Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu (AIOS) a primit de la Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) dreptul de a folosi marca combinată Romania, explore de Carpathian Garden și România, explorați Grădina Carpaților în cadrul proiectului #MySibiu, proiect de promovare a orașului Sibiu.
Așa cum menționam într-un articol fără legătură cu proiectul #MySibiu (sau #PrinSibiulMeu), seria de evenimente #prinorasulmeu este un concept de luat în seamă atunci când vine vorba de expunere în rândul internauţilor. Prin cedarea dreptului de folosință a mărcii mai sus amintite ANT recunoște importanța proiectului în promovarea țării, brandul oficial de țară aducând un plus de notorietate proiectului derulat anual, începând cu anul 2010.
Inițiatorii proiectului sunt bloggerii sibieni Tudor Şt. Popa şi Răzvan Pop în colaborare cu Cezar Dumitru. Din anul 2011, proiectul #MySibiu a fost susținut și de primăria orașului.
Începând cu anul 2014, orice blogger sau jurnalist care dorește să viziteze Sibiul poate depune o aplicație online pe situl proiectului, beneficiind, în schimbul promovării online a orașului, reduceri la servicii de cazare, masă sau acces gratuit în muzee sau tururi gratuite.
Conform informațiilor disponibile pe situl proiectului #MySibiu, între 2011-2013, aproximativ 80 bloggeri videobloggeri din România și Moldova au luat parte la acțiunile de promovare a orașului, fiind scrise peste 300 articole ce au ajuns la peste 1.700.000, iar postările video înregistrând aproximativ 120.000 de vizualizări pe Youtube.
Cred că e unul din puținele cazuri în care instituțiile publice implicate în promovarea turismului în România acordă credit bloggerilor ce scriu despre destinații, Sibiul, ca destinație imporatantă în promovarea turistică a României, câștigând și mai multă vizibilitate în rândul internauților.
Credeți că ANT sau orice altă instituție publică (primărie, consiliu județean etc.) va acorda atenție și altor proiecte de acest gen ce pot promova d.p.d.v. turistic, atât la nivel național, cât și internațional România, mergând până într-acolo încât să le integreze/adopte în strategia națională de promovare a brandului de țară?