De Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu am mai amintit când v-am prezentat proiectul Browse the City pentru Sibiu. Aceeași asociație a inițiat de curând un alt proiect dedicat Transilvaniei, Our Heritage, un proiect ce are ca scop identificarea și maparea patrimoniului cultural transilvănean.
Situl proiectului indexează profilurile a peste 2.300 de monumente din Transilvania, la care se adaugă o listă completă a monumentelor din județele Alba, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Mureș, Sălaj, Sibiu, Bistrița-Năsăud și Brașov.
Pe scurt, Our Heritage este un patrimoniul istoric online al Transilvaniei.
Situl proiectului poate fi citit accesat şi de pe telefonul mobil sau de pe tabletă, acesta având un design responsive.
Utilizatorii ce navighează pe sit pot filtra obiectivele culturale în funcţie de preferinţe (judeţ, arhitectură, patrimoniu, categorii specifice), accesibilitate şi priorităţi.
Toate monumentele listate pe sit pot fi votate de vizitatori, astfel încât cei care vizitează situl să vadă care sunt cele mai atractive din punctul de vedere al popularităţii.
Proiectul este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
În acceaşi categorie cu Our Heritage se numără şi proiectele Monumente Uitate şi Prin Transilvania, ambele cu aceeaşi abordare, dar cu susţinători/finanţatori diferiţi. La acestea se mai pot adăuga proiecte ca Banaterra şi Enciclopedia României, proiecte care sunt mult mai ample, acoperind latura cultural-istorică din mai multe perspective (evenimente, personalităţi marcante, locuri şi alte fapte).
[via cluj.travel]
Romanian American League
Main founder and president at Romanian Museum, the Romanian-American League
OK, dar degeaba construiti zeci de modele de infisari – ca si cum nu ar exista destula docuemntatie si imagini deja on line – cind nu sunteti capabili sa le promovati ca lumea in afara, adica sa aveti impact.INca nu stiti ce este acela si nu pareti ca vreti sa stiti in moment ce nu intrebati expertii/cei care au INFAPTUIT promovare de o viata..si nu oricare, ci familia/persoana, cu cu cele mai mari reusite romanesti din istorie. Nu aratati nici macar ca vreti sa ajutati la PROMOVARE..sa ajutati muzeul care este ambasadorul culturii poporului roman in US, respectiv transilvanean si pe care il cunosc bine, poate cel mai bine din diaspora, din care ma trag si eu (dar dvs??) Nu stiu cit este “your heritage” domnule, (probabil din Bucuresti, incercind sa faceti un ban pe socoteala transilvanenilor sau pt ca va incadrati in campania de interese a Ungariei) dar este al nostru…viata noastra/munca si bani donati de 30+ ani- CA SA PREZENTAM LA CONCRET VALORILE CULTURALE TRANSILVANENE PUBLICULUI LARG, DIRECT SIRPIN MASS-MEDIA AMERICANA, CATRE ZECI DE MILIOANE DE AMERICANI..Ciit credeti ca vad ce ati facut dvs???Oare Fondul National Cultural stie, sunt acolo experti care stiu sa evalueze RELEVANTA si necesitatea cind dau un ban ..ca dora sunt banii unui popor care trebuie ajuyta la concrety, nu sa va folsiit de ce a creat el dora pt placeareA DVS. sI NU SUNTEIT SINGURUL, IN ULTIMII ANI OBSERV CA APAR PLEIADE de tineri care abia cunosc Romania caci sunt mai ales din Bucuresti si se pretind grozavi pt ca formeaza o moda pe ideea de promovare..dar far sa stie sau sa le pese sa invete sa se docuemnnteze mai intii si invete de la altii care stiu si o fac..asa incit ei sa ajute, sa se adauge unui tel superior comun prin actiune concertata, caci ceea ce faceti din tara nu e niic macar la pounctul 2 pe o scara de la 0 la 10…..Este vorba de amatorism, de superficialitate, de lipsa de studiu ..ca si de cadre didactice bine pregatite. Rusine ASE-ului si facultatii de Marketing si AISEC-ului …De minim exact 10 ani ma dezamagesc..NU AU SCOS UN SINGUR PROMOTOR PT SUA, nici macar econimic dar mite cultural-economic..Chiar a trebui, daca va pasa cit de cit de Romania si de poporul roman talentat, dar nepriceput in a se organzia economic/practic si effcient, sa duceti acest comentariu la decan si la profesori si sa le mentionati ca mai mentinem programul de INTERNSHIP , de FORMARE DE PROMOTORI, gratuit, numai inca 3 luni, ca poate se uita la cam cum trebuie sa arate punctul de destinatie si li s eface jena ca sunt atitd e departe de el si vor face rveun efort sa ne recomande candidati..si sa-i coordoneze un pic pina ii evaluam sa le vede nivelul de dedicatie/energie/dorinta de a invata ce trebuie, nu a se juca de-a ideea de promovare..Si si la Facultatile de Comunicare ar trebui (inclsuiv cea de la Facultatea de Romana din Buc.) ca sunt f.in urma pt ceea ce ar trebui sa faca pt in afara.Am vrut sa angajam 1-2 persoane dar nu am avut pe cine.Am dus un teanc de articole din presa americana asupra noastra/a mea ca sa vada modele de reusite in promovare dar au fost ascunse/nu aratate cum am rugat..mai ales ca eu acolo am facut facultatea.M-a durut sa vad atita amatorism si neseriozitate, nerespect. Am dat uneori de doamne si domnisoare care sa credeau specialiste in marketing si comunicare dar nu stiau sa ne scrie macar cover letters adecvate..semnificative.Asa ce de alte tinere de la diverse facultrati ce sa ne mai miram..Din sutele cu care am intrat in contact nu cred ca au fost mai mult de 5 de merit. Dar vazand ca tot mai multi va jucati de=a promovarea in timp ce nici macar nu va documentati asupra celor care cu adevarat promoveaza, decum sa ajutati e probabil ca o sa renuntam si noi..si ramane de raspar cea mai mare, reprezentativa si valoroasa colectie transilvaneana din afara tarii..si de fapt, cea mai mare etnografica din Europa in SUA (am pierdut $1 mil.ca potential venit dandu-va timp si spatii,Romanian Museum – http://www.romanianculture.us