Cei ce călătoresc caută din ce în ce mai mult experiențe, lucru ce se remarcă inclusiv în ofertele operatorilor din turism, în special în rândul administratorilor de unități de cazare, care fie pun la dispoziție turiștilor mijloace de deplasare pentru vizitarea împrejurimilor, fie organizează evenimente tematice zonei, fie îi încântă pur și simplu pe aceștia cu arhitectura și specificul unităților de cazare.
Spre cei din urmă și-a orientat atenția și Radu Fusea, unul dintre antreprenorii ce și-au propus să exploateze cât mai eficient această nișă pentru a scoate în evidență nu numai locuri de cazare, dar și experiențele create de specificul acestora și nu numai. A început cu Wildventure Romania, un site pe care sunt recomandate pensiuni, conace, case țărănești și alte unități de cazare atent selectate în funcție de specificul arhitectural, dar și de activități ce se experimentează dincolo de zidurile unităților de cazare, precum brunch-uri rurale, tururi de crame cu degustări, ateliere de meșteșuguri, cursuri de echitație și călărie pe trasee sălbatice, excursii cu atelaje trase de cai și câini.
CITEȘTE ȘI: Piața de tururi și experiențe din România devine din ce în ce mai dinamică
Planul său e să ducă Wildventure Romania spre o platformă de rezervări online dedicată experiențelor și cazărilor selecte. Într-un scurt interviu acordat turism20.ro, Radu Fusea a povestit despre cum a luat naștere proiectul Wildventure Romania și încotro se îndreaptă.
Cum a luat naștere proiectul Wildventure Romania?
În urmă cu aproximativ 9 luni, ne-am înscris la niște cursuri de antreprenoriat. La finele acestor cursuri a trebuit să depunem un proiect clonă pentru o eventuală finanțare. Această etapă era premergătoare unui concurs real de planuri de afaceri.
Inițial, ne-am gândit să depunem un proiect de test care să nu necesite foarte mult research. Aceasta ar fi fost o alegere oarecum păguboasă, deoarece ar fi însemnat un timp pierdut.
Așadar, am luat decizia să punem pe foaie câteva idei pe care ne-ar face plăcere să le urmăm. Printre acestea se numără dragostea față de tot ce înseamnă vechi, cum ar fi obiectele de mobilier, clădiri, haine, mașini etc.
Considerăm că tot ce se construia pe vremuri, se construia cu stil. Această pasiune îmbinată cu dragostea de țară și cu cea pentru călătorii au sădit semințele proiectului Wildventure Romania.
Cine este omul din spatele Wildventure Romania?
Numele meu este Radu Fusea și sunt omul din spatele proiectelor Wildventure Romania si Travlocals.com (care se afla momentan în stadiu de dezvoltare). Am 28 ani, însă, până la această vârstă am acumulat destul de multă experiență, lucrând atât în corporatie ca inginer proiectant, cât și în antreprenoriat (real estate și marketing afiliat).
De aproximativ 1 an am decis să lansez acest proiect turistic, considerând că într-un timp nu foarte îndepărtat pot schimba complet fața turismului românesc, promovând autenticitatea, bunul gust și serviciile de calitate, în detrimentul kitsch-ului care a acaparat mare parte din zonele rurale. Am pornit la drum singur, însă, pe parcurs mi s-au alaturat alte câteva persoane care împărtășesc aceleași idei și valori. Acestea au înțeles rapid ce îmi doresc de la ele și deja lucrează autonom.
În prezent, mă ocup de coordonarea echipei, de administrarea site-ului Wildventure.ro și de construcția noii platforme Travlocals.com (împreună cu firma către care am externalizat serviciile). Responsabilitățile sunt mult mai mari decât am crezut inițial, iar volumul de muncă este unul compleșitor în anumite perioade, însă, satisfacția pe care mi-o oferă reacția comunității construite în jurul acestor proiecte mă face să depășesc toate obstacolele.
Primii pași concreți și obiectivele pe termen scurt
Imediat ce am găsit ideea care să ne mulțumească sufletește, dar care să fie și fezabilă din punct de vedere antreprenorial (cât ne-am fi putut da seama în stadiul inițial), ne-am pus pe construit planul de afaceri.
Elaborarea acestuia a durat aproximativ 2 luni, timp în care am muncit pe brânci, încercând să construim pe hârtie una dintre cele mai moderne platforme turistice din România.
Am întâmpinat extrem de multe bariere, de la imposibilitatea implementării anumitor soluții de plată si până la anumite piedici legislative care ne dădeau toate gândurile peste cap.
CITEȘTE ȘI: Site-urile specializate pe cazare nu mai au voie să promoveze spații de cazare neînregistrate
În final, am reușit să finalizăm planul de afaceri, în cea mai bună formă, credem noi, și să-l depunem în ultimele ore în care sesiunea mai era deschisă. Am depășit toate etapele procesului de analiză a planurilor depuse și am câștigat finanțarea pentru implementarea platformei.
Imediat ce am primit vestea, ne-am pus pe construcția site-ului wildventure.ro, care va funcționa ca un satelit al platformei ce urmează să o construim până la finele anului.
De aproximativ 7 luni de zile răsturnăm România cu fundul în sus, încercând să descoperim cele mai tari experiențe pe care un turist le poate avea în țara noastră. Toate aceste experiențe trebuie să se afle în strânsă legătură cu istoria și tradițiile acestei țări. Așadar, nu intenționăm să promovăm hoteluri, pensiuni moderne sau orice alte servicii turistice din această sferă.
