AmFostAcolo …

Cum mă pregătesc de o scurtă ieşire din ţară, mă interesează ce voi găsi la faţa locului. Nu mi-am pierdut timpul google-uind decât după agenţie (în ceea ce priveşte review-urile de agenţii, forumurile sunt cele mai populare surse!), pentru hotel am mers la o sursă pe care am aflat-o dintr-o ciripeală pe cirip.ro.

AmFostAcolo.ro este printre puţinele site-uri în limba română dedicate review-urilor de hoteluri din ţară şi străinătate. Spre surprinderea unora, părerea umană chiar contează când e vorba să alegi o destinaţie, un hotel etc. Pentru locuri de cazare exclusiv în ţară am să prezint cât de curând o sursă foarte web 2.0. Şi nu, nu e vorba de CaptainGo.com.

Revenind la AmFostAcolo.ro, site-ul oferă o paletă largă de review-uri pe hoteluri, în special, dar puteţi găsi şi review-uri de alte atracţii turistice. Review-urile sunt asociate cu imagini de la faţa locului şi cu un mini sondaj pe baza căruia s-a calculat gradul de satisfacţie, iar hotelul poate fi localizat pe Google Maps. Cei interesaţi de o anumită destinaţie sau hotel pot vizualiza, în cadrul secţiunii şi alţi useri ce au optat în perioada imediat următoare pentru aceeaşi destinaţie şi astfel se pot face organiza ieşiri în grup, în cazul în care există doritori.

Review-urile sunt catalogate pe ţări şi regiuni turistice specifice acestora, iar hotelurile dintr-o anumită ţară/regiune pot fi ordonate şi în funcţie de satisfacţia celor ce au fost acolo, nu numai în funcţie de numărul review-urilor făcute, aşa cum se întâmplă pe multe alte site-uri asemănătoare.

Un lucru ce merită menţionat e că se pot face rezervări la hoteluri direct de pe site, după ce se face înregistrarea ca utilizator. Din câte mi-am dat seama, pentru cele mai populare ţări există colaborări cu diferite agenţii de turism prin intermediul cărora se pot organiza vacanţele.

De asemenea, pe profilul fiecărei ţări în parte există o secţiune numită Blog Vacanţă, unde cei ce scriu despre peripeţiile lor, pe blogurile personale,  într-o ţară anume, îşi pot trimite linkurile directe către posturile respective pentru a ajuta la promovarea destinaţiei respective (vezi exemplul României). Eu aş recomanda această secţiune nu numai la general, ci şi pentru fiecare hotel revizuit în parte, bineînţeles, făcând legătura dintre destinaţie şi hotel (de exemplu, dacă hotelul e din Braşov, la rubrica Blog Vacanţă să fie numai posturi despre călătorii în zona Braşovului).

Ar fi interesante şi nişte widget-uri cu hoteluri/pensiuni ce pot fi integrate pe alte site-uri, bloguri etc., în funcţie de locurile descrise.

Oricât m-aş fi strofocat eu să caut nod în papură şi să fac un alt post sub eticheta “Greşeli frecvente pe semi site-urile de turism electronic”, n-aş fi avut ce să găsesc. Am observat că toate intervenţiile sunt atent urmărite de webmaster (moderator) ce nu lasă userii să devieze foarte mult de la subiect. Când am văzut secţiunea de forum pe un site de review-uri, mi-am zis că am găsit nodul din papură, mergând pe ideea că se pune la dispoziţie doua modalităţi de comunicare care mai degrabă împrăştie informaţia decât să o păstreze la un loc. Totuşi, la o privire mai atentă, mi-am dat seama că este un forum dedicat problemelor … administrative. Şi totuşi există useri atraşi de această secţiune din cu totul alte motive.

Site-ul, lansat în ianuarie 2008,  este dezvoltat de Cornel Bociort şi MacPixel SRL, din Timişoara, şi, în acelaşi an, s-a regăsit pe lista participanţilor la Internetics, la secţiunea Divertisment şi timp liber.

P.S. Florin să se bucure, zic! Muzica lui şi a colegilor săi de trupă inspiră oamenii. 🙂

Total
0
Shares
14 comments
  1. …sau, daca vrei sa ai de ales dintre 300 de hoteluri, nu 10, te duci pe booking.com 😀 draguta initiativa, oribil designul, slaba de tot baza de date… poate peste un an sa fie intr-adevar util.

  2. Uite că chestia cu redirecţionarea către booking.com mi-a scăpat.

    Aş înţelege mişcarea, dacă acea redirecţionare ar fi fost plasată pentru ţările unde nu există nici un hotel listat pe site şi în condiţiile în care ar fi fost făcută printr-un program de afiliere ceva. Nu îmi dau seama dacă e link de afiliat sau nu.

    Omul experimentează. Bine că nu a băgat AdSense printre review-uri 🙂

    Dacă ai răbdare să navighezi prin site, ai să observi că sunt ceva hoteluri listate.

