Așa cum anunțat în postul de aici, ieri, 31 ianuarie 2013, a avut loc workshop-ul Social Media și Blogosfera de travel. Noi oportunități de promovare în turism, un eveniment marca Turism Market, la care am fost prezent în calitate de blogger.
Workshop-ul a demarat cu o prezentare susținută de Delia Constantinescu de la Social Media Coach, legată de cum influenţează social media industria turistică din afară (US), deşi exemple pe România ar fi fost mult mai bine primite de către cei prezenţi, în condițiile în care zilele trecute chiar a apărut un articol pe tema asta. Articolul făcea trimitere chiar la o sursă ce poate fi folosită și pentru alte statistici: consumerbarometer.com. În fine, de reținut faptul că în US 1 din 3 turiști consideră blogurile relevante în ceea ce privește procesul de informare, iar 70% din cei ce călătoresc preferă să își întrebe prietenii online despre destinațiile în care doresc să ajungă.
De asemenea, s-a sublinitat faptul că advertising-ul clasic în industria de turism trebuie înlocuit cu cel interactiv, bazat de interactiune cu comunitățile de călători și creare de plus valoare în aceste comunități.
Nu știu cine ce urmărește, dar nu cred că mai e nevoie de statistici pentru a vedea că părerea personală e foarte apreciată atunci când vine vorba de informare legată de viitoare destinații sau atracții turistice.
Ca o completare personală, deși e destul de probabil ca faptul pe care vi-l prezint să difere de la țară la țară, industria turismuluia a rămas în urmă în ceea ce privește promovarea în social media (a se citi social marketing), conform unor concluzii trase de reprezentanții Facebook.
Alături de alți15 bloggeri am susținut o mică prezentare a blogului, prezentare care ar fi trebuit să se completeze cu fișa de prezentare pe care am pregătit-o înainte de eveniment. Nu știu cât de mult s-a mai făcut legătura între aceasta și prezentare în timpul sesiunii de networking, dar sper ca agențiile/entitățile prezente să fi găsit ceea ce era de interes pentru ele.
Consider că evenimentul a fost o extensie a primei întâlniri Turism Market, întâlnire la care prezentările s-au făcut fără suport electronic, într-un cadru informal.
Cei ce ajung prima dată pe acest blog, în special la acest articol, își pot face o idee despre scopul lui și de felul în care se pot folosi de blog pentru promovare, urmărind prezentarea de mai jos.
Toate cele prezentate sunt prezentate pe larg în secțiunile Despre autor, secțiune reflectată în diapozitivul Timeline, și Despre blog, secțiune reflectată în diapozitivul Anatomia blogului www.gtd20.ro.
În casetele de mai jos veţi găsi lista blogurilor ai căror reprezentanţi au fost prezenţi la eveniment, dar şi lista agenţiilor sau a altor entităţi prezente. Pentru a veni în ajutorul reprezentanţilor agenţiilor/entităților care nu au apucat sesiunea de networking, mi-am permis să le pun la dispoziţie acestora princialele canale pe care comunică bloggerii prezenţi, precum şi articolele lor post eveniment. De asemenea, pentru a-mi susţine afirmaţia făcută în timpul prezentării mele, acolo unde este cazul, fiecare agenţie/entitate din turism are trimitere către articolele în care a fost menţionată.
Așa cum au subliniat și colegii mei de breaslă, pentru sesiunea de networking ar fi fost utilie niște ecusoane pentru a ne identifica între noi. Așa ne-ar fi fost mai ușor să mergem la cei ce se potrivesc cel mai bine cu profilul blogurilor noastre și așa mai departe. La momentul actual e important faptul că am reușit, noi ca bloggeri, să ne expunem proiectele pe care le administrăm și felul în care pot ajuta ele agențiile sau pe toți cei interesați. ca o completare le recomand agențiilor articolul Roxanei Farca, Așteptările unui travel blogger, și articolul meu legat de cum construiești un brand din turism în online.
De asemenea, invit reprezentanții agențiilor/entităților prezente să ne povestească în comentariile acestui articol de așteptările lor în ceea ce privește potențialele colaborări cu blogurile de turism.
Petru a fi la curent cu ce se întâmplă în lumea blogurilor de turism urmăriți lista @bloguridecalatorii. De asemenea, pentru a fi la curent cu ultimele noutăți ale agențiilor de turism urmăriți lista @agentiiturismonline.
Multumim ca le-ai centralizat asa frumos!
După cum mi-am obișnuit cititorii. 😉
Cum a rămas cu parte de statistici pe social media în turism? Poți veni cu ceva adaptat la piața locală? 🙂