În schimb, ne-am axat pe ceva unic: cazarea în case tradiționale, cazarea în case boierești, conace sau castele, brunch-uri rurale, tururi de crame cu degustări, ateliere de meșteșuguri, cursuri de echitație și călărie pe trasee sălbatice, excursii cu atelaje trase de cai și câini.
Comunitatea din jurul proiectului crește rapid, în special în social media, acolo unde am acumulat peste 11.000 urmăritori pe Instagram și aproximativ 7.500 urmăritori pe Facebook.
Particularitatea proiectului Wildventure Romania: nu percepe nicio taxa sau comision de la gazde sau clienții acestora. Este o muncă voluntară pe care ne-am asumat să o depunem. În schimb, încercăm să găsim câțiva sponsori care să ni se alăture în încercarea noastră de a schimba fața turismului românesc. Așadar, orice propunere sau ajutor este bine venită.
CITEȘTE ȘI: Lista cataloagelor online cu unități de cazare din .ro
Crezi că Wildventure Romania se poate impune în zona de mobile?
Site-ul Wildventure.ro este deja optimizat pentru mobile. Întradevăr, acesta are mai mult un scop de promovare, decât de rezervare. Tocmai de aceea am decis să lansăm o nouă platformă de rezervări, Travlocals.com, care va avea, de asemenea, o versiune mobile. Sperăm că într-un timp nu foarte îndepărtat să lansăm și o aplicație, care să faciliteze procesul de rezervare și să ofere utilizatorilor o experiență cât mai placută. Având în vedere alternativele actuale de pe piața românească, considerăm că avem șanse reale de a ne impune pe segmentul mobile.
Ce planuri ai pe termen lung?
Până la finele acestui an dorim să finalizăm constructia platformei Travlocals.com. Această platformă se va adresa, în special, publicului de peste hotare, dar, va avea de asemenea o versiune in limba română.
Platforma va permite utilizatorilor să-și rezerve singuri, simplu și rapid experiențele dorite. În plus, va impune standarde ridicate partenerilor pentru a putea garanta clienților din întreaga lume cele mai bune servicii turistice.
Practic, ne vom selecta singuri partenrii cu care rezonăm. Nu va fi posibilă înscrierea liberă în platformă, la fel cum este cazul Booking.com sau Airbnb. Acest lucru va îmbunătăți considerabil experiența utilizatorilor, care nu vor mai trebui să navigheze printre mii de listări care nu au nimic în comun, ci vor putea accesa o bază de date nișată care le va pune la dispoziție exact ceea ce caută.
Numarul relativ mic de listări și bugetul considerabil destinat marketing-ului, le vor oferi partenerilor noștri o rată mai bună de conversie. Astfel, sperăm să îi putem scăpa de sub monopolul marilor platforme online de rezervări turistice.
Suntem conștienți că planurile sunt foarte ambițioase și că orice rotiță stricată din acest angrenaj (mult mai complex decât pare) poate da totul peste cap, însă, considerăm că este de datoria noastră să încercăm.
Până la finalizarea platformei, puteți folosi pentru rezervări site-ul wildventure.ro, site care vă oferă în cadrul fiecărei experiențe promovate datele de contact ale proprietarilor. Astfel, veți evita plata oricăror taxe sau comisioane percepute, de regulă, de alte platforme sau agenții de turism.
Cum vezi tu, ca inițiator al platformei Wildventure Romania, piața de tururi și experiențe din România?
Piața de tururi și experiențe din România este în plină expansiune. Oamenii nu își mai doresc o vacanță banală, ci o amintire pe care să o poarte în suflet tot restul vieții. Transilvania a fost un pionier al acestor experiențe, acoperind toate segmentele turismului rural, indiferent că vorbim despre gastronomie, cazare, ateliere de meșteșuguri, tururi sau altele. Ușor, ușor, observăm că Dobrogea, Muntenia și Oltenia urmează exemplul, acest flagel urmând să pună stăpânire pe întreg teritoriul României într-un viitor nu foarte îndepărtat. Și asta nu poate decât să ne bucure, pentru că astfel vom putea să dezvoltăm comunitățile din mediul rural, evitând supraaglomerarea orașelor și pustiirea satelor.
Cum vezi concurența în direcția în care te îndrepți cu Wildventure Romania?
Sincer să fiu, unul dintre motivele lansării Wildventure Romania a fost lipsa de pe piață a unui proiect axat pe calitate, nu pe cantitate. Din punct de vedere material, se poate considera că nu este o idee tocmai strălucită, prin prisma faptului că trebuie mai multă implicare și performanță pentru venituri mai mici. Probabil acesta a fost și unul dintre motivele pentru care antreprenorii au evitat această nișă. Însă, consider că proiectul s-a propagat rapid, fiind foarte bine îmbrățișat de comunitatea dezvoltată în jurul lui. Totodată, sunt convins că dupa ce vom finaliza și construcția platformei Travlocals.com, care va fi mult mai avansată din punct de vedere tehnic și care se va adresa publicului la nivel mondial, satisfacția noastră va fi mai mare decât ne-am fi așteptat când am pornit pe acest drum.
CITEȘTE ȘI: robnb.ro, cazare online și experiențe în România