Paralela 45, agenția blogosferei cum o numea, cu mai bine de jumătate de an în urmă Cristian Manafu, și-a inaugurat recent o filială de agenție, nu știu dacă îi putem spune socială (nu, nu se dau bilete la reducere :)), pe Facebook.
Agenția virtuală este, de fapt, o aplicație care se folosește la rândul ei de scripturi de shopping cart ce permit afișarea ofertelor în pagina de Facebook, ecwid (aplicații ce facilitează crearea de magazine virtuale pe Facebook găsiți aici).
Dacă mă întrebați pe mine, aș încerca să fac conversii prin prezentări video de pachete turistice (în loc de imagini în sumarele pachetelot turistice aș insera video). La fel de bine, în prezentările text aș folosi imagini relevante pentru produsele pe care vreau să le vând direct din galeria de poze de pe Facebook a agenției. Facebook ar putea face ceva în această direcție, implementând o facilitate prin intermediul căreia în dreptul fiecărui pachet turistic să fie afișa numărul celor dintr-o anumită țară ce au check-uit prin intermediul Facebook Places sau au dat like unor locuri din acea destinație turistică. Descrierile standard ar trebui înlocuite cu review-uri făcute de fanii anomitor destinații pe Facebook.
Site-urile ce au sisteme de rezervări proprii, și-ar putea integra widget-urile într-o astfel de aplicație.
Totuși, este Facebook-ul un mediu în care se pot comercializa pachete și destinații turistice? Se încadrează acestea în acel tip de servicii exotice (schimbăm puțin sensul inițial al ideei), de care amintește Liviu Taloi în postul de aici:
Facebook este mai potrivit pentru promovarea sau comertul cu anumite produse, si nu cu toate tipurile de produse sau servicii. Cu cat sunt mai exotice, mai pasionale, mai interesante se vor vinde mai bine pe acest nou mediu.
Voi ați mai întâlnit agenții românești ce și-au deschis “filiale” (și mă refer strict la magazine, nu profile) pe Facebook? Credeți că va avea succes această modalitate de comercializare a pachetelor turistice în .ro?
[via Blog Paralela 45]
Hei,
Multumesc mult pentru atentia acordata aplicatiei noastre.
In cateva saptamani iti voi putea da un raspuns si la intrebarea ta vizavi de cat de bun este Facebook-ul ca mediu de vanzare efectiva. Momentan inca experimentam 🙂
Salut, Victor!
Cred că pentru .ro ar fi o reușită chiar și cu 2 conversii pe lună :), atâta timp cât experiențele sunt împărtășite de către cumpărători online. Experiențele acestora pot atrage la rândul lor alți cumpărători.
De asemenea, bag de seamă că pachetele ce se găsesc în agenția virtuală nu au fost alese întâmplător ci în funcție de frecvența rezervărilor online pe site-ul agenției. Dacă nu e așa, pe ce criterii au fost alese?
Așteptăm cu interes (eu și cititorii acestui blog) rezultatele.
Mulțumesc pentru vizită!