Aşa cum v-am promis în articolul dedicat acoperirii evenimentului FOTE 2013 în social media, revin cu câteva concluzii.
Cum articolul a fost focusat în pincipal asupra paginilor de Facebook, voi păstra concluziile doar asupra lor, excluzând paginile dedicate evenimentului.
Pe toată durata evenimentului, doar administratorii a două pagini de Facebook zonale au profitat de evenimentul în sine pentru a atrage fani, aşa că cele mai vizibile pagini au fost cea a ziarului Braşovul Tău, pagină pe care nu am indicat-o ca sursă de informare în articol, dar pe care am inclus-o în lista de pagini dedicate FOTE 2013 pe Facebook, şi cele dedicate Complexului Cheile Grădiştei.
Cum am ţinut sub observaţie numărul de fani al paginilor, mai jos găsiţi o evoluţie a acestora de la începutul evenimentului şi până în prima zi de după încheierea acestuia.
Nume Pagină | Tip Pagină | Check-In/Like | Fani la 17.02 | Fani la 23.02 | Evoluție |
Brasov, Romania | Check-In Page | 6 | 84536 | 85310 | 774 |
Poiana Stalin, Brasov, Romania | Check-In Page | 5 | 31 | 36 | 5 |
Poiana Brasov (Resort) | Fan Page | N/A | 52835 | 52892 | 57 |
Râșnov | Check-In Page | 28 | 1382 | 1391 | 9 |
Râșnov | Fan Page | N/A | 655 | 655 | 0 |
C.S. Rasnov | Fan Page | N/A | 7 | 7 | 0 |
Predeal, Romania | Check-In Page | 12 | 7213 | 7395 | 182 |
Predeal | Fan Page | N/A | 70 | 70 | 0 |
Pârtia Clăbucet Predeal | Check-In Page | 21 | 3551 | 3661 | 110 |
Cheile Gradistei | Check-In Page | 16 | 1535 | 1602 | 67 |
Cheile Gradistei | Fan Page | N/A | 2341 | 2462 | 121 |
Clubul Sportiv Cheile-Gradistei | Fan Page | N/A | 139 | 160 | 21 |
Competiţiile de la Predeal au avut cele mai slabe acoperiri pe Facebook, ca și conținut, deși ca și evoluție a numărului de fani pagina de check-in s-a clasat pe locul 2, pe când cea mai mare expunere au avut-o cele dedicate Braşovului (Brașovul Tău) şi cele dedicate Cheile Grădiştei.
În primul caz vorbim de un loc de desfășurare a competițiilor unde şi acoperirea media a fost pe măsură, iar în cel de-al doilea caz vorbim de implicarea uneia dintre gazdele evenimentului, administratorul pistei de biatlon de la Cheile Grădiştei. Pentru Braşovul Tău implicarea în acoperirea evenimentului se justifică prin natura activităţii, iar pentru Cheile Grădiştei prin dorinţa de a promova complexul turistic.
Pe niciuna din paginile monitorizate nu am văzut taburi dedicate sporturilor din cadrul evenimentului, toată acoperirea s-a făcut pe wall-ul principal al paginilor.
Legat de comportamentul de check-in al celor care s-au aflat în locurile desfăşurări evenimentelor, îmi pare rău, dar am uitat de aspectul ăsta. Ca și idee, am împărțit numărul actual al check-in-urilor la numărul de like-uri și am obținut o rată de check-in per like. Nu vreau să mă avânt în fel de fel de scenarii pentru a nu mă face de râs :), dar dacă faceți calculul veți vedea că rata de check-in la evenimente outdoor este destul de limitată; în condițiile în care evenimentul s-a bucurat de câteva mii de spectatori, rata de check-in raportată la numărul acestora a fost de sub 1%. Drept urmare, slabe șanse ca vreun brand să fi făcut campanii de check-in pe Facebook sau pe orice alt canal social media. Asta pentru că oamenii sunt interesați de ce se întâmplă la evenimentul al care au venit și nu de ce se întâmplă pe Facebook. Voi cum obișnuiți să faceți check-in pe Facebook: în timpul evenimentelor sau post evenimente?
În rest, sincer să fiu nu am observat progres deloc, deşi am scris articolul respectiv în ideea în care social media este importantă pentru creşterea unor branduri zonale. Este evident că acest aspect nu este de interes pentru consumatorul de rând de social media, ci mai degrabă pentru entităţi media, care vizează ceva dincolo de awareness, şi de agenţi economici care îşi doresc fluxuri mari de turişti. Asta mă face să îmi pară rău că nu am monitorizat paginile hotelurilor care au găzduit delegațiile sportive.
Oricum, peste paginile pe care m-am uitat, la momentul evenimentului, majoritatea hotelului promovau încă evenimente ca nunți și botezuri, ignorând evenimentul. Activitatea normală în social media a hotelurilor în cauză ar fi putut fi păstrată prin crearea de taburi de informare dedicate evenimentului, dar vorba aceea … mai e mult până departe.
Interesat de promovarea turistică pe Facebook? Citește și articolul Promovarea brandului turistic al României se va face și pe Facebook