Am amintit ieri, în treacăt, de brandul de ţară.
Tot ieri, MCCANN Erickson România, agenţia care se ocupă de brandul ROM, a lansat o campanie de conştientizare a destinaţiei Bucureşti, pentru ca aceasta să nu mai fie confundată cu destinaţia Budapesta.
Două panouri publicitare outdoor au fost plasate înainte de aeroportul Otopeni, pe ambele sensuri de mers pentru a-l întâmpina trupa Iron Maiden, al cărui ex-solist a confundat oraşul în care cânta cu câţiva ani în urmă.
Componenta de online a campanie constă într-un sit web unde sunt adunate gafele făcute de artiștii care au vizitat Bucureștiul și l-au confundat cu Budapesta, sit de unde pot fi descărcate și două add-on-uri pentru Firefox și Chrome, ce adăugă not Bdapest după fiecare mențiune a Bucureștiului în articolele de pe internet.
Ce nu a menționat nimeni până acum în postările despre campanie, e că prin intermediul sitului se promovează și tururile gratuite de București ale celor de la guided-bucharest.com.
Deşi e o campanie de consolidare a brand ROM, eu zic că ajută şi la consolidarea brandului turistic al Bucureştiului în rândul străinilor care confundă Bucureştiul cu Budapesta.
Ca o ironie, zilele trecute, pe Facebook, cineva proaspăt întors dintr-un city-break în Budapesta făcea haz de mesajul afişat la recepţia hotelului în care a fost cazat: Welcome not to Bucharest. Din păcate, nu mai știu cine, așa că cine își asumă întâmplarea e rugat să lase un comentariu. 🙂
Acum, problema poate avea două aspecte: fie ungurii se confruntă cu aceeaşi problemă de fonetică, ceea ce e puţin probabil, fie încearcă să facă anti-reclamă Bucureştiului turistic.
[bucharestnotbudspest.ro | via manafu.ro]