Un tânăr antreprenor din Turda vrea să dezvolte o platformă online de turism integrată cu toți jucatorii din industria de turism din Romania

Ce nu au reușit să facă marii turoperatori, dezvoltatorii și furnizorii de tehnologie din piața de turism din România vrea să facă Dragoș Gal, un tânăr din Turda, absolvent al University of Warwick: un marketplace dedicat jucătorilor din industria de turism din România, astfel încât serviciile turistice să fie la câteva click-uri distanță.

Dragoș Gal a fost unul dintre participanții selectați în cadrul proiectului cu finanțare europeană STARTUPair pentru a-și pune în practică ideile.

Platforma online de turism integrată cu toți marii jucători din industria de travel din România va funcționa așa cum funcționează un Global Distribution System (GDS) pentru companiile aeriene și va fi asemănător sistemelor în care-și încarcă inventarul turoperatorii germani, precum Traffics sau Bistro. Furnizorii de servicii turistice și-ar consolida ofertele într-o singură baze de date ce poate fi accesată în regim de B2B, de către agenții de turism, sau în regim B2C, care poate fi conectată la o interfață de rezervare, la care au acces consumatorii interesați de servicii turistice.

Soluții marketplace de tip B2B pentru industria de turism

Soluții de inventar precum AIDA (dcs plus), Q Travel Clound Inventory (Aqua), Tourvisio sau Eurosite, dar și module de tip B2B dezvoltate de turoperatorii locali ar putea fi interconectate prin XML, astfel încât conținutul să fie consolidat și făcut ușor accesibil revânzătorilor, ce ar putea procesa și factura rezervări dintr-un singur loc.

Printre soluțiile locale ce consolidează inventar de la mai mulți furnizori de servicii turistice, de la bilete de avion, hoteluri, asigurări și transport, permit rezervări (modul front-office), raportări și yield management (modul mid-office), precum și facturare și export în sistemele de contabilitate (modul back-office) se numără:

  • Travel Manager, un software de tip client-server destinat departamentelor de vânzări din agențiile de turism;
  • TravelFuse Agregator, o soluție prin care agenții de turism pot oferi clienților săi oferte turistice complexe şi personalizate;
  • Merlin-X, us sistem multi-funcțional din care se pot rezerva pachete turistice de la un număr mare de turoperatori locali sau germani.

Problema pe care antreprenorul Dragoș Gal trebuie să o depășească în dezvoltarea acestei platforme e legată de costurile care pot depăși profitul potențial. De asemenea, modul în care fiecare sistem comunică via XML este diferit de la furnizor la altul.

Soluții markeplace de tip B2C pentru industria de turism

O idee mult mai simplu de abordat și realizabilă este integrarea conținutului de la jucătorii din piața de turism într-un Internet Booking Engine, un one stop-shop accesibil consumatorului final de servicii turistice. Un exemplu concret în acest sens poate fi considerat site-ul directbooking.ro, site care consolidează oferte, fie prin XML, fie manual, de la mai mulți turoperatori din piața de turism.

CITEȘTE ȘI: directbooking.ro, un nou mall de vacanţe

De menționat faptul că, fix în urmă cu un an de zile, ANAT propunea o astfel de soluție membrilor săi.

Total
0
Shares
0 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Mamaia și Vama Veche, cele mai aglomerate stațiuni de pe litoralul românesc în perioada vacanței de Paște și 1 mai

Next Article

Piața locală de ride-sharing reprezintă 21% din piața totală de transport urban privat

Related Posts
Total
0
Share