Tură MTB Parc Crângași – Promenada Chiajna – Baraj Ciurel pe pista de biciclete de lângă Lacul Morii

Pistă biciclete Lacul Morii, segment off-road

La scurt timp după ce pista a fost inaugurată, mai exact de Ziua Drapelului Național, am schimbat locul de destindere pe bicicletă și am zis să încercăm și noua pistă de biciclete de pe lângă Lacul Morii.

Pista de biciclete se întinde pe 2.3 km, între Barajul Ciurel și Insula Lacul Morii, iar lățimea ei variază între 2 și 6 metri. Pista a fost amenajată la baza digului ce străjuiește lacul și merge în paralel cu Promenada Lacul Morii amenajată pe aleea pietonală de pe dig.

Segmentul off-road între Parcul Crângași – Insula Lacul Morii

Traseul nostru a început de la accesul dinspre Calea Crângași colț cu Parcul Crângași, din zona în care fost administrație a considerat că niște grătare de picnic ar fi bine-primite de locuitori și a urmat porțiunea de pistă amenajată pe criblura, spre Insula Lacul Morii. Pe această porțiune, pista e conturată ca o cărare care abia permite deplasarea în paralel a doi bicicliști, și taie pârtiile de săniuș ale copilăriei mele :). De o parte și de alta a pistei sunt copaci plantați acum câțiva ani.

În zona Platformei Industriale Grantmetal, pista capătă aspect de drum forestier pietruit și dă rază liberă soarelui la mângâiat bicicliștii. Continuă în aceleași condiții până la drumul de acces spre Insula Lacul Morii. Din punctul meu de vedere, mai sunt necesare câteva amenajări pentru ca totul să fie cât mai atractiv pentru bicicliști, și anume: foișoare de odihnă și coșuri de gunoi. Asta în condițiile în care proiectul se extinde în parteneriat cu administrația din Chiajna și traseul face înconjurul lacului, inclusiv al segmentului de Dâmbovița amenajat de primăria Chiajna, iar traseul se lungește la 15 km de pistă sau de cale de rulare pretabilă și pentru biciclete.

Segmentul neamenajat Insula Lacul Morii – Podul Vechi Dâmbovița

De la Insula Lacul Morii, acum în focus în cadrul unui concurs de reamenajare, ne-am continuat traseul pe dig, pe calea de rulare din placi de beton. În stânga noastră, lacul ne-a oferit ce avea el mai bun, peisaj și faună specifică de baltă, iar în dreapta, terenul încă neconstruit unde există planuri (și) pentru un parc de agrement, ne-a răscolit copilăria, căci ăsta era locul în care veneam să căutăm șerpi și broaște țestoase. Pe ici pe colo, mașini și umbrele rătăcite prin vegetație țineau loc de logistică pentru cei ieșiți la un mic și o bere în aer liber.

Dig Lacul Morii, partea de nord

Zona de Promenadă a Dâmboviței Chiajna

Înainte de gura de vărsare a Dâmboviței în Lacul Morii, chiar la Podul Vechi Dâmbovița, am făcut dreapta pe Promenada Chiajna, Zona de Promenadă Dâmbovița pe numele ei de proiect, pe malul stâng al Dâmboviței. Deși trecut bine de miezul zilei și caniculă, promenada era destul de frecventată de oameni ieșiți la jogging, la plimbare sau la o plimbare cu bicicleta.

Birdwatching pe Dâmbovița și Lacul Morii?

Pe tot parcursul promenadei amenajată pe malul stâng al Dâmboviței, natura a creat un ecosistem ce te încântă atât vizual, cât și auditiv. Stufărișul e casă pentru păsăret acvatic, iar copacii de lângă promenadă sunt casă și pentru cicade, nu numai pentru păsăret.

Atât pe porțiunea de dig ce începe de la Insula Lacul Morii, cât și în zona de promenadă de pe Dâmbovița, cine are ochiul format și aparatul foto pregătit, poate observa și înregistra un spectacol extraordinar ai căror actori sunt speciile de păsări ce s-au aciuat în aceste zone urbane: corcodei, dumbrăvence, stârci, găinușe de baltă, ereți de stuf, chirighițe, codobaturi, rațe mari, cormorani, chire de baltă, egreți, fluierari și berze, ca să enumăr câteva din speciile de păsări ce pot fi observate.

CITEȘTE ȘI: Tură MTB în Parcul Natural Văcăreşti, această deltă a Bucureştiului

Cred că ar fi o idee bună ca în toată zona de promenadă să fie ridicate niște puncte de observație pentru păsări, dar și niște spații de relaxare pentru bicicliști. Momentan, ne bucurăm de faptul că zona nu e încă sufocată de ansambluri rezidențiale.

O pasarelă instalată recent scurtează promenada pentru cei ce vor să rămână în acest paradis natural din mediul urban, drumul pe lângă Dâmbovița mergând până la Parcul Grădinii Zoologice din Chiajna.

Traseul de pe malul Dâmboviței lasă loc de alte explorări

Înainte de a ne întoarce pe zona de promenadă de pe malul drept al Dâmboviței, am făcut un ocol până la Gara din Chiajna. Pentru că de ce nu? Nu am vizat nimic specific în zonă, doar o mică recunoaștere pentru trasee viitoare spre ruinele fostei Mănăstiri Chiajna.

Dacă ești pasionat de turnuri de apă, vei da de unul și în apropierea gării din Chiajna, ieșit din tiparul comunist de farfurie zburătoare.

Delta Dâmboviței Dudu-Chiajna

Am făcut cale întoarsă până la podul din dreptul Parcului Grădinii Zoologice și am abordat malul drept al Dâmboviței, mal unde există o șosea deschisă traficului, șosea pe care există urme vagi de piste de biciclete pe ambele sensuri.

După vreo 2 km de pedalat, din această stradă poți face stânga în ceea ce e marcat pe hartă că Delta Dâmboviței Dudu-Chiajna, unde primăria din Chiajna a asfaltat frumos alei de promenadă, a trasat piste de biciclete, de-i mai mare plăcerea să te plimbi sau să pedalezi pe acolo. E și loc de tras sufletul și contemplat la natură și la tot ce are ea mai bun de oferit. Biodiversitatea îți deschide inima spre frumos și dorința de libertate.

Dacă pe malul celălalt cicadele îți cântau în pale de vânt, în mica deltă orăcăitul broaștelor vine să le completeze. E drept, pe biclă nu ai timp să absorbi mult din energia pe care ți-o transmite locul, căci ieși din zona amenajată repede și dai în ceea ce a mai rămas din Pădurea Roșu.

De aici am pedalat pe cele mai apropiate străzi de malul Dâmboviței, până la Dinamic Parc, amenajat chiar lângă gura de vărsare a Dâmboviței în Lacul Morii, un loc de relaxare pentru cei ce se încumetă să facă turul Lacului Morii pe bicicletă.

Segmentul neamenajat Sud Lacul Morii

De aici, urmează porțiunea de sud a digului Lacului Morii, o porțiune ce are nevoie de o nouă față, dar care este încă aerisită și, drept urmare, bogată în biodiversitate faunistică. Am pedalat direct pe dig, singura abatere fiind pentru a ocoli canalul Argeș, canal ce alimentează stația de tratare a apei de la Roșu. În zona unuia dintre ansamblurile rezidențiale ce blochează străpungerea Ciurel sunt amenajate zone de relaxare.

Din păcate, traseul se termină brusc la poarta Agenției pentru Protecția Mediului Ilfov, așa că am fost nevoiți să facem un ocol pe o stradă mai circulată pentru a ajunge în străpungerea Ciurel, de unde ne-am continuat traseul spre centrul orașului, pe pista de biciclete ce merge în paralel cu Dâmboviței, până la Piața Națiunile Unite, unde se continuă pe Calea Victoriei.

Segmentul astfaltat Baraj Ciurel – Calea Crângași

Segmentul pe care nu l-am făcut și de care nu îmi pare deloc rău e cel dintre Barajul Ciurel și Calea Crângași. E segmentul asfaltat al pistei, dar și cel mai nepractic, nefiind suficient de larg pentru a permite atât pedalatul pe ambele sensuri în condiții de siguranță, cât și mersul pe jos. L-am inspectat cu ocazia unei plimbări în zonă: e frumos, da’ nu prea.

Dacă reușești să faci traseul descris mai sus, poți avea punct terminus Parcul Crângași, unde ai 2 terase la care îți poți lua dozele de carbohidrați și grăsimi pentru refacere după efortul depus. Sau, pe timp de vară, îți poți terminal tura la o sesiune de bălăceală la Magic Place Aqua Parc Crângași.

Găsești traseul în jurul Lacului Morii pe bikemap.net și tura noastră completă pe Strava.

Idei, opinii?

Ce mai trebuie făcut? Pe lângă lucrurile mărunte amintite în articol, trebuie gândită o legătură sau mai multe cu niște culoare ecologice sau culoare verzi de prin București (acuș există și voință și posibilități!!!), cu niște trasee de tranzit spre rutele feroviare ce vor lega Bucureștiul de zona metropolitană, în special acolo unde există zone ce pot acomoda activități de agrement, ș.a.m.d.

Te-ai dat cu bicicleta pe pista de biciclete de pe lângă Lacul Morii? Ajută-i și pe alții să înțeleagă situația de la fața locului, lasă un comentariu cu impresiile tale.

Total
7
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article
Transport intern litoralul românescu

Ghid practic pentru turiștii ce vor să călătorească între stațiunile de pe litoralul românesc

Related Posts
Total
7
Share