Pentru cei ce se întreabă care este starea actuală a comerţului electronic românesc, review-ul de la începutul galei a scos în evidenţă faptul că acest fenomen înregistrează o creştere anuală de 45% şi de ceva timp antrenează dezvoltarea de business-uri şi vânzarea lor sau infuziile de capital în acestea.
Conform Romcard, 75% din tranzacţiile efectuate online au fost făcute în sistem 3D Secure, concept cu care mulţi nu sunt familiarizaţi.
Comerţul electronic românesc este undeva sub ce bulgăresc sau unguresc, conform unui studiu Gemius Research, 1 din 5 români făcând cumpărături pe internet.
Nu o să mă lungesc cu prezentarea seminariilor sau a premiilor ci voi enumera doar câteva aspecte pe care le-am discutat cu un alt invitat, aspecte pe care vă invit să le dezbateţi în comentarii:
- Promovarea prin newsletter către adrese publice de e-mail văzută ca spam de la a doua tentativă încolo; platforme dedicate de promovare online (vezi nospam.ro – iniţiativa ar fi lăudabilă dacă platforma ar fi extrem de populară ca un site de ştiri sau ca o reţea socială);
- Fidelizarea cumpărătorilor în cadrul unui magazin virtual este una din problemele cu care se confruntă, în special, magazinele mici, foarte nişate;
- ID-ul unic de logare pe orice site de comerţ electronic poate părea o utopie, dar ar putea atrage mai mulţi cumpărători, aceştia nemaifiind nevoiţi să-şi creeze profile multiple la comercianţi diferiţi;
- Mare parte din e-suport-ul site-urilor de comerţ electronic din .ro lasă de dorit, problemă acoperită şi de dl. Liviu Taloi în prezentarea sa (vezi problemele cele mai frecvente cu care se pot confrunta site-urile de comerţ electronic). O soluţie ce poate reduce neplăcerile cauzate clienţilor este implementarea unor platforme de e-suport prin intermediul agenţilor virtuali, idee pe care am mai amintit-o cu varii ocazii;
- Web-ul semantic (concept menţionat şi în prezentarea lui Cristian Manafu) şi impactul acestuia asupra comerţului electronic: de la Wolfram Alpha la cititorul de gânduri;
- Plata prin mobil (subiect acoperit de Antonio Eram în cadrul sesiunii de seminarii): avantaj pentru cumpărător, dezavantaj pentru comerciant (datorită duratei mari de procesare a tranzacţiei);
- Plăţi online cu carduri prepaid (ex. paysafecard).
Acestea fiind spuse, vă invit la dezbateri.
Mulţumesc d-lui Andrei Radu pentru invitaţia la Gala Premiilor în eCommerce.
Buna ziua, am o intrebare, poate ma puteti ajuta, Am pe o cartela vodafone, credit 450 euro, problema este ca nu stiu site-uri unde este disponibil acest sistem de plata, am tot cautat, dar degeaba, in afara de abonamente la reviste, tricouri personalizate, alte produse nu am vazut, puteti sa ma ajutati? dati-mi cateva site-uri care au implementat aceasta posibilitate de plata.
va multumesc
Salut, Andrei!
Din câte ştiu eu, cam atât poţi acoperi prin plăţile mobile. Plăţi de până la 15 – 20 euro.
Mai poţi încerca pe site-urile care vând CD-uri.
Cele bune!