Cât de digitalizat este turismul românesc

În cadrul celei de-a III-a ediții a Romanian Digital Travel Conference, Seven Media, firmă de PR reprezentată în cadrul evenimentului de Ana Smădeanu, a făcut publice rezultatele unui sondaj rulat în perioada martie – aprilie 2016, sondaj ce a vizat nivelul de digitalizare al turismului româneasc.
Sondajul, compus din 14 întrebări, a fost distribuit la peste 300 de agenții de turism din România, cu vechime de cel puțin 2 ani pe piață. Dintre acestea, doar 200 au răspuns la întrebările sondajului, parțial sau în totalitate.  Agențiile de turism respondente au fost majoritatea din București, de la cele mai mari, la cele cu cifre de afaceri de zeci de mii de euro.

Cât de optimizate sunt site-urile agențiilor de turism?

9% dintre agențiile de turism nu au un site de agenție optimizat, adaptat cerințelor actuale ale pieței.
45% dintre website-urile agențiilor de turism nu sunt optimizate pentru mobil; partea bună e că mai mult de jumătate dintre agenții au înțeles necesitatea adaptării la noile dispozitive mobile folosite de potențialii clienți.

CITEȘTE ȘI: Bine aţi venit în viitor. Follow-up: 5 tendințe digitale pentru industria de turism din .ro

Sistemele de rezervări online și nivelul de adopție al acestora în rândul agențiilor de turism

27% dintre agențiile de turism din România au un sistem de rezervare online, iar numărul maxim de rezervări făcute prin aceste sisteme variază între 5% și 70% din totalul rezervărilor; doar 10% din agențiile chestionate au un sistem de rezervări care permite rezervarea și plata.
În cazul agențiilor ce înregistrează doar 5% rezervări prin sistemele de rezervare se prea poate ca brandul să nu fie unul puternic, lucru ce lasă loc de temeri în rândul potențialilor clienți.

CITEȘTE ȘI: Fraude online în turism și cum se pot proteja firmele din industrie de acestea

Din observațiile mele de-a lungul timpului, acestea sunt agențiile care nu-și permit o soluție oferită de un furnizor consacrat de pe piață, apelând astfel la soluții mai acceptabile ca și costuri, soluții oferite de furnizori din Polonia, în mare parte. Multe dintre acestea au renunțat chiar la serviciile acestora, din cauza marginilor de profit mici sau pe minus în comparație cu costurile folosirii acestor soluții (licențe, interogări etc.).

Agențiile de turism față în față cu promovarea online

Aici am consolidat toate informațiile legate de marketing, social media, blogging și aplicații mobile.
27% dintre agențiile de turism au un departament de marketing.
37% dintre agenții au o persoană desemnată pentru administrarea conturilor în social media, iar 5% externalizează, 58% dintre agenții nu au un om dedicat pentru asta.
69% dintre agențiile de turism au un buget de sub 100 euro lunar pentru promovarea în social media și asta pentru că nu înțeleg pe deplin social media, mediu ce este văzut de departe ca o potențială platformă de rezervări, când, de fapt, social media este, mai degrabă, un mediu mult mai potrivit pentru customer service și branding.

CITEȘTE ȘI: Fac agențiile de turism social media sau sunt doar prezente în acest mediu? 

90% dintre agențiile chestionate intenționează să investească în online în acest an.
70% dintre agenții nu au investit în promovarea online sau dacă au făcut-o, au investit sub 1000 de euro.
Reticența față de investițiile în promovarea online își găsește răspuns fix în felul în care agențiile de turism percep mediile de promovare. Unele preferă performance marketing-ul în defavoarea social media, altele afișajul stradal sau mediile clasice de promovare (print, TV, radio etc.), pe când mixuri de campanii de marketing vezi doar la agențiile mari.
50% dintre agențiile de turism au cont pe Twitter, lucru ce mi se pare curios în condițiile în care Twitter nu a reușit să se remarce în vreun fel în România, în comparație cu Facebook. Cu siguranță, prezența pe Twitter e doar o abordare timidă a părții de branding, cei ce se ocupă de prezența în mediul online a agențiilor de turism rezervând numele agenției pe această rețea de micro blogging pentru a evita un brandjacking. Cea mai slabă prezență a agențiilor de turism în social media se remarcă pe Youtube, Pinterest și Google Plus.
45% dintre agenții consideră online-ul important, iar 35% dintre acestea foarte important.
Lucrul curios aici e că, deși online-ul pare a juca un rol important în activitatea agențiilor de turism, măsurile luate de acestea sunt încă timide și mai mult în fază de tatonare a pieței.
Cu toate acestea, online-ul rămâne o sursă validă de informare pentru 95% dintre agențiile de turism.
În ceea ce privește aplicațiile mobile ca suport de promovare sau platforme de vânzări, doar 10 dintre agențiile de turism care au răspuns chestionarului au o astfel de aplicație. Restul agențiilor de turism nu consideră dezvoltarea unei aplicații prioaritară. Dacă la această concluzie adăugăm și faptul că peste 50% dintre agențiile de turism au site-ul optimizat pentru mobil, putem deduce urșor că eforturile de promovare și sales support sunt canalizate în alte direcții.

CITEȘTE ȘI: 33% din căutările pe internet în domeniul călătoriilor și turismului sunt făcute de pe mobil

49% dintre agențiile de turism au un blog de agenție. Doar 70% dintre acestea postează cu regularitate articole pe blog, între o dată și de trei ori pe săptămână.

CITEȘTE ȘI: Blogul: noua comunicare între turişti şi agenţie

Puteți descărca întreg studiul de aici.

Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

LiveText: Din nou despre marketing online în turism la cea de-a III-a ediție Romanian Digital Travel Conference

Next Article
Fortul X Leurdeni

Escapadă la Fortul X Leurdeni

Related Posts
Total
0
Share