică controlată
  3. Specialitate tradițională garantată
  • Procedura de înregistrare a unui produs tradițional durează până la 1 an de zile;
  • Produse tradiționale românești înregistrate la nivel european: telemea de Ibănești, salamul de Sibiu etc.

Călin Vegheș, Decan ASE Bucuresti – Facultatea de Marketing, despre produsele pentru turismul cultural

  • suvenirul Gânditorul de la Hamangia cumpărat din magazinul de artizanat din Viscri;
  • turiștii culturali sunt puțini și greu de definit;
  • ca pensiune trebuie să iei în calcul obiectivele culurale din împrejurimi, documentarea se face la fața locului, la muzeu, la bibliotecă, cu ajutorul localnicilor etc.

Alin Angheluță, lector universitar la Academia de Studii Economice, Facultatea de Marketing, despre analiza piețelor înainte de lansarea unui produs cultural

  • Conform Flash Eurobarometer 414, în 2014, 53% din populația României a fost in vacanță, din care 14% în interes de serviciu;
  • 16% din români preferă turismul cultural;
  • la nivel european, obiectivele culturale reprezintă al treilea motiv penteu care turiștii revin într-un loc;
  • 46% dintre turiștii care călătoresc pentru turism cultura folosesc siturile de internet ca sursele de informare, dor 8% social media;
  • la nivel european, 66% dintre turiștii care călătoresc în interes cultural fac rezervări online.

Oana Toma, Marketing Manager Hadar Chalet, despre proiectul Hadar Chalet

 photo 13-romania-vacantelor-cazare-la-pensiune-Oana-Toma-Hadar_zps0rrtbkkj.jpg

  • 46% vizitatori vin de pe mobil la 2 săptămâni de la relansarea situlu.

Prezentările susținute în cadrul evenimentului se găsesc aici.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Fostul marketing manager al Grupului Happy Tour va coordona activitățile de marketing și dezvoltare ale Accent Travel & Events

Next Article

Perfect Tour a investit peste 240.000 euro în relansarea sitului de agenție

Related Posts
Total
0
Share