Azi a fost ultima zi de desfăşurare, în Complexul Expoziţional Romexpo, a celei de-a XIV-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism al României 2005, ITF. Evenimentul a început în anul 1999 cu sprijinul ANAT, ANTREC, FPT, FIHR şi OPTBR.
Nu am avut ocazia să ajung la târg, dar mi-am zis să arunc o privire pe site-ul oficial al târgului. Destul de slăbuţ dacă e să vorbim din punct de vedere al dezvoltării al mijloacelor de prezentare şi participare on-line. Ca şi până acum, participanţii s-au putut înscrie on-line completând formularele necesare, doritorii şi-au putut printa invitaţii, etc. Ceea ce ar fi fost potrivit pentru site-ul acestui eveniment ar fi fost transmisiile on-line din timpul prezentărilor diferiţilor ofertanţi sau prezenţa unor jurnale online la care să participe atât vizitatorii, cât şi participanţii pentru a stabili viitoare întâlniri (în cazul celor intersaţi, dar fără prea mult timp disponibil!).
De altfel, organizatorii s-au limitat doar la a pune la dispoziţia “internauţilor” o galerie săracă în fotografii; lipsesc cu desăvârşire panoramările. Toate aceste “instrumente” ar fi putut însemna premise pentru dezvoltarea unui turims de afaceri în spaţiul virtual.
Nu am observat nici un participant la acest târg interesat de promovarea on-line, prin bannere, pe site-ul evenimentului (serviciu pus la dispoziţie de organizatori). Era şi normal … este suficient să apară cu numele, în programul de desfăşurare a târgului, fără alte costuri suplimentare.
În premieră, anul acesta participare a fost internaţională şi a reunit oferte ale unor firme din Austria, Bulgaria, Egipt, Grecia, India, Indonezia, Israel, Italia, Olanda, Portugalia, Turcia, România şi Ungaria.
Ce SF-uri aveam în cap prin 2005
via uberVU