    În legătură cu design-ul site-ului te poate lămuri chiar cel ce l-a dezvoltat.

  3. lol, si mie mi-a scapat :)) eu doar ziceam ca as folosi mai degraba booking.com decat varianta romaneasca pentru simplul motiv ca are mult mai multe chestii listate. o sa aflu cat de incredere sunt de recenziile peste o luna si ceva…

  4. Da, chiar are redirecţionare către booking.com 🙂

    Totuşi, ideea blogului de faţă e să aducă la lumină servicii din online-ul românesc, cu plusurile şi minusurile lor.

  5. Proiectul este – believe or not – doar un hobby; lucrez la el doar serile (mai bine zis noptile) si in weekend. In plus, e sustinut doar din “banii de buzunar de care nu stie nevasta” 🙂
    Sunt programator si adept – inversunat, as putea spune – al teoriei “fa un singur lucru daca vrei sa-l faci cat mai bine”, asa ca – mai mult decat evident, pare-se – nu ma pricep la design. De fapt, mi se pare [mult] mai important ( de fapt “mai” prioritar) continutul si functionalitatile decat o interfata 2.0, de exemplu. Asta nu inseamna ca atunci cand o sa reusesc sa adun ceva mai multi bani – da, din aia de buzunar de care nu stie nevasta – nu o sa angajez pe cineva sa-l refaca radical (designul). La urma urmei, site-ul are abia un an jumatate de la lansare, ce asa mare graba? [uitai sa va spun ca-s ardelean? 🙂 ]
    Baza de date e slaba, intr-adevar, pe destinatiile care-l/o intereseaza pe Jen (Europa de Vest), dar cu totul altfel stau lucurile, zic eu, in cazul destinatiilor mai populare, precum Turcia. Nici n-are cum sa fie altfel, acum s-in urmatorii 100 de ani – la fiecare Jen care-si face vacanta in Olanda/Franta, sunt alti 50-100 care se duc pe Litoral, oricare ar fi el dintre cele apropiate.
    Ah, da, booking.com – mi-au trimis o propunere de parteneriat(!), am acceptat-o pentru ca ofer astfel posibilitati (functionalitati) suplimentare vizitatorilor mei – sa rezerve un hotel direct din pagina de impresii. Sigur, acei care cunosc limba engleza au si posibilitati de a se informa suplimentar – despre acel hotel sau altele, care poate nu figureaza la mine – insa nu acesta a fost scopul principal pentru acea trimitere.
    Si inca o observatie: inainte de AmFostAcolo.ro, imi alegeam vacantele (de familie) pe baza celor scrise de nemti pe holidaycheck, pentru ca ma regaseam in asteptarile si cerintele lor de o destinatie de vacanta. Tripadvsior-ul il foloseam in mai mica masura, pentru ca englezii imi par, personal, aceiasi eterni ciudati. Totusi, am intalnit foarte multe opinii care sustin ca mult mai relevante sunt parerile *romanilor* care au fost acolo.
    Cu iertare pentru postul prea lung – mi-a placut profunzimea privirii aruncate de Petruș asupra site-ului – adevarul e ca site-ul este stufos si gasesc remarcabil sa descoperi atatea lucruri in scurt (banuiesc) timp. Mai sunt sectiuni la care lucrez – una, cea legata de analiza tabelara si grafica a temperaturilor multianuale pentru o destinatie sau alta – este gata in proportie de 90 la suta. Cel putin doua altele, sper la fel de utile in alegerea si planificarea unei vacante, vor fi disponibile cel tarziu la sf anului.

  6. nu vreau web 2.0, dar macar web 1.0, nu 0.5 😛 tin pumnii la castiguri mari ca sa iti permiti viitorul designer

    cateva chestii:
    * explicatiile din timpul si de dupa inregistrare sunt muuult prea lungi. userii n-au nevoie sa stie de ce s-ar putea sa ajunga mailul in spam, doar ca s-ar putea.

    * cand dau click pe o tara si ajung la lista de hoteluri ma astept sa pot selecta si statiunile – click pe sibiu sa ma duca la lista cu toate hotelurile din sibiu, nu sa trebuiasca sa caut eu orasul in alta parte. eventual si un dropdown undeva cu toate orasele/statiunile dintr-o tara? (cele cu recenzii)

    * toate detaliile de la inregistrarea unui hotel nou – inutile. “- inserare hotel in DB – done. –> Mail webmaster (ptr validare hotel) – done.” cui ii pasa in afara de webmaster? cati dintre useri stiu ce e aia o baza de date, la ce foloseste si cum se abreviaza?

    * trebuie niste butoane. mari. colorate. cu chestiile esentiale. ‘click aici ca sa scrii recenzia’, chestii d-astea. chiar inainte sa apara designerul ala in peisaj 🙂 butonul de acum e colorat, dar e mic si se pierde printre nenumaratele bucati de text din pagina.

