Câteva numere despre utilizarea aplicației Bucharest City App

Sunt curios să știu ce șanse de reușită au dat oamenii cu ștate vechi în turismul românesc aplicației Bucharest City App, descărcată de puțin peste 15.000 de utilizatori într-o lună. Curiozitatea mi-a fost stârnită de faptul că mulți dintre aceștia au apărut cu reacții de uimire la modul în care a fost propagată vestea lansării aplicației, deplângând faptul că alte proiecte cu același scop, apărute în ultimele luni sau chiar mai devreme, precum City Compass sau BookingBucharest, nu s-au bucurat de succes în condițiile în care sunt susținute de oameni în domeniu.
De proiecte demarate de autorități, precum SeeBucharest, nici nu mai are rost să menționez la modul comparativ, acestea rămânând blocate în contracte și alte chestiuni administrative.
Ce nu înțeleg acești oameni din turism e faptul că networking-ul cu generația tânără (millennials) e esențial pentru business-urile pe care le administrează. Marketingul pe care ei îl fac trebuie să iasă dintre coperțile revistelor de turism și să ajungă pe internet, pe rețelele sociale, acolo unde este publicul țintă.
Diferența dintre Bucharest City App și alte proiecte a fost felul în care acestea au fost prezentate publicului. Aplicația, ce în prezent listează peste 514 puncte de interes și aproximativ 1300 de evenimente, mare parte importate din Facebook, a venit ca un suport atât pentru turiști, cât și pentru localnici, fără a-i chinui pe aceștia cu reclame intruzive, cel puțin nu cu acel tip de reclame barbare, ci cu oferte inteligente, pe când celelalte proiecte au plecat din start ca proiecte comerciale, cu focus pe servicii ce pot fi achiziționate. Eu zic că felul în care au fost împachetate la lansare a contat foarte mult. La fel de bine, oamenii din spatele acestor proiecte nu sunt suficient de conectați la mediul online, nu îl înțeleg pe deplin, pentru a putea propaga informația așa cum și-ar dori și mai ales necondiționat.
De asemenea, în aplicația Bucharest City App, utilizatorii pot interacționa cu conținutul aplicației, acesta primind până în prezent peste 900 de ratinguri și aproximativ 5000 de follows (abonări la actualizările punctelor de interes). Cele mai accesate secțiuni în aplicație au fost cele dedicate restaurantelor, recomandărilor (nu neapărat o secțiune user friendly, după cum am menționat și în recenzia aplicației), evenimentelor, pub-urilor și cafenelelor.
De la lansare și până în prezent, conținutul aplicației a fost afișat aproximativ 465.000 de ori, iar 60% dintre utilizatori au revenit cel puțin o dată în aplicație. Cel mai activ utilizator a folosit aplicația de aproape 600 de ori. Legat de afișări, Google pune la dispoziția dezvoltatorilor de aplicații posibilitatea de a indexa conținutul acestora în căutările Google, asociind aplicația cu un website așa cum este și cazul Bucharest City App, lucru pe care îl pot face și oamenii de la Eventya, dezvoltatorul aplicației pentru Eventur Group, pentru a convinge oamenii să revină în aplicație, asta legat de cei 60% dintre utilizatori care au revenit cel puțin o dată în aplicație. Oricât de mult ar fi utilizatorii îndrăgostiți de o aplicație ce le-ar putea fi utilă oricând, aceștia tind să uite de ea în favoarea căutării via Google.
Eventur Group a investit în dezvoltarea aplicației 25.000 euro, acoperind munca de documentare și dezvoltarea aplicației și licențele aferente.
Voi ce credeți că a stat în spatele succesului aplicației?
Bucharest City App, aplicatii mobile, bucuresti

Total
0
Shares
0 comments
  1. Eu cred ca cei 15000 au venit din lipsa concurentei si nevoia de o astfel de aplicatie. Mai e important si boom-ul mediatic, aplicatia a aparut cam peste tot, inclusiv la televizor pe diverse posturi. Se vede in aceasta perioada o temperare a cresterii numarului de utilizatori, ceea ce e de asteptat. De acum, probabil va mai fi o crestere mai mica, dar constanta si sustenabila.

  2. Salut Petruș și mulțumim că ne-ai menționat și în acest articol. Nu am înțeles foarte bine la ce te-ai referit legat de Eventya și Google, dar îmi permit să menționez că Eventya City Website (adică o variantă web minimală a City App-ului de mobil) este special conceput pentru ca motoarele de căutare să indexeze conțintul care apare și pe mobile. Avem și o implementare de ‘deep links’ adică poți deschide direct din site pagina din aplicația mobilă dacă o ai instalată, iar dacă nu ești direcționate către AppStore sau Google Play.
    E adevărat ce zici între asocierea web și un app mobil. Și vedem din analytics-urile orașelor unde avem Eventya ca infrastructură că treaba asta chiar merge pentru useri.
    Mersi și apreciem ce faci pentru industria turismului.ro.
    Ionuț Munteanu, CEO Eventya

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article
Moieciu, defrisari

Fii un călător responsabil, reclamă autorităților neregulile pe care le întâlnești în călătoriile tale

Next Article
TheeErin, privacy, squatting, squatter

How many Pula do you need to travel around the world

Related Posts
Total
0
Share