Două călugărițe merg cu mașina prin Transilvania, când un vampir sare pe capota mașinii. Sora Maria întreaba:
– Ce să fac?
Sora Eudochia răspunde:
– Pornește ștergătoarele.
Zis și făcut, dar vampirul nu pleacă.
– Stropește-l cu apă de spălat parbrizul, e apă sfințită!
Vampirul tot acolo.
Mai departe Sora Eudochia:
– Soră Maria, arată-i crucea.
Sora Maria se dă jos din mașină și zice:
– Crucea mă-tii! Nu te dai odata jos de pe capotă?!
Cum domeniul visittransilvania.ro era deja luat de către S.C. Daniramont International S.R.L., din Braşov, iar un domeniu cu extensia .travel nu se potriveşte cu un proiect ce are ca scop promovarea pe plan local a regiunii Centru, Asociației Infoturism nu i-a rămas decât să ia domeniul turism-transilvania.ro pentru a putea derulua online programul Transilvania Misterioasă – Promovare Online şi Offline A Obiectivelor Naturale şi Antropice cu Potenţial Turistic Major, Zona Centru, parte a Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului.
Situl web nu diferă decât din punct de vedere conţinut faţă de transilvania-magica.ro, sit tot în administrarea Asociaţiei Infoturism, promovând aproximativ 70 de obiective turistice din inima Transilvaniei. Dacă din punct de vedere al poziţionării în SERP, transilvania-magica.ro se poziţioneză pe prima pagină, în primele 4 rezultate, situl turism-transilvania.ro nu se bucură de vizibilitate în rezultatele Google (la căutarea după Transilvania Misterioasă), cel mai bine poziţionate fiind sursele online ce anunţă lansarea proiectului. Să sperăm că prezenţa proiectului în cadrul târgurilor şi expoziţiilor va poziţiona situl de promovare pe poziţiile de top ale rezultatelor organice, asta dacă nu cumva se va investi în promovarea online prin Google AdWords.
De câteva zile tot mă uit pe siturile în cauză şi nu pot să trec cu vederea faptul că se trage tare pe partea de destinaţii şi obiective, fără a se oferi informaţii despre modalităţile în care poţi ajunge acolo sau locuri unde te poţi caza pentru a fi în imediata apropiere a obiectivelor prezentate. Sub această formă proiectul e departe de ceea ce vrea beneficiarul, un one stop shop.
Cât despre promovarea proiectului în sine, cred că cei ce au pus bazele asociaţiei pot ajunge la o înţelegere cu iniţiatorul proiectului Asta-i România care-mi place! pentru a include în paginile destinaţiilor motivele pentru care turiştii ar merge în acea destinaţie. Nu ştiu cum se face că iar am ajuns în zona recenziilor. Schimbul de vizitatori ar putea fi reciproc sau se poate recurge doar la importul motivaţiilor fără link activ, doar cu precizarea sursei. Sugestia nu e întâmplătoare, având în vedere faptul că există legături comune între Asociaţia Infoturism şi Infoturism Media, firma ce administrează situl inforturism.ro.
De asemenea, mi-ar fi plăcut să văd pe situl proiectului un kit pentru jurnalişti sau bloggeri, cu logo-uri, badge-uri ce pot fi preluate şi aşa mai departe.
Mda, eu organizez tururi de o zi in transylvania cu plecare din targu mures si a fost mare distractie cand a trebuit sa aleg numele “companiei” fiindca multe domenii erau cumparate si puse in sertar, ca da de, da de o sa-i trebuiasca cumparatorului vre-o data. Asa m-am pricopsit cu http://www.travelbugtours.ro