    * procente la notele date serviciilor – no no. stelute, inimioare, chestii… mai user-friendly! “0.1% pt ca 0% e pt ‘nu ma pronunt'”?

    * toate chestiile care apar pe ecran dupa ce postezi recenzia – noooo.

    Anyway, am postat despre pensiunea la care am stat weekendul trecut si e pe bune. Pana acum impresia mea e ca site-ul e un beta nu foarte avansat, se vad prea multe chestii de bucatarie interna asa ca pare facut mai mult pentru tine decat pentru useri.

    Mie ideea mi se pare buna in primul rand pentru Romania, dupa aia in rest. Recenzii despre nush ce hotel din Turcia se gasesc si pe la straini, despre o pensiune din fundul Romaniei nu cred.

    P.S. Sper ca nu te superi ca am fost putin rea. Prietenul meu e tot programator si are niste idei cam abstracte despre utilizatori, asa ca m-am gandit ca ii explic lui cam ce caut la un site.

  7. @Jen:

    Imediat ce scap de la corporaţie, o să mă ocup şi de acel feed for comments. Mulţumesc pentru atenţionare.

    Update: acum este posibilă abonarea la comentarii prin email. nu trebuie decât bifată căsuţa cu menţiunea “Notify me …”, căsuţă ce se regăseşte imediat sub formularul de comentariu. Explicaţia este pentru necunoscători. 🙂

  8. Jen: Apreciez feedback-ul, este important pentru mine – desi am peste 20 de ani de experienta in proiectarea unor sisteme software, sunt constient ca nu reusesc niciodata sa ma pun in pielea *oricarui* utilizator. Tin cont de multe lucruri, unele le implementez imediat, altele le trec e lista de asteptare. Altele pur si simplu decid ca sunt excentricitati, inerente cand numarul de “utilizatori” este [foarte] mare. In mod evident, la un anumit punct, trebuie sa renunti la efortul de a-i multumi pe toti – costurile sunt prea mari. Iar prin costuri inteleg nu doar timp si alte resurse, ci si implicatii de genul “ca sa multumesti categoria X, induci un risc de nemultumnire pentru alte Y categorii” :–)

    “Bucataria interna” cum o numesti tu, avea rostul si justificarile ei; putin probabil, estimez, sa mai fi deranjat pe cineva, dar o sa fie redusa, in unul dintre cazuri, iar in celalalt eliminata (a disparut motivul pentru care a fost implementata).

    In rest, observatiile tin fie de designul webX.X :–), fie de o necunoastere a functionalitalor site-ului [exista, de exemplu, acel dropdown de care pomeneai, cam 1 cm mai sus de locul unde ai facut click pe “tara” :-)], fie observatii legate de necunoasterea problemelor practice cu care pot interveni in functionarea unui site – nu ai idee de exemplu cata frustrare poate interveni cand iti creezi nerabdator contul dar nu-l poti activa pentru ca nu ai vazut mailul de activare. Si da-i cu mailuri la webmaster “nu mi-a sosit mailul de activare” (desi el era bine-mersi bulk etc). In ciuda acelui text, activez in continuare manual, la solicitare, zeci de conturi pe luna!

    In final, doua observatii: nu uitati, totusi, ca site-ul este pe un script 100% propriu, care are nevoie de timp ca sa ajunga la nivelul de slafuire al blog-templatelor cu care suntem, unii, obisnuiti pe web.
    A doua: cu riscurile de rgoare asumate, martzurisesc ca privesc cu mult mai multa atentie un feedback de genul “as fi binevenita o functionalitate X care sa realizeze…” decat o lista de observatii care pare adunata cu scopul de a justifica ceva (precum atunci cand te duci in concediu mai mult de dragul inspectiei hotelului, cu pixul in mana, cautand orice lucru care te-ar putea deranja, oricat de mic).

  9. Pentru că tot mi-a atras atenţia Jen de chestia cu feed-ul pentru comentarii, aş recomanda un RSS feed pentru fiecare profil de hotel/pensiune în parte.

    Ar avea de câştigat şi userii amfostacolo.ro şi proprietarii ce urmăresc reacţiile celor ce le trec pragul (valabil mai mult intern).

  10. exista un asemenea feed, insa sub forma mai “classica”, pe moment :–) — cine doreste, se poate abona sa primeasca notificari prin mail, atat la adaugarea de impresii sau fotografii pentru o anumita destinatie, cat si la postarea unui “ecou” la un review.

  11. @CornelB Da, dar este disponibil doar pentru cei înregistraţi. Un RSS feed public permite oricui să monitorizeze ce se mai discută.

  12. Pingback: Recenziile de servicii, rapoarte de calitate în alegerea viitoarelor destinaţii?
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Emisiuni TV despre călătorii (II)

Next Article

Sorry ...

Related Posts
Total
0
Share