Scurt istoric al blogului
Ideea din spatele călătorul digital 2.0 a luat naştere prin 2006, la jumătate de an după ce am început să scriu primul blog (I, the CyberGolem), pe platforma Blogger. La momentul respectiv însemnările sub label-ul turism/e-tourism erau amestecate cu alte categorii ce nu ţineau neapărat de aria aceasta a turismului electronic.
În iulie 2007, m-am decis ca acele însemnări să se găsesească într-un blog nişat şi aşa a luat naştere Digital Guide 2.0. Primele posturi pe platforma WordPress.com au fost în engleză; mai mult un exerciţiu pentru mine, deşi speram că voi atrage şi viziatori din afară.
În mai 2009, Digital Guide 2.0 a devenit Ghid Turistic Digital 2.0 şi poate fi accesat la www.calatoruldigital.ro. În februarie 2014, blogul a trecut printr-un rebranding de nume, acum fiind cunoscut sub numele de calătorul digital 2.0 – ghid.tehnologie.diversitate.
Cine este călătorul digital 2.0?
călătorul digital 2.0 face parte din generația Y și se folosește de tehnologie mai mult ca niciodată pentru a se informa, pentru a ajunge la destinație și, cu precădere, pentru a prezenta destinații şi atracţii turistice (din România și nu numai).
Cum pot urmări actualizările de pe calatoruldigital.ro?
Vă puteţi abona pentru actualizări după cum urmează:
1. Prin abonarea la RSS:
- abonarea la posturile de pe blog (FeedBurner)
- abonarea la posturile de pe blog prin serviciul RSS al blogului (unele aplicaţii mobile recunosc doar astfel de feed-uri)
- abonarea la posturile blogului în funcţie de categorii sau etichete (vezi tutorial)
2. Prin email:
- abonarea la posturile de pe blog (FeedBurner)
- abonarea la comentarii, bifând căsuţa Notify me of followup comments via e-mail atunci când comentaţi
3. Prin reţelele sociale:
- urmărind actualizările de pe blog pe Twitter
- apreciind pagina de Facebook a blogului
- abonându-vă la canalul de pe YouTube
- conectându-vă cu contul de Flickr
Cum pot folosi blogul călătorul digital 2.0 ca platformă de promovare?
Pentru detalii legate de publicitatea pe calatoruldigital.ro accesați acest link.
Proiecte derulate pe www.calatoruldigital.ro
Mai jos se găsesc listate câteva dintre colaborările desfășurate de-a lungul timpului prin intermediul blogului de față:
Infotrip-uri
Welcome to the Center!
Organizator: Municipalitatea Gabrovo din Bulgaria
Scop: promovarea regiunii centrale a Bulgariei
Articole campanie:
Kerala Blog Express Season 4
Organizator: Kerala Tourism Board
Scop: promovarea statului Kerala din India
Articole campanie:
- Indias’s calling. Kerala here I come
- Informații utile despre eliberarea pașaportului simplu temporar
- Informații utile despre obținerea vizei de India
- Cum te imunizezi înainte de a călători în Asia și cum te protejezi la fața locului
- Spre Cochin, Kerala via Frankfurt și Mumbai și retur din Trivandrum, Kerala cu Lufthansa
- Kerala culturală: artă, ritualuri, dansuri
- Sosia lui Matt Damon și-a petrecut 1 zi de vacanță pe o locuință plutitoare în Kerala Backwaters
- Kerala, destinația perfectă pentru activități în aer liber
- 7 hoteluri pe care trebuie să le încerci dacă vizitezi Kerala
- Kerala Malabar Express, cu trenul prin India
Ținutul Vulcanilor
Beneficiari:Tourist Informator
Scop: promovarea Ținutului Vulcanilor
Articole campanie:
În Mica Vienă, la Blue Week Festival
Organizator: Asociația Travel Focus | Beneficiari: Danube Competence Center
Scop: promovarea de noi atracții turistice, atât pentru străini, cât și pentru localnicii din țările de pe Dunărea Inferioară
Articole campanie:
Delta Dunării Pentru Toți
Organizator: Seven Consulting | Beneficiari: Genius Travel
Scop: promovarea Delta Genius Resort
Articole campanie:
Arhitectura brăneană
Beneficiari: J’Info Tours
Scop: promovarea pensiunii Hanul Oierului
Articole campanie:
- Zona Bran, acest purgatoriu dintre autentic şi kitsch
- Sărbătoarea Junilor din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi
Danubius Health Spa Resort Brădet **** Superior
Beneficiari: Danubius Health Spa Resort Brădet **** Superior
Scop: promovarea serviciilor Danubius Health Spa Resort Brădet **** Superior
Articole campanie:
- A fost inaugurat oficial Danubius Health Spa Resort Brădet **** Superior din Sovata
- Mina de sare de la Praid, orașul de sub pământ
Infotrip J’Info Tours în zona Bran – Șimon
Organizator: J’Info Tours | Beneficiari: J’Info Tours
Scop: în căutarea autenticului arhitectural în zona Bran – Șimon
Articole campanie:
- Zona Bran, acest purgatoriu dintre autentic şi kitsch
- Sărbătoarea Junilor din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi
Campanie #relaxaresivitalitate
Organizator: turismmarket.com | Beneficiari: Hotel Melodia, Primăria Mangalia, Direct-Aeroport.ro
Scop: promovarea atracțiilor și obiectivelor turistice din sudul litoralului românesc, cu accent pe activități de relaxare
Articole campanie:
- Tururi şi activităţi pentru #relaxaresivitalitate în sudul litoralului românesc
- Cu canotca pe canalele din Delta Dunării
- Despre degustările de vin ale unui băutor de bere
Campanie #calatorpevaleaprahovei
Organizator: turismmarket.com | Beneficiari: Hotel Cumpătu, Escapade Adventure Park Zamora, Cramele Halewood, Produse Traditionale Zamora
Scop: promovarea atracțiilor și obiectivelor turistice mai puțin populare de pe Valea Prahovei
Articole campanie:
- Călător pe Valea Prahovei (#calatorpevaleaprahovei)
- Excursie în Munții Baiului
- Vinul spumant şi Valea Spumoasă
Campania Scrie Romania!
