Vorbitori din turism, mobile și blogging de călătorii la secțiunile #webstock12

În momentul în care voi, cititorii acestui blog, citiți aceste rânduri, eu sunt la Webstock, doar că nu mă pot decide la care dintre sesiunile de după prânz să iau parte.

Asta și pentru că în toate cele 3 secțiuni sunt invitați la dezbateri oameni pe care doresc să îi ascult și live pentru a afla din experiența lor.

Acestea fiind spuse, am nevoie de ajutorul vostru pentru a mă decide la care dintre sesiunile ce încep de la ora 14.30 să merg. Nu trebuie decât să le considerați în funcție de vorbitorii listați mai sus și să le însoțiți de o scurtă motivație pentru voi ați merge la una dintre ele.

La sfârșitul zilei, voi face o actualizare postului cu impresiile mele la acea dezbatere.

Citiți despre legătura pe care am făcut-o cu turismul online cu ocazia Webstock 2010 în articolul Despre Webstock 2010 și turism online

De asemenea, dacă printre voi sunt participanți interesați unul din domeniile în care activează cei de mai sus și se întâmplă să fiți prezenți la Webstock și să vreți să vă împărtășiți impresiile de după, sunteți bine-veniți cu un guest post.

Actualizare din 30 septembrie 2012. Așa cum v-am promis, revin cu impresii despre secțiunile și prezentările amintite mai sus. Deși mi-ar fi plăctut să zăbovesc mai mult la pro-blogging, am făcut de așa natură și am reușit să prind și prezentarea celor Continental Hotels. Din păcate, nu am mai prins prezentarea aplicației Transport Urban. Este numai vina lui Răzvan, pentru că s-a întins prea mult cu răspunsuri la întrebările care veneau necontenit din sală. 🙂

Despre blogurile de nișă (turism), Răzvan Pascu

Bun, așa cum v-am anunțat, Răzvan a vorbit despre blogurile de nișă și despre cum a abordat el brand-urile mari de pe piața de turism din România.
În caz că mai aveți nevoie de explicații despre blogurile de nișă, e bine să știți că un blog devine de nișă atunci când începeți să scrieți numai despre un anume subiect, în special de pasiunile voastre, așa cum a făcut și Răzvan. Se pare că încă sunt oameni care fie vor să facă doar zgomot, fie chiar nu înțeleg ideea de blog de nișă, deși îmi este tare greu să cred asta.

Ideea pe care a transmis-o Răzvan a fost aceea că degeaba dezvolți un blog de nișă, dacă nu ai de câștigat de pe urma lui, ceea ce l-a făcut pe Emil Călinescu (vezi postul link-uit mai sus) să se întrebe dacă se merită să gândim doar economic. Emil ar trebui să știe că atunci când îți canalizezi energia și timpul într-o direcție și te aștepți să faci și bani din asta, nu mai este deloc o plăcere doar a ta, ci un mod de a trăi explotând pasiunea despre care îți este confortabil să vorbești. Lucrul ăsta te face credibil în aria ta de interes și te poate califica la statutul de specialist, chiar dacă la bază nu ai pregătire pentru asta.

Revenind la prezentarea lui Răzvan, deși mult prea corporate din punctul meu de vedere ca formatare (și nu sunt singurul care crede asta), că tot vorbea Răzvan de formatarea posturilor de pe blogul său ce ar trebui să atragă cititorii :), a încercat să inoculeze audienței ideea că cel mai bine se lucrează direct cu brand-urile și nu prin intermediari. Sincer să fiu, mi s-a părut ironic în condițiile în care Răzvan deja și-a făcut o firmă de PR în turism, s-a făcut un intermediar între firmele de turism de pe piață și potențiali consumatori, el singur comentând la un articol de pe un blog de travel că se va implica într-un proiect ce va sprijini bloggerii mici de pe această nișă.

Nu vreau să credeți că am ceva cu Răzvan, tot respectul pentru faptul că știe ce vrea, eu doar fac legătura cu lucruri de care m-am lovit în monitorizarea blogosferei de turism.

Nu vreau să vă plictisesc cu analize mele aiuritoare legate de prezentarea lui Răzvan, așa că dacă sunteți curioși ce alte aspecte a mai acoperit pe parcursul prezentării, aruncați o privire pe articolul Sabinei Cornovac care a făcut live blogging în timpul evenimentului.

Ca o paranteză la referința de mai sus, nu am văzut niciun blogger care, în mențiunile despre intervențiile la care a asistat, să includă și întrebările pe care vorbitorii le-au primit din public.

Venind vorba de întrebări din public, eu însumi i-am pus o întrebare lui Răzvan. Cât de departe ar merge cu nișa? Răspunsul a fost acela că atât timp cât nu aduce bani e pierdere de timp să îți faci un blog despre o țară, oraș, regiune anume (exemplul meu). Dacă luați în calcul și declarația lui referitoare la faptul că prima sa colaborarea sub formă de barter prin intermediul blogului a fost la 3 luni de la lansarea acestuia, o să aveți îndată profilul bloggerilor de turism începători: bloggeri care vor să facă bani. Situație pe care majoritatea a-listerilor o iau peste picior ori de câte ori au ocazia, apărându-și astfel partea la ciolan. Să fie Răzvan excepția de la regulă?

Conti On-Line, Roxana Păun & Alin Hanganu

Încă de la începutul prezentării, Roxana Păun, Brand & Marketing Manager la Continental Hotels, a ținut să precizeze faptul că nu a venit la Webstock 2012 pentru a învăța ceva pe cei prezenți, ci pentru a face cunoscută publicului activitatea din online a lanțului românesc de hoteluri Continental Hotels: social media, internet şi marketing online.

