Studiul Like & Share 2017, un studiu Valoria despre social media marketing în cadrul companiilor din România, scoate în evidență faptul că social media reprezintă un canal eficient pentru creștera notorietății companiei pentru 22% dintre companiile din turism, în timp ce rețelele sociale sunt folosite ca suport pentru vânzări de 16% dintre companiile de turism. La acest studiu au participat 339 de companii, din care 13 companii din turism.
Același studiu a fost rulat în 2015 de către EY România, în cadrul studiului global How marketers are using social media to grow their business.
CITEȘTE ȘI: Cât de digitalizat este turismul românesc
Mai jos se găsesc câteva grafice ce scot în evidență felul în care sunt folosite rețelele de socializare în cadrul companiilor românești din turism.
Companiile din turism preferă să folosească social media pentru a comunica informații despre campanii, promoții sau produsele și serviciile pe care le comercializează, ba chiar folosesc canalele social media pentru vânzări directe sau indirecte.
Spre deosebire de studiul apărut în 2016, când majoritatea respondenților au declarat că au investit în campanii social media sub 1000 de euro lunar, 30% dintre respondenții din turism au menționat faptul că au investit între 1000 și 3000 de euro în campaniile social media, 20% între 3000 și 5000 de euro, și 25% între 5000 și 10000 de euro.
În turism, scopul pentru care se utilizează social media este acela de a comunica cu fanii brandului, rețelele fiind folosite și ca suport de marketing sau pentru a genera vânzări.
CITEȘTE ȘI:
- Cum pot profita companiile din turism de un social media splash
- Fac agențiile de turism social media sau sunt doar prezente în acest mediu?
Ca urmare a utilizării rețelelor sociale, respondenții din turism au semnalat creșterea notorietății companiei, generarea de opțiuni de vânzare, precum și o creștere a vânzărilor.
Pentru afacerile din turism etapele din procesul de vânzare cele mai impactate de folosirea rețelelor sociale sunt cea de prospectare a pieței, cea de ofertare și cea de post-vânzare.
Mai puțin de jumătate dintre companiile de turism utilizează instrumente de ascultare a rețelelor sociale, dar nu au o politică de răspuns în acest sens.
CITEȘTE ȘI: Cum pot folosi brandurile din turism Instagram
via manafu.ro