Una din promisiunile pe care mi le-am făcut eu mie, lucru rar de altfel, căci eu îmbrățișez schimbarea și azi pot merge pe bicicletă, iar mâine pot pilota avioane, este aceea de a trece proiectele despre care am scris pe acest site prin prolog, desfășurarea acțiunii și epilog. Mai jos, atât cât pot eu de scurt, povestea MementoBUS.
Acesta este un articol atipic pentru site-ul de față. Bine, nu pe atât de atipic, căci turism20.ro a mai văzut astfel de articole, pe vremea în care era un blog de analiză a pieței de turism online, iar scriitura era sinceră și neadaptată publicului țintă.
Capitolul I
Acum mai bine de 3 ani am anunțat aici cu mare entuziasm că m-am alăturat echipei OTA a Christian Tour, turoperatorul grupului Memento. Deși a fost o perioadă scurtă, am învățat multe despre online travel, am avut acces la lucrurile despre care scriam doar din auzite și-am făcut primul pas către software development life cycle, aspect abordat aici, pe site, din perspectiva unui regular user. Am avut votul în alb al lui Remus Vișan (bine, nu în alb, dar într-un gri, așa), al coordonatorului Memento HUB și susținerea unui om de online travel mișto, venit tot din zona OTA. Nu zic că toți m-au validat de la început (deh, teoritician :D), dar a fost chimie acolo, că dacă spun love at first sight intră lumea la idei.
Capitolul II
Deși mi-ar fi plăcut să mă implic până la capăt în proiectul OTA, n-a fost să fie, dar acesta a fost doar primul pas spre framework-ul Agile. Un alt proiect m-a captat necondiționat, pe numele lui MementoBUS. Nu de la început, e drept! Precum într-o povestire de Panait Istrati, înainte de a da curs focului sfânt, implicării, i-am căutat sub pat și după urechi. I-am analizat anatomia, în cifre, ca mai apoi să-i analizez circuitele care-l pun în mișcare, și să mă îmbarc într-o călătorie long haul. E drept, nu se laudă cu haine de designer, dar pe dedesubt e lucrat sub coordonarea unor mâini dibace de dirijor și e pregătit să primească inventar din surse diverse și să factureze după nevoile de business ale fiecărui furnizor. Am călătorit cu cea mai tare echipă din transportul românesc de persoane și asta a fost tot ce a contat. A fost un mix bun de online și offline! Peste 30 de parteneri locali de transport ni s-au alăturat în această călătorie în mai puțin de 1 an și aproximativ 10 platforme de distribuție online din afară ne-au făcut cu mâna pentru o îmbarcare în rețea.
CITEȘTE ȘI: MementoBus.com devine marketplace pentru operatorii de transport persoane
Călătoria mea cu MementoBUS a luat sfârșit în octombrie 2020, în urmă rămânând un brand cunoscut în toată Europa, dar, cu precădere, în țară, brand ce merită menționat în studiile și eseurile despre transportation as a service, și o poveste de succes. Da, am avut partea mea de vedetism în această poveste, după cum se poate vedea mai jos (din Povestea cercurilor, Basme de Christian Tour, 2019, material intern, nu o găsiți în librării :P).
Posted by Petruș Lungu on Monday, 16 March 2020
Posted by Petruș Lungu on Monday, 16 March 2020
Capitolul III
De asemenea, în ultimul an, am colaborat la dezvoltarea aplicației mobile MementoGreen, aplicație ce agregă 3 tipuri de servicii de transport: ride-sharing, rent-a-car cu șofer și curierat rapid. Mă laud că am reușit să aduc aici o abordare de tip marketplace peste o aplicație de taximetrie, punând bazele unei platforme în care pot colabora proprietari de flote auto, MementoBUS, ca operator al platformei, și clienți corporate. E puțin spus, dar e mare lucru pentru cine are răbdare să analizeze în amănunt.
CITEȘTE ȘI: Grupul Memento lansează Memento Green, o aplicație de ride sharing cu maşini electrice
Așadar, cochetatul cu zona adiacentă turismului s-a încheiat pentru mine. După o pagină întreaga de experiență în CV, în zona de software development analysis, am întors foaia, ca să zic așa. Rămân tot în zona de software, dar ca și analist funcțional.
Capitolul IV
Din august, am trecut pe proiectul de curierat al grupului, Memento Express, cu totul diferit față de ce am făcut în ultimii doi ani la MementoBUS. Teoreticianul din mine speră că atât MementoBUS, cât și MementoGreen vor face cândva parte din acest ecosistem.
Așa cum am zis mai sus, azi pot merge pe bicicletă, iar mâine pot pilota avioane. Sunt ASE-ist, sunt adaptabil :), îmi găsesc ușor locul!