Datele despre piața de turism din România sunt supoziții

Într-o piață de turism online ce oscilează între formare și maturitate, depinde la ce specialist pleci urechea sau la tipul de turist pe care îl analizezi, datele rămân o necunoscută inclusiv pentru autorități.

What’s next in travel industry

Lipsa datelor despre piața de turism locală a fost un bun prilej de a analiza situația dată, în cadrul eTravel Conference, din perspectiva unor jucători importanți de pe piață sau a unor specialiști din zona de consultanță de business sau tehnologie.

Piața de turism din perspectiva datelor disponibile

Astfel, primul panel al conferinței, What’s next in travel industry, a reunit în jurul problemei pe Dragoș Atanasiu, Eurolines Romania, Tudor Constantinescu, Blue Air, Eugen Iacob, veltravel.ro, Lucian Boronea, Accent Travel & Events, Sorin Stoica, Eturia, Andrei Răzvan Nacea, Nacea Consulting și Alexandru Băraru, DCS Plus.
Eugen Iacob, veltravel.ro

  • 30 milioane bilete de avion vândute anual, în România;
  • 50% din biletele de avion achiziționate via veltravel.ro sunt low cost.

Lucian Boronea, Accent Travel & Events

  • Nu există o analiză calitativă asupra datelor din piața de turism;
  • Asociațiile profesionale nu furnizează date clare despre piața pe care o reprezintă, pentru că business-urile din turism sunt reticente în a oferi date;
  • Singurele date certe sunt cele oferite de compania națională de aeroporturi în ceea ce privește sosirile și plecărilor de pasageri, creștere de 800%:
    • 2 milioane în 1999,
    • 10 milioane în 2010,
    • 16 milioane în 2017.

Dragoș Atanasiu, Eurolines

  • Calitatea datelor despre piața de turism este îndoielnică, știu cum raportam eu datele, d’apăi să mă bazez pe ce raportează alții
  • Ca transportator, noul partener Eurolines, Flixbus, acoperă 93% din piața din Germania; până la parteneriatul cu Flixbus, doar 5% din clienții Eurolines rezervau online, după s-a înregistrat o creștere de până la 10%;
  • În ceea ce privește hotelăria, se fac mai multe rezervări directe și mai puține rezervări prin agenții

Tudor Constantinescu, Blue Air

  • Lipsă de transparență în datele oficiale ale companiilor din turism, pentru că transparența atinge piața;
  • Consiliul Concurenței constrânge piața la date imprecise, întrucât schimbul de date în piață, între companii, este sensibil.

Sorin Stoica, Eturia

  • În privința vacanțelor exotice, datele oficiale sunt furnizate de oficiile de turism din țările de destinație, astfel se cunosc următoarele despre românii care au călătorit în 2 destinații ce se regăsesc în oferta agenției:
    • 200 de români în Maldive
    • 4000 de români în Malaezia
  • Se monitorizează presa pentru a vedea ce declară concurența;
  • Date de la hotelieri.

Intervenție Dragoș Anastasiu

  • cu câțiva ani în urmă, turoperatorii au fost invitați la o masă rotundă de un dezvoltatorului de soluții tehnice pentru piața de turism, unde li s-a propus centralizarea datelor într-un tool pentru care ai fi trebuit să plătească o licență anuală de 8000 de euro.

Andrei Nacea, Nacea Consulting

  • susține sistemul de culegere a datelor de la jucătorii de pe piață

Alexandru Băraru, DCS Plus

  • la nivel internațional, consolidarea datelor la nivel local este un comportament foarte rar, din cauza problemelor de legislație, în schimb, exportarea datelor financiare automat, în timp real, către autoritățile statului, nu este un lucru ieșit din comun.

Turismul în România

Lucian Boronea, Accent Travel

  • În zona de leisure, discounturile nerealiste destabilizează piața; piața e caracterizată de prețuri mici și alegeri ușoare pentru consumatori;
  • În zona de business travel, calitatea serviciilor este dată de garanția creditării, user experience din perspectiva tehnologiei și capabilităților de raportare.

Dragoș Anastasiu, Eurolines

  • Business-urile grupului au înregistrat creșteri, după cum urmează:

Tudor Constantinescu, Blue Air

  • În ceea ce privește segmentarea pasagerilor, 70% din aceștia sunt leisure, statistică făcută în baza perioadei de călătorie din cursul săptămânii.

În privința viitorului în turism, Alexandru Băraru, DCS Plus, recomandă companiilor din turism următoarea abordare în ceea ce privește tehnologia:

  • Sisteme informatice in house, dacă există expertiză pe o nișă, lucru ce conferă o garanție pentru investiție;
  • Soluții cerute către companiile de dezvoltare software, lucru ce conferă product ownership;
  • Soluții off the shelf, produse inflexibile.

Totul depinde de identificarea resurselor și poziționarea pe piață.
Andrei Nacea

  • mizează pe inteligență artificială și realitate virtuală, plus managementul relațiilor cu clienții.
Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Aplicații de turism selectate în prima rundă a hackathonului TravelHack 

Next Article

M-am alăturat echipei OTA a Christian Tour

Related Posts
Total
0
Share