Deși inițial dezvoltării aplicației 24pay își propuneau să acopere cât mai mult din zona de microplăți, în prezent aplicația 24pay oferă utilizatorilor inclusiv posibilitatea să plătească pentru bilete de tren și de avion.
Achiziție bilete tren prin aplicația 24pay
În ceea ce privește achiziționarea biletelor de tren pe cursele CFR Călători din aplicația 24pay, utilizatorii pot face asta fără să iasă din aplicație. Aplicația 24pay embed-uiește pur și simplu modulul de vânzare de bilete de tren al CFR, ecranele ce trebuie parcurse fiind aceleași ca în aplicația CFR, cu mențiunea că utilizatorii nu trebuie să se autentifice în aplicația CFR.
Achiziția biletelor de tren este inițiată din primul ecran al aplicației prin atingerea opțiunii Tren CFR. După această utilizatorii 24pay trebuie să introducă informațiile despre stația de plecare, cea de sosire și data plecării. În pasul următor, utilizatorii 24pay trebuie să aleagă una dintre opțiunile de tren oferite, clasa/tipul de vagon, numărul călătorilor, locurile dorite şi să adauge adresa de e-mail, unde va primi biletele în format electronic. În ultimul pas, utilizatorii vor confirma suma totală, vor efectua plata direct din aplicaţia 24pay și vor primi biletele de tren la adresa de e-mail specificată.
Chiar și cei ce beneficiază de tarife speciale (ex. studenți) pot achiziționa bilete de tren din aplicația 24pay în baza unui ID unic eliberat la … ghișeele CFR. 🙂
CITEȘTE ȘI: Ghișeul unic de vânzare online a biletelor de tren integrate
Sunt relativ surprins de deschiderea celor de la CFR Călători (mă rog, Informatică Feroviară) pentru acest parteneriat, în condițiile în care până de curând dădeau spre revânzare în GDS-ul Amadeus așa-numitele bilete cu cotor și Amadeusul se descurca el mai departe cu digitalizarea. Bine, nici în cazul de față nu este o integrare pură, ci doar servirea prin iframe-uri a aplicației native CFR.
Rezervare bilete de avion prin aplicația 24pay
Deși nu a fost anunțată public încă, în aplicația 24pay utilizatorii au, mai nou, opțiunea de a achiziționa bilete de avion.
Dacă pentru a facilita achiziția biletelor de tren s-a optat pentru embeduirea ecranelor aplicației CFR, pentru a facilita achiziția biletelor de avion s-au dezvoltat ecrane dedicate în linie cu brandingul aplicației 24 pay pentru a ghida utilizatorul prin procesul de rezervare. Furnizorul de conținut în acest caz este agenția de turism Accent Travel & Events, prin intermediul soluției oferite de DRCT (deși nu pot confirma asta, întrucât m-am îndepărtat total de zona de turism B2B post pandemie).
Utilizatorii vor începe căutarea biletelor de avion prin furnizarea punctelor de plecare, sosire și numărul de pasageri. În următorul pas vor selecta zborul dorit, apoi vor adăuga numele pasagerilor și vor selecta serviciile adiționale.
În următorul pas vor introduce datele de facturare și vor merge către pagina de plată. Pentru plata biletelor de avion va fi folosit cardul adăugat deja în aplicație. La următoarea rezervare, datele pasagerilor și datele de facturare vor fi deja precompletate.
Biletele de avion achiziționate vor fi disponibile în secțiunea Portofel a aplicației.
Portofelul electronic pefect pentru cei care mai au nervi să experimenteze România
Tot prin intermediul aplicației 24pay utilizatorii pot plăti călătoriile cu transportul în comun din 19 orașe din România, dar și parcarea. Plata călătoriilor cu transportul în comun se face fie prin scanarea stickerelor 24pay, fie prin alegerea unui titlu de călătorie disponibil în aplicație, pe când plata parcării se face doar prin scanarea stickerelor 24pay de pe panourile informative din parcări.
Cred că acesta este viitorul în ceea ce privește digitalizarea serviciilor. O singură aplicație folosită ca punct de intrare sau portofel digital pentru mai multe tipuri de servicii, fiecare tip de serviciu cu furnizorul său. Eu o folosesc ocazional pentru plata titlurilor de călătorie pe transportul în comun. Cum vine sezonul de schi, mă gândesc că ar fi o idee bună ca utilizatorii 24pay să poată achiziționa din aplicație și ski pass-uri. Oh, nu mai e un bussines așa rentabil, că nu mai ninge suficient din cauza încălzirii globale!