Mă tot uit pe site-urile de turism de care dau în periplul meu pe internet și constat cu stupoare că o mare parte a celor ce le administrează nu știu să profite de pe urma programelor de afiliere.
Tot văd bannere sau link-uri de afiliere puse la voia întâmplării pe site-uri generaliste de turism (un exemplu aici), în special cele cu destinații turistice, și mă întreb dacă într-adevăr cititorii acelor site-uri sunt tentați să dea click pe ele. Unde mai pui că se folosesc bannere generaliste, netargetate. În ultimul timp, tot caut sisteme de afiliere românești care să îmi ofere posibilitatea să exploatez așa cum trebuie o recenzie pentru o destinație anume. Așa cum spunea și Marius Negre în interviul luat de cei de la 2Parale, genul ăsta de conținut îți poate aduce conversii. Faptul că inserezi bannere de afiliere netargetate în conținutul generalist nu face decât să deranjeze cititorul.
Și dacă tot suntem în zona asta de dat cu părerea, tot legat de priza pe care o au anumite servicii la public, nu pot să nu remarc lipsa logicii pe site-urile gen cataloage online cu unități de cazare. Este vorba de site-ul mybooking.ro, sora cea frumoasă a tourneo.ro 🙂 (via nda.ro), cu nume de scenă luat după site-uri etalon. Bine că nu se trezește echipa booking.com să dea în judecată administratorii site-urilor ce au în numele de domeniu cuvântul booking :D, după modelul Facebook. Înțeleg că este în variantă beta, dar îndemnul de a face rezervarea prin departamentul de rezervări al Omega Tour e de-a dreptul amuzant, când la fel de bine cei interesați pot face rezervarea direct la hotel. Cred că s-au grăbit cu lansarea, atâta timp cât sistemul de rezervări online nu este integrat deja.
S-ar putea sa mai fi spus asta dar nu ma deranjeaza sa o repet: cumva e bine ca sunt atat de multi care incearca, se lanseaza, nu resusesc. Pe baza lor se vor ridica cei 2-3 care vor reusi s afaca treaba buna. Imi pare rau insa ca cei care incearca nu isi dau seama repede daca si unde au gresit si nu sunt dispusi sa faca o mica schimbare si sa se relanseze in fiecare zi daca este nevoie.
In rest tot respectul pentru tourneo.ro care a fost totusi un pionier pe piata din RO din multe privinte si care a rezistat desi altii (vezi captaingo) poate erau mai buni pe zona de online.
Marius, faptul că “nu isi dau seama repede daca si unde au gresit” îi face subiectul unor astfel de articole.
Și faptul că nu vin cu nimic nou pentru a avea un avantaj față de competiție.