STUDIU Google: cine este turistul român?

studiu, google, tns, turist roman
În cadrul eTravel Conference, eveniment la care turism20.ro a fost blog partener, a fost prezentat un studiu realizat de Google în parteneriat cu TNS, ce s-a axat pe obiceiurile de călătorie ale românilor. Cercetările au dezvăluit faptul că românii preferă să călătorească vara și că sursa principală de de informații la care apelează pentru planificarea vacanței sunt prietenii și colegii.
Studiul, realizat împreună cu firma de analiză TNS, pune cap la cap date din căutările Google și date personale publice, vizând utilizatori peste 18 ani, care au avut parte de cel puțin o vacanță în ultimile 12 luni.
Din studiu reiese faptul că publicul tânăr preferă escapadele scurte, dar mai dese, în timp ce cei în vârstă călătoresc pe perioade mai lungi, dar mai rar.
În privința sezonalității călătoriilor, cele mai multe călătorii ale românilor au loc vara, primăvara situându-se pe locul doi în privința preferințelor pentru perioada călătoriilor.
Cele mai vizitate județe din România sunt Constanța, Brașov, Prahova, Sibiul, Cluj și București.
În mediul virtual, în funcție de numărul vizitelor pe Google Street View, cele mai populare locuri sunt Piața Mică din Sibiu, Castelul Bran și Cetatea Sighișoara, urmate de Castelul Peleș, Centrul Brașovului și Muzeul Național al Satului Dimitrie Gusti.
În ciuda altor studii, studiul Google scoate la iveală faptul că familia și prietenii sunt cele mai importante surse de informare asupra călătoriilor, abia apoi fiind preferate motoarele de căutare și siturile de recenzii.
În privința duratei de luare a deciziei, când vorbim de escapade, mai mult de jumătate dintre români rezervă în mai puțin de o săptămână destinații locale, și între 1-4 săptămâni destinații externe. Cam același procent se păstrează și în cazul călătoriile de lungă durată.
În materie de dispozitive folosite pentru documentarea călătoriei, deși PC-urile și laptopurile sunt încă cele mai folosite, smartphone-urile sunt din ce în ce mai folosite pentru a face rezervări online, în special pentru a rezerva cazare și a cumpăra bilete de autobuz și de tren. 39% din români petrect mai mult de jumătate din timpul dedicat documentării călătoriei pe telefonul mobil.
studiu, google, turistul roman, turism romania, etrval conference
Acest lucru este reflectat și în comportamentul utilizatorilor pe diferite platforme OTA din România, precum vola.ro, unde căutările de pe dispozitive mobile au ajuns la peste 47%, cu o creştere semnificativă în accesările de pe mobil: peste 38% prefera să facă planuri de pe telefonul mobil, în timp ce 9% folosesc tableta. În cazul Tripsta.ro, 33% dintr utilizatori preferă rezervările mobile (16% smartphone, 17% tabletă), în timp ce paravion.ro a întregistrat, în 2014, rezervări de pe mobil, din aplicație, în procent de 12% din total rezervări.
Românii care preferă rezervările online sunt influențați de posibilitatea de a face rezervările la orice moment din zi sau noapte, aceștia fiind de părere că pot beneficia de tarife mai mici decât la agenție, dar și de faptul că au posibilitatea să compare serviciile pe mai multe surse.
La polul opus, potențialele probleme în materie de securitate, multitudinea de informații oferite, relația cu o agenție de turism clasică și lipsa unui card de credit/debit țin românii departe de rezervările online.

Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Provocarea lui Happyșor, branding prin gaming marca Happy Tour

Next Article

Coborâre pe bicicletă de la Babele, pe Transbucegi

Related Posts
Total
0
Share