Skip to main content

Click and Go! Online Holiday Making, studiu Daedalus Millward Brown

În cadrul evenimentului eTravel Conference, Daniel Enescu a prezentat un studiu făcut de Daedalus Millward Brown asupra comportamentului de consum al românilor în materie de servicii turistice. Studiul s-a efectuat pe perioada lunii ianuarie 2013 și a vizat un eșantion de 600 de utilizatori de internet cu vârste între 18 și 55 de ani din mediul urban.
Conform studiului, 53% din cei intervievați, în special cei cu vârste între 18 – 24 de ani, au călătorit doar în România, iar 20% din cei cu vârste 25 – 34 de ani și cu venituri ridicate au călătorit doar în afara țării. De asemenea, 68% dintre respondenții cu domiciliul în București, studii superioare și angajați full-time, au călătorit atât în țară, cât și în străinătate.
Mai multe informații generale despre comportamentul de consum offline al celor intervievați  găsiți în raportul complet ce poate fi accesat urmând link-ul de la sfârșitul articolului.
În cele ce urmează, voi prezenta concluziile raportului în ceea ce privește comportamentul de consum în rândul turiștilor.

Servicii turistice cumpărate direct de la furnizor

rezervare, servicii turistice, Romania, strainatate, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum
Din cei 600 de intervievați în cadrul studiului, aproape 50% (298 de persoane) au cumpărat servicii turistice direct de la furnizor, din care doar 29% au făcut acest lucru online, spre deosebire de cei ce au cumpărat servicii turistice de la furnizorii de servicii în străinătate, ce reprezintă un procentaj de 50% din totalul de 106 persoane. Comparate, cele două aspecte nu sunt relevante deloc atât timp cât eșantionul de referință nu este același. Singura concluzie pe care o putem trage este legată de faptul că turiștii români preferă online-ul pentru cumpărarea serviciile turistice pentru vacanțele în străinătate.

Servicii turistice cumpărate prin agenți de turism

comportament cumparare, agentie de turism, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum
Din cei care au cumpărat servicii turistice printr-o agenție de turism, 77 de persoane au cumpărat prin intermediul unei agenții de turism din România, iar ați 68 printr-o agenție de turism din străinătate. În ambele cazuri, procentajul celor care au preferat să folosească serviciile online ale agențiilor este apropiat: 18 respectiv 19%. Spre deosebire de turiștii pe cont propriu, turiștii ce cumpără servicii turistice prin agenție au o preferință mai scăzută față de mediul online.

Activități online desfășurate în ultimele 6 luni (1)

activitati online, turisti, calatori, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum
În materie de activități desfășurate online înainte cu 6 luni de deplasarea propriu-zisă, 66% dintre respondenți care au călătorit în ultimele 12 luni au căutat informații online pentru a se documenta (ghiduri turistice, întrebări pe rețelele sociale, comentarii pe forumuri). De asemenea, 28% din numărul respondenților au cumpărat servicii de cazare, iar 23% servicii de transport. În acest segment, cele mai populare au fost biletele de avion cu 14%, urmate de bilete pentru transportul public (cu siguranță city pass-uri). Conform studiului, românii nu sunt adepții închirierii de mașini într-o foarte mare măsură.

Activități online desfășurate în ultimele 6 luni (2)

activitati online, turisti, calatori, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum
De asemenea, în procesul de documentare pre-călătorie, turiștii care au călătorit în ultimele 12 luni au căutat promoții, de la oferte last minute la city break-uri. 13% dintre acești au căutat bilete pentru muzee și spectacole, 11% pachete complete de servicii turistice și 6% asigurări de călătorie.

Activități desfășurate online de către turiști

O distribuție a activităților de căutare de mai sus, în funcție de locul desfășurării vacanței/călătoriei poate fi observată în imaginea de mai jos.
activitati online, turisti, calatori, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum

Canale de vânzare folosite pentru cumpărarea pachetelor turistice

canale cumparare, servicii turistice, Daedalus Millward Brown, statistice eturism, comportament consum
După cum se poate observa din imaginea de mai sus, rezervarea/cumpărarea biletelor de avion, biletelor pentru transportul public și la muzee, asigurărilor de călătorie și închirierile de mașini se fac într-o mai mare măsură direct de pe situl furnizorului, pe când cazare și pachetele early booking, city break se cumpără în aceeași măsură și de pe siturile furnizorilor și de pe siturile agențiilor de turism online și de pe siturile de meta-search.
Acestea fiind spuse, aștept un studiu pe un eșantion mai mare pentru a vedea dacă pattern-urile se repetă în aceleași proporții, asta pentru a-l putea considera relevant pentru industria turismului online.
[via drumliber.ro]

Petruș Lungu

În ultimii ani m-am plimbat ceva prin țară și prin afară, iar mai nou am înclinații spre cicloturism. De asemenea, practic la nivel de amator snowbording-ul și kiting-ul și încă mai fac față unor ture moderate de trekking. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.