eSky, grupul polonez axat pe turism online prezent și în România, dorește să inspire jucătorii din industrie să inoveze pentru a atinge cele mai specifice nevoie ale clienților, motiv pentru care dezvoltă o nouă verticală în turismul online, cea de dynamic touroperator, a declarat Marius Turbatu, hub manager eSky Romania şi Director Global de expansiune la eSky Group. Pentru a putea realiza acest lucru, pregătește un model scalabil prin care să poată automatiza întreg fluxul operaţional al unei agenții organizatoare.
Trenduri la nivel global în turismul online
Astfel, hub-urile grupului, implicate din ce în ce mai mult în gestionarea proceselor globale ale grupului, vor adopta tehnologii ce vor face ca în următorii ani gradul de competitivitate să crească accelerat, printre acestea numărându-se inteligența artificială și Internet of Things. Aceste adaptări ale pieței fac ca industria globală de turism să fie martora unor modificări ample în zona de distribuţie, la care se adaugă așteptări din ce în ce mai ridicate ale consumatorilor (servicii prestate rapid și personalizat).
Investiţiile semnificative în astfel de tehnologii fac ca graniţele dintre agenţiile de turism offline şi cele online să dispară, turismul nemaifiind o industrie de tip ROPO (research online, purchase offline).
În acest moment, diferențierea o fac modelele de business (turoperator, detailist, specializat) şi nu canalele prin care agenţiile îşi deservesc clienţii. Companiile cu structuri greoaie şi modele ineficiente vor avea de suferit în viitor, având în vedere că trendul în industrie se îndreaptă înspre scăderea marjelor de profit.
Grupul eSky în România
În 2018, grupul eSky a lansat şi în România produsele multiline şi pachetele dinamice, două soluţii ce folosesc inteligenţa artificială şi analizează seturi uriaşe de date, astfel încât rezultatele căutărilor să fie adaptate în funcţie de nevoile fiecărui client în parte și noi funcționalități să le fie puse la dispoziție.
Pentru grupul eSky, deși sediul central din Katowice (Polonia) oferă cea mai mare diversitate a job-urilor din grup, hub-ul din România a înregistrat o creştere spectaculoasă în ceea ce priveşte numărul de angajați, urmând ca până la finalul anului 2019 acesta să numere peste 100 de angajați. Din punctul de vedere al rezultatului net, sucursala din România s-a menţinut şi în 2018, la fel ca în 2017, pe primul loc în topul profitabilităţii sucursalelor eSky.
eSky România se situează, de asemenea, pe primul loc la nivel de grup la ponderea vânzărilor mobile versus desktop. Din 2015, peste 50% din rezervările realizate prin intermediul eSky au fost făcute fie de pe aplicaţia noastră de mobil, fie de pe versiunea de mobil a site-ului.
Între 2016 şi 2019, eSky Romania a contribuit la o creștere cu 40% a numărului de locuri disponibile în avioanele care zboară înspre/dinspre aeroporturile din România, conform CAPA.org, în momentul de faţă existând peste 530.000 de locuri pe săptămână (weekly system capacity).
eSky a avut în 2018, în România, venituri nete de 5.8 milioane de euro. eSky România preconizează că va încheia anul 2019 cu 7 milioane de euro, o creştere de 25% faţă de 2018. Pentru 2019 grupul și-a propus o valoare tranzacţionată de 37 milioane de euro, rezultatele din primele 8 luni ale anului arătând o depășire a acestui prag.