Skip to main content
antreprenor

În plină criză, am pășit în zona antreprenoriatului

Știu, trebuie să fii nebun să lași jobul de birou în această perioadă și să te apuci de antreprenoriat, dar acum am simțit noi că este momentul.

De câțiva ani cochetăm cu ideea de a fi proprii noștri șefi, de a gestiona singuri lucrurile așa cum ne-am dori noi: în direcția vrută de noi, cu migală și atenție și cu o doză de nebunie în cap. Acum am simțit că avem knowledge-ul necesar pentru a începe ceva al nostru: eu am făcut ceva ani research pentru un departament de risk management, am lucrat în operațional pentru o corporație ce producea și vindea imprimante și consumabile, mă pricep la bătut cuie, legat sârme, Exceluri și pus arici la buzunare, iar A. la aprovizionare și logistică, căci a lucrat câțiva ani în expediții și retail. Dacă punem și background-ul meu în zona de turism, teoretic dar susținut tot timpul de conectarea cu trendurile din piață, ai să înțelegi decizia pe care am luat-o.

Recunosc că am fost cumva invidios pe Alex Filip când și-a inaugurat pensiunea din Sarichioi, iar după ce am aflat și de Radu Fusea și ale sale proiecte – WildeVenture și TravLocals – și am văzut ce locații promovează, am zis că e rost să ne accelerăm planurile, așa că de la schițe și planuri de lucru am trecut la treabă.

CITEȘTE ȘI: Radu Fusea, TravLocals.com: Am dorit să curățăm România de kitsch, să promovăm experiențe frumoase.

Am fost suficient de norocoși să avem resursele necesare și să nu mai pierdem timpul. Nu a fost ușor, căci în paralel am mers și la joburile pe care le avem.

Toate edițiile de Experience Romania și Experience Bucharest, proiecte pentru care am fost partener media cu calatoruldigital.ro, ne-au inspirat și ne-au dat puterea să ne realizam visul, să promovăm ce avem noi mai de preț.

Deși nu ne așteptam la ce trăim acum, am jonglat destul de ușor cu modelul de business, căci avem de câștigat de aici oricum am da-o. Dat fiind faptul că bugetele alocate vacanțelor vor scădea considerabil, ne-am gândit să introducem o metodă de plată în stil barter: fiecare plătește cu servicii, activități la care se pricepe, alimentele în exces rămase la final de criză și alte treburi. Conceptul nu e nou, am citit și vorbit cu proprietari de pensiuni ce aveau pentru turiști pachete de mers la cules de struguri, mere și cereau și bani pentru asta.

Așadar, vă invit să vedeți cum am ajuns proprietari de hotel … pe pagina noastră de Facebook în primă instanță, căci încă lucrăm la site-ul de prezentare (între noi fie vorba, web designerul nu este obișnui cu munca de acasă). Este un concept inedit, iar toată lumea iese câștigătoare. Susține și tu turismul … de orice fel ar fi el!

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

One thought to “În plină criză, am pășit în zona antreprenoriatului”

Lasă un răspuns la Iulia Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.