Pentru a convinge publicul de veridicitatea datelor ce urmau a fi prezentate, Roxana Păun a ținut să precizeze faptul că imaginea ce era folosită ca background pentru unul din primele slide-uri are prezentării era una cu personaje reale, angajate ale lanțului hotelier. Cel puțin asta este părea mea, a unui om ce încearcă să interpreteze toate înțelesurile unei prezentări.

După introducerea Roxanei Păun, Alin Hanganu, e-commerce analyst la Continental Hotels, a luat cuvântul pentru a prezenta situația în social media a lanțului Continental Hotels, el fiind și executorul strategiilor gândite de către Roxana Păun. 🙂

Așadar, cei ce se ocupă de prezența online a lanțului Continental Hotels fac o combinație de platforme de media marketing printre care Facebook (7 pagini de brand cu peste 7000 de like-uri organice, obținute fără a apela la Facebook Ads), Twitter, LinkedIn, Youtube (locul unde sunt încărcate clipuri video de la petrecerile corporate), Pinterest, Google Plus, Foresquere (platformă unde sunt listate toate hotelurile și restaurantele grupului, urmând ca pe viitor cei ce fac check-in să aibă parte de oferte de servicii).

Câteva detalii despre cum sunt folosite serviciile de mai sus găsim la Anca Duma ce a acoperit secțiunea de Social Media Professionals prin live blogging:

[…] mesajele SM sunt diferite și targetate pe fiecare nisă. Încearcă să combine toate instrumentele din social media. Au creat contul de FB pentru a fi mai aproape de potențiali clienți și clienți existenți. […] contul de Twitter este din luna august a acestui an, Linkedin – au un grup cu 600 de membri unde tratează diverse subiecte.

Roxana Păun a venit apoi cu informații din interior în ceea ce privește rezervările online de care se bucură lanțul hotelier: 11% din rezervările lanțului hotelier sunt făcute online, din care 18% prin intermediul email, dovadă că oamenii încă nu au încredere totală în automatizarea proceselor de rezervare. De asemenea, după întrebarea adresată de către mine referitoare la rezervările online și sursa de proveniență, am aflat că sistemul de afiliere este mult în urmă, Facebook reprezentând un procentaj destul de important în această direcție, paginile de Facebook ale lanțului hotelier având integrată aplicația de booking Fast Booking.

Pentru mai multe detalii legate de rezervările prin aplicații Facebook, în special în rândul hotelurile românești cu prezență pe Facebook, citiți și articolul Booking pe Facebook

Echipa Continental Hotels se ocupă și de managementul reputației online, monitorizând cele mai importante situri de recenzii.

Ca măsuri pentru viitor, echipa Continental Hotels lucrează la un plan pentru fidelizarea consumatorilor, plan ce include și un sistem de recompensă pentru cei ce fac check-in pe Facebook.

Pentru mai multe detalii despre ofertele oferite în urma geo-localizării citiți și articolul Sunt importante serviciile de geo-localizare pentru turismul online? 

Acestea fiind zise, avem loc suficient în comentarii să tragem concluzii și să analizăm cazurile expuse. Salut pe această cale oamenii cu care m-am întâlnit la Webstock: Dragoș de la exploretravel.ro, Vlad Ionescu de la dupamunca.ro și Andreea Ceteraș de la amazingvideoplanet.com, Sorin de la AirlinesTravel, Narcisa de la TravelGirls.ro, Carmina de la travelwithasmile.net, Florin și Andrea de la drumliber.ro, pe care doresc să îi felicit pentru premiul acordat proiectului Obiective Turistice România.

Total
0
Shares
0 comments
  1. Petrus, cand eram la inceput gandeam ca pot sa investesc timp si nu bani. Acum timpul este extrem de pretios pentru mine si prefer sa investesc bani. Mi-am schimbat modul de gandire fata de acum 4 ani. Si nu am fost ironic, agentiile de PR de la noi (multe dintre ele…nu toate, bineinteles) duc o lipsa cronica de idei si de oameni inovativi. Plus ca nu toate inteleg fenomenul Social Media, desi au experti care lucreaza acolo. Eu sper sa nu fiu asa; pana acum am demonstrat ca idei am extrem de multe, timpul e tot ce imi lipseste.
    Te salut.

  2. Mulțumesc, Carmina, pentru că ai spart gheața!
    În cele din urmă am ajuns la 2 din cele 3 prezentări.
    În seara asta sper să fie online și analiza prezentării celor de la Continental Hotels.

  3. Răzvan, idei avem cu toţii, timp şi spirit antreprenorial ne mai trebuie. Plus că dacă nu ai suficient de multă încredere în oamenii care te pot ajuta în punerea în practică a ideilor, rămâi blocat în ideile respective.
    Recunosc, sunt unul dintre cei cu idei dar lipsă de încredere în oameni. Şi nici nu am să fac ceva mai departe de idei, până când piaţa nu va da dovadă de moralitate. De 3 ori m-am dus cu inima deschisă la agenţii și tot de atâtea ori mi-am luat-o în mână pe românește. Ideile mele au fost extraordinar de bune și puse în practică, dar eu irelevant pentru campaniile respective.
    În fine, nu despre asta era vorba, ci despre ideia pe care o inoculezi bloggerilor începători, de a acționa pe cont propriu, și de faptul că tu vrei să faci o firmă de intermediere. Dar, mă rog, fiecare își va trage ponoasele după cum acționează. Îți doresc succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Competiția e din ce în ce mai mare pe piața aplicațiilor de comandă taxi

Next Article

Radiografia unui eveniment. Marketing online în turism

Related Posts
Total
0
Share