Topul celor mai vizibile branduri din turism în căutările Google în 2014

Conform unui studiu făcut de SEO Monitor, agenţie de promovare în motoarele de căutare, 59% dintre cei care au cumpărat produse sau servicii online sau offline s-au informat în prealabil căutând informaţii pe Google. În acelaşi studiu sunt scoase în evidenţă şi cele mai vizibile branduri în căutările Google, printre acestea numărându-se şi primele 5 branduri din turism, în special branduri active pe piaţa biletelor de avion sau a pachetelor de vacanţă, în funcție de vizibilitatea în căutări.
Alături de cele două sectoare de afaceri amintite, au mai fost luate în calcul şi sectoarele auto, imobiliare, cosmetice, servicii medicale, electrocasnice, cărţi, haine şi accesorii, jucării, mobilă, calculatoare, televizoare, camere foto/video, telefoane mobile.
În afară de procentul celor care s-au informat pe Google înainte de a cumpara produse şi servicii din cele două sectoare de activitate menţionate mai sus, studiul scoate în evidenţă şi numărul mediu de căutări lunare pentru bilete de avion şi pachete de vacanţă şi sezonalitatea acestora, top 5 branduri cu cea mai mare vizibilitate în ariile respective şi o estimare a traficului pe care acestea îl înregistrează în urma cautărilor din Google.
De la începutul anului până în septembrie 2014, în online-ul românesc s-au făcut 211.020 căutări pentru pachete de vacanță (492 cuvinte cheie) și 291.160 căutări pentru bilete de avion (1147 cuvinte cheie).

Căutările pentru pachete de vacanță

google, search, pachete de vacanta
Spre deosebire de media industriilor, când vine vorba de pachete de vacanță 86% dintre consumatorii ce cumpără astfel de servicii online sau offline se informează înainte prin intermediul căutărilor pe Google. Din păcate, studiul nu evidențiază termenii exacți ai căutărilor, dar scoate în evidență sezonalitatea căutărilor: între lunile septembrie și decembrie pachetele de vacanță nu prezintă interes în căutările efectuate pe Google (de unde deducem că city-break-urile sunt excluse din căutări, acestea fiind populare mai ales pe timpul toamnei), creșterea interesului pentru aceste servicii fiind înregistrată odată cu luna ianuarie (luna în care se dă startul propriu-zis la early booking), deși constantă până în luna aprilie când se înregistrează o creștere spectaculoasă (early booking, last minute, chartere etc.).
Printre cele mai vizibile branduri în căutările pentru pachete de vacanță se numără Jeka Turism, Paralela 45, Christian Tour, Europa Travel, Eximtur.

Căutările pentru bilete de avion

google, search, cautari, bilete avion
Expresia bilete avion este cea mai populară în rândul căutărilor pe Google pentru biletele de avion, înregistrând 25% din totalul căutărilor pe acest domeniu. 84% din utilizatorii ce cumpără online sau offline bilete de avion se informează prin intermediul căutărilor pe Google. De asemenea, în acest domeniu vânzările online le-au depășit pe cele offline. În ceea ce privește sezonalitatea căutărilor pentru bilete de avion, acestea sunt mai puțin frecvente în perioada octombrie – decembrie și înregistrează o creștere începând cu luna ianuarie.
Printre cele mai vizibile branduri în căutările pentru bilete de avion se numără vola.ro, bileteavion.ro (sit operat de agenția Terminal 1 Travel), wizzair.com, Aerotravel Lufthansa City Center, eSKY.ro.
Metodă de studiu: SEO monitor a analizat 15.000 de cuvinte cheie reprezentative pentru cele 21 de sectoare de afaceri vizate, cuvintele însumând peste 7 milioane de căutari pe lună. Studiul a fost realizat cu ajutorul aplicației seomonitor.com care indentifică pozițiile siturilor în rezultatele Google și le ordonează descrescător, ținând cont de volumul de căutări al fiecărui cuvânt.
[Topul celor mai vizibile branduri în Google în 2014 via lumeaseoppc.ro]

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Ce servicii turistice cumpără românii online? Află răspunsul în cadrul eTravel Conference, ediția 2014

Next Article
salina praid

Mina de sare de la Praid, orașul de sub pământ

Related Posts
Total
0
Share