După cum spuneam zilele trecute, am ajuns la EXPO 10 ANI, eveniment organizat de RetroMobil. Zăpuşeala matinală nu a fost un motiv să ne ascundem la răcoare şi să rămânem acasă, aşa că la ora 11 fără ceva ne aflam la faţa locului, curtea Muzeului Aviaţiei. Până la ora 11 s-au strâns aproximativ 40 de expozanţi, deşi organizatorii se aşteptau să vină mult mai mulţi.
După cuvântările de început, ne-am împrăştiat printre bijuteriile pe roţi, fiecare făcând poze care cum a ştiut mai bine. S-au putut admira atât maşini autohtone ca Dacia şi ARO, dar şi bijuterii de epocă de provenienţă străină ca Rollce Royce şi Jaguar; maşini destinate publicului larg sau celui exclusivist. De menţionat faptul că toate autoturismele au ajuns la eveniment pe propriile roţi.
După o primă tură printre maşini şi avioane, ne-am oprit la o gustare şi o hidratare pe măsură oferite de organizatori, apoi am mai căscat gura prin Muzeul Aviaţiei, prin parcul de vehicule abandonate ale muzeului şi printre celelalte exponate în aer liber. Am înfruntat soarele vreo 2 ore şi jumătate, după care am plecat fiecare la treburile noastre. Înainte de a intra la metrou, la Aurel Vlaicu, am mai tras un cadru pentru “Wall of Shame”: un ARO M461 tunat cu un bullbar.
Dragilor, sunt cercetator istoric in domeniul aeronautic, numai Romania, am 5 titluri publicate ca rezultat al cercetarilor prin arhive.
Intrebare:
In cercurile dumneavoastra exista persioane care fac cercetare istorica privind automobilele ce au rulat in Romania, militare sau civile?
Ma intereseaza deoarece am in posesie multe imagini cu auto militare, dar si civile incepand cu 1909, despre care nu stiu numic. As fi interesat de o identificare a tipurilor si modelelor.
Cunostintele mele in domeniu sunt limitate cu tindinta spre zero.
Va doresc asfalt bun!
Dan Antoniu
Buna ziua,
Sunt cateva organizatii care va pot ajuta (RCR, Automobilia). Daca se poate va rog sa ma contactati pe adresa de e-mail: info@m461.ro
Numai bine!
Domnule Antoniu,
Colegul meu Calin Balanescu , de la Retromobil, e pasionat de automobile isorice f.vechi ce au circulat in Romania.
Luati-i datele de contact de pe pagina retromobil si dati-i tema de cercetare!
cu prietenie,
dan cazacu
intentionez sa restaurez un autoturism german fabricat in primi ani dupa razboi, daca aveti idee rog un sfat unde as putea gasi documentatie tehnica pentru ifa f8 cabrio. multumesc email ionel_birza@yahoo.com
il recomand si eu calduros pe dl calin balanescu.
rar am intalnit o persoana atat de competenta,binevoitoare si dezinteresata.
e o adevarata enciclopedie retro.