La 14 ani de zbor, Blue Air raportează peste 26 de milione de pasageri transportați de la apariția în peisajul aviatic românesc și peste 300.000.000 de kilometri parcurși, suficienți pentru a da ocolul Pământului de 7.500 de ori.
Blue Air a reușit să se poziționeze ca o companie aeriană de tip smart flying, brand românesc de succes și companie pan-europeană tot mai puternică, ce are ca valori siguranța zborului și serviciile de calitate oferite pasagerilor.
Rute noi lansate în 2018
În 2018, Blue Air a continuat creșterea frecvenței zborurilor interne, inaugurând ruta București – Bacău, și focusându-se pe baza de la Constanța pentru a facilita călătoria din vestul și centrul țării spre litoralul românesc.
De asemenea, în vara acestui an, compania a transportat turiști români pe rutele București – Palma de Mallorca, una dintre cele mai căutate destinații estivale din Europa, și București – Paris Charles de Gaulle, destinație preferată de turiștii ce călătoresc în interes de serviciu, alternativă la Paris Beauvais.
În ceea ce privește expansiunea către țările nordice din Europa, Blue Air a început să opereze o nouă rută între Torino și Stockholm, pe lângă rutele directe din București către Oslo, Helsinki și Stockholm. Tot de la Torino, au fost lansate și zborurile spre Paris Charles de Gaulle, Stuttgart și Sevilla, iar la mijlocul lunii decembrie va avea loc zborul inaugural Torino – Cracovia. De pe baza de la Liverpool s-au inaugurat, în 2018, zborurile directe spre Palma de Mallorca și Malaga.
Flota și bazele operaționale Blue Air
În anul Centenarului, Blue Air a lansat două aeronave speciale, modele de Boeing 737-800 personalizate cu portretul Regelui Carol I (în luna iulie), respectiv al Regelui Ferdinand I (în luna decembrie). Conducerea operatorului aerian își propune să își mărească flota de la 26 la 50 de aeronave.
În prezent, Blue Air are baze la București, Iași, Bacău și Cluj, iar în timpul verii la Constanța. În Europa, continuă să investească în bazele din Italia (Torino și Alghero), Cipru (Larnaca) și Marea Britanie (Liverpool). De pe toate cele nouă baze ale sale zboară, anual, spre mai bine de 100 de destinații din 16 țări.
Pe parcursul anului 2018, compania a investit 16 milioane de euro în flotă, în dezvoltarea profesională a echipei și în dezvoltarea rețelei de rute, iar cifra de afaceri estimată pentru 2018 este de 460 de milioane de euro, în creștere față de anul 2017.
Premii și apartenența la asociațiile internaționale
Evoluția companiei și creșterea sustenabilă din ultimii ani au transformat Blue Air în cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați, și i-au adus, în 2016, statutul de membră cu drepturi depline IATA (International Air Transport Association), iar în primăvară acestui an a obținut TripAdvisor Travelers’ Choice Award 2018, secțiunea Travelers’ Choice Low Cost Carrier pentru zona Europa.
Scurt istoric al companiei
De la aprariția sa și până în prezent, Blue Air a trecut printr-o reorganizare judiciară în 2010, renunțând la 5 avioane din cele 11 pe care le opera și la 300 de angajați din cei 800, prejudicii de imagine în 2012 datorită insolvenței grupului Romstrade, din care făcea parte la momentul respectiv, și o schimbare a formei de organizare juridică în 2018.
Pe partea de online, Blue Air a investit de-a lungul celor 14 ani în câteva relansări ale website-ului pentru a ajuta pasagerii în procesul de personalizare a serviciilor dorite, într-un sistem de call-center pentru a putea oferi suport pentru rezervările telefonice, într-un sistem de achizitionare a biletelor de avion prin transfer bancar sau cu plata alternativă prin PayPal și s-a aliniat la noile canale de distribuție, încheind contracte cu Hahn Air, Amadeus sau Travelfusion.