Site-urile specializate pe cazare nu mai au voie să promoveze spații de cazare neînregistrate

Miercuri, 24 aprilie 2019, Guvernul României, la inițiativa Ministerului Turismului, a adoptat proiectul legii turismului. Noua Lege a Turismului reglementează direcții precum promovarea online a unităților de cazare neînregistrate, alături de înființarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD), Sistemul Informatic de Evidență a Activității de Turism din România (SIEATR), dreptul de preferință în închirierea plajelor turistice pentru hotelurile care sunt în vecinătatea Mării Negre, precum și redeschiderea birourilor externe de promovare turistică.

Conform art. 37, aliniatul (3) din proiectul de lege, administratorii site-urilor specializate pe cazare sau a altor forme de publicitate, definite în proiectul de lege ca reţele și instrumente electronice de comunicaţie, total sau parţial informatizate, siteurilor sau altor mijloace asemănătoare, nu pot contractat/presta servicii de publicitate pentru promovarea, ofertarea şi comercializarea serviciilor turistice, fără ca beneficiarul acestora să facă dovada deţinerii autorizaţiei emise în condiţiile legii de către autoritatea publică centrală cu atribuţii în domeniul turismului. Scopul acestei reglementări e de a proteja turiștii și de a fiscaliza segmentul de industrie la negru. Site-urile care nu scot din ofertă pensiunile și hotelurile neclasificate vor fi suspendate și penalizate de către ANPC.

CITEȘTE ȘI: Site-urile ce listează unități de cazare neclasificate vor fi suspendate

În cazul prestării de servicii turistice în regim transfrontalier, așa cum este cazul Booking.com, operatorii economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European îşi pot desfăşura activitatea specifică agenţiilor de turism în baza autorizaţiei/licenţei sau documentelor echivalente emise de statul membru de origine, informând instituţia publică responsabilă în domeniul turismului privind desfăşurarea de activităţi pe teritoriul României.

Scopul site-urilor specializate pe cazare este acela de a promova unitățile de cazare în rândul utilizatorilor de internet, acestea beneficiind de poziționări bune în cadrul afișărilor în căutările Google. Veniturile acestora constau în abonamente anuale încheiate de către pensiuni și hoteluri pentru a fi prezente pe astfel de site-uri, media unui abonament fiind de 100 de euro anual, în medie.

În baza acestor abonamente, unitățile de cazare beneficiază de un profil complet cu galerie foto, informații despre tarife percepute și facilități, date de contact.

În 2011, peste 230 de astfel de site-uri existau online.

Conform evidenței păstrate de Ministerul Turismului, în prezent, în România, își desfășoară activitatea peste 14.000 de unități de cazare clasificate. La nivel declarativ, în România funcţionează câteva mii de structuri de cazare neclasificate, cele mai multe pe litora și în zona montană.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Vacanțele românilor în 2019, rezervate în mare măsură prin intermediul agențiilor de turism

Next Article
restaurante fast-food, Berlin, -hamburger menu

Berlin fast-food love story cu Pisica Mov

Related Posts
Total
0
Share