Asociația Bran-Moieciu-Fundata a implementat un sistem electronic pentru managementul destinațiilor pe care le reprezintă, acesta asigurând informarea potențialilor turiști în orice moment al planificării călătoriei în zona de referință sau chiar la fața locului.
Sistemul informatic, accesibil la visitbran.com, permite, de asemenea, gestionarea locurilor de cazare în rândul administratorilor de unități de cazare din zonă, membri ai asociației, fiind interconectat cu un sistem de rezervări cloud based la care aceștia au acces.
Spre deosebire de un sistem de managementul destinației ca suport decizional la nivel administrativ, sistemul implementat de Asociația Bran-Moieciu-Fundata este o platformă ce conectează cererea cu oferta, un ghid informativ, o hartă GIS și un planificator de călătorii, fiind o platformă tehnologică logistică pentru schimb de informații în sectorul turistic între instituțiile publice, centrele de informare, unitățile din domeniul turismului și info-chioșcurile digitale din zonă și automatele de hărți.
visitbran.com are la bază platforma tourist-informator.info, platformă care în primăvara, în urma unei investiții de aproximativ 300.000 de euro, a primit un nou facelift, odată cu noi funcționalități, precum rezervări în timp real pentru unitățile de cazare înrolate în sistem, asistență turistică online oferită de către centrele de informare turistică, funcții de mediere automatizată între turiști și operatorii turistici. Funcționalitățile platformei și informațiile oferite au fost stabilite în urma unei analize calitative a peste 200 de websiteuri de destinații turistice.
Sistemul informatic are ca și componentă și o aplicație mobilă, Visit Bran Travel App, prin intermediul căreia cei ce fac rezervări telefonice prin intermediul aplicației și, la momentul apelului, apelul nu poate fi preluat de un operator uman, sunt direcționați cu ajutorul unui software de call center mobil către mai multe numere de telefon mobil și, mai mult, dacă persoana care răspunde nu deține informațiile necesare, poate interconecta turistul cu administratorul/proprietarul obiectivului turistic, sau îl poate ajuta pe client să acceseze informații din baza de date centralizată națională. Aceeași facilitate este disponibilă și prin intermediul websiteului.
S-a optat pentru ca majoritatea rezervărilor să se facă telefonic și nu online pentru a evita discuțiile cu administratorii unităților de cazare pe seama validității rezervărilor prin intermediul sistemului, furnizorul de tehnologie fiind un mediator care va asigura ajungerea la un consens.
De asemenea, aplicația mobilă poate funcționa și ca un virtual concierge, clienții pensiunilor putând cere servicii de room-service prin aceasta.
Soluția implementată de către cei de la Tourist Informator S.R.L. va ajuta Asociația Bran-Moieciu-Fundata să colecteze date despre activitățile din zonă, date pe baza cărora asociația va dezvolta strategii de marketing și va demara proiecte de dezvoltare a zonei.
Parteneri în proiect sunt primăriile locale din localitățile Bran, Moieciu, Fundata, iar partener strategic e Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov – APDT Braşov.
La nivel județean, APDT Brașov, împreună cu Universitatea Transilvania din Braşov, Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov – ADDJB, SC BIT Software SRL, Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare în Turism – INCDT, SC Euro Tour SRL și SC CALLIA Cruise & Travel SRL, participă în cadrul unui parteneriat public-privat la implementarea proiectului Management Inteligent al Destinaţiei pentru un Turism Durabil – DIMAST, proiect ce prevede și un sistem informatic de managementul destinației turistice cu suport decizional ce ia în calcul Sistemul European de Indicatori Turistici pentru Destinații Durabile. Sistemul va permite colectarea și prelucrarea de informații turistice din județ, informații ce vor fi accesibile celor ce pot decide strategiile de dezvoltare turistică, operatorilor privația înrolați în program și publicului larg. Pentru acest scop vor fi dezvoltate o platformă web integrată și o aplicație mobilă.
La nivel național se szvonea de un astfel de sistem pentru Județul Neamț, dar nu am reușit să aflăm foarte multe informații despre acest lucru, iar pentru Delta Dunării s-a făcut Centrala Comună de Rezervare Delta Dunării, un centralizator al locurilor de cazare din zonă.