Campanie inițiată de drumliber.ro și susținută de cazare-mamaia-constanta.ro
Scop: popularizarea obiectivelor turistice din Dobrogea în rândul cititorilor blogului www.calatoruldigital.ro
Articole scrise în campanie:
- Constanța (centrul istoric)
- Cetăţi dobrogene: (L)Ibida
- Cetăți dobrogene: Enisala, cetatea de lângă Satul Nou
- Cetăţi dobrogene: Histria
- Cetăți dobrogene: cetatea greco-romană Argamum
- Scrie România: Cheile Dobrogei (VIDEO)
- În articolul #scrieromania de azi: Capidava
- Ultimul episod #scrieromania (Dobrogea): Păcuiul lui Soare, Durostorum, Mănăstirea Dervent
Advertoriale
Advertorial luxapartments.ro
Beneficiar: luxapartments.ro
Scop: link building
Articol campanie:
Advertorial Trivago Romania
Beneficiar: Trivago Romania
Scop: link building
Articol campanie:
Advertorial partypoker.com
Scop: link building
Articol campanie:
Advertorial infotour.ro
Scop: promovare proiect infotour.ro
Advertorial:
Proiecte speciale
Hotel Sulina Internațional Mamaia
Beneficiari: Hotel Sulina
Scop: promovarea hotelului
Articole campanie:
Iubesc Vinul Românesc
Organizator: Vinvest | Beneficiari: Vinvest
Scop: promovarea campaniei Iubesc Vinul Românesc
Articole campanie:
- Gala Vinului Nou și Vechi
- Vinul este o artă, nu o beție
Dino Parc Râșnov“
Organizator: Conan PR | Beneficiari: Dino Parc Râșnov
Scop: promovarea de noi atracții turistice, atât pentru străini, cât și pentru localnicii din țările de pe Dunărea Inferioară
Articole campanie:
#enjoybucharest
Scop: promovarea Bucureștiului ca destinație de city-break
Articole scrise în campanie:
- 3 atracții turistice care au pus Bucureștiul pe harta city-break-urilor
- #EnjoyBucharest pune Bucureștiul pe harta city-break-urilor
Campania Happyșor, #calatoruldigital
Campanie derulată în parteneriat cu agenția de turism HappyTour.
Scop: Brand awareness atât pentru agenția de turism HappyTour, cât și pentru blogul calatoruldigital.ro prin branding vizual în cadrul unei serii de articole dedicate Barcelonei
Articole scrise în campanie:
- Barcelona pe fast-forward cu Happyșor, #calatoruldigital (ziua 1)
- Barcelona pe fast-forward cu Happyșor, #calatoruldigital (ziua 2)
- Barcelona pe fast-forward cu Happyșor, #calatoruldigital (ziua 3)
- Barcelona pe fast-forward cu Happyșor, #calatoruldigital (ziua 4)
- 10+ aplicații mobile ce vă pot fi de folos dacă vizitați Barcelona
Campania Arată-ne România ta!“
Campanie derulată de ziarul Adevărul și National Geographic România cu ocazia lansării ghidului National Geographic Traveler în România.
Scop: popularizarea ghidului National Geographic Traveler în rândul cititorilor din România
Articole scrise în campanie:
- [Concurs] Călătorului îi șade bine cu Ghidul NG Traveler România în buzunar
- Câștigătorii concursului National Geographic Traveler pe blog
- Arată-ne România ta!
Campania #dinRomania
Agenție: iLeo | Beneficiar: Petrom
Scop: promovarea României
Articol campanie:
Campanie Planes by Paravion
Beneficiar: S.C. Paravion Tour S.R.L.
Scop: promovarea jocului Planes în rândul bloggerilor
Articol campanie:
salve. interesant blog ai. si eu calatoresc destul de mult. daca te tenteaza un LE, imi poti lasa un comment pe blog. daca nu, poti sterge oricum commentul asta. si-mi pare rau, dar nu stiam unde exact sa-l pun, asa ca l-am lasat aici 😉
toate cele bune.
Salut!
Nu e chiar un blog de travel, ci unul axat pe turism electronic. Sunt două chestii total diferite.
Din păcate, nu sunt interesat de link exchange, dar am să las comentariul aici ca să vadă lumea că sunt culeanu. 🙂
Week-end plăcut!
Salutare
Multumesc pentru enuntarea adresei blog-ului Gera Softech in cadrul articolului despre vreme!
Mentinonez ca am adaugat un link spre blog-ul Ghid Turistic Digital pe .
Razvan